Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDMI switch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HDMI switch

    Hi,

    Ik moet een presentatie geven met 2 PCs via een projector met HDMI aansluiting.
    Nu weer pc1 dan iets van pc2.
    (Waarom niet alles op 1 pc, heeft te maken met licenties)

    Ik lees dat er "HDMI" switches bestaan, maar heb daar geen ervaring mee.
    Wat moet ik mij daar bij voorstellen ("switch" ?) en werkt dat naar behoren?

    Is dat zoals een USB hub, maar die switcht niet, alles werkt tegelijk?

    thx,
    Paul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

  • #2
    Re: HDMI switch

    Je hebt de systemen zoals de usb-hub, maar je hebt er ook met een knopje waarmee je manueel kan schakelen tussen de aangesloten bronnen.

    Comment


    • #3
      Re: HDMI switch

      Heeft die projector niet meerdere inputs ? Dan kan je daarmee schakelen.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: HDMI switch

        Er is maar één echte oplossing om te werken met twee Pc's op één scherm, een toetsenbord en muis en klank en dat is een KVM switch. kijk hier eens: https://www.aten.com/nl/nl/products/...elaars/cs1742/
        BTW ik heb er nog een te koop die ik ongeveer een jaar heb gebruikt, werkt fantastisch en zonder gefoefel.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: HDMI switch

          Installeer op beide PC's Remote desktop-software zoals https://anydesk.com/nl (Gratis). Neem op PC 1, PC2 over en klaar is Kees.

          Groet,

          Jan

          Comment


          • #6
            Re: HDMI switch

            Er bestaan van die apparaatjes waarmee je meerdere apparaten op 1 HDMI ingang kan aansluiten, en dat werkt prima.


            Let er wel op dat je de juiste koopt, er zijn er met meerdere ingangen, en 1 uitgang, maar er zijn ook splitters waarmee je twee beeldschermen tegelijk op 1 HDMI uitgang kan aansluiten.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: HDMI switch

              Bekijk Garpex[emoji2400] HDMI Switch met Afstandsbediening - 5-poorts - Ultra HD 4K 3D op: https://www.bol.com/nl/p/garpex-hdmi..._pdp_iphoneapp
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: HDMI switch

                Ik denk ook dat remote desktop het makkelijkst werkt.
                Niets switchen tussen twee pc, met dan elke pc nog eens zijn eigen muis en toetsenbord.

                Neem met de ene pc gewoon de andere over.
                Minimaliseer het scherm van de overgenomen pc en je hebt terug het scherm van de eigen pc.

                Vergroot terug het scherm van de andere pc en je bent virtueel op de andere pc aan het werken met het zelfde toetsenbord en muis.

                Mvg
                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                Comment


                • #9
                  Re: HDMI switch

                  Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                  Ik denk ook dat remote desktop het makkelijkst werkt.
                  Als corporate ICT dat toestaat.... Bij ons is dat nougabollen.... En die switch zou ook enkel een door hun goedgekeurde mogen zijn. Verwonderd mij dat die niet allemaal zo'n snorretje hebben gelijk die facadeklasjer.

                  Comment


                  • #10
                    HDMI switch

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Als corporate ICT dat toestaat.... Bij ons is dat nougabollen.... En die switch zou ook enkel een door hun goedgekeurde mogen zijn.
                    Op mijn werk laptop kan ik zo goed als niets instellen, niets installeren en zelfs geen USB opslag aansluiten, maar een HDMI switch werkt gewoon alsof er een scherm zou aanhangen en mits er ook geen enkele software dient geïnstalleerd te worden is er niet snel een reden waarom dat niet zou werken.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: HDMI switch

                      Dank voor de vele goede raad .
                      Sommige voorstellen zijn haalbaar en
                      sommige niet om allerlei redenen.

                      Ik ga voor een kastje met 2 of 3 ingangen en een knopje (switch).
                      Niet duur, technisch geen gedoe, en ik ga rap weten of het werkt.

                      DPaul
                      DPaul - A.FIAP
                      D810, nikkors and other stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: HDMI switch

                        Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                        Dank voor de vele goede raad .
                        Sommige voorstellen zijn haalbaar en
                        sommige niet om allerlei redenen.

                        Ik ga voor een kastje met 2 of 3 ingangen en een knopje (switch).
                        Niet duur, technisch geen gedoe, en ik ga rap weten of het werkt.

                        DPaul
                        Als je er eentje met een knopje koopt, en je moet maar twee apparaten op de ingangen aansluiten, dan is het zeker voor een presentatie handiger om er eentje te kiezen met 2 ingangen, anders moet je altijd een keer meer op het knopje drukken om de niet gebruikte ingang over te slaan.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: HDMI switch

                          Dit heb ik hier nieuw en ongebruikt liggen...

                          Zelf dubbel besteld om de kinderen op zolder gemakkelijk te laten switchen tussen de Playstation en het mediacenter.
                          Als je uit het Leuvense bent mag je zo eentje komen oppikken.

                          Groeten,
                          Bart

                          Comment


                          • #14
                            Re: HDMI switch

                            Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                            Dank voor de vele goede raad .
                            Sommige voorstellen zijn haalbaar en
                            sommige niet om allerlei redenen.

                            Ik ga voor een kastje met 2 of 3 ingangen en een knopje (switch).
                            Niet duur, technisch geen gedoe, en ik ga rap weten of het werkt.

                            DPaul
                            Zou ik ook doen. Dat werkt altijd. Remote desktop tijdens een presentatie is je reinste nachtmerrie! Ik zou zelfs durven kabeltje versteken, maar het ligt ook aan wie je publiek is.

                            Comment


                            • #15
                              Re: HDMI switch

                              Bol.com is intussen langsgeweest. (Ik woon niet in de buurt van Leuven, toch dank)
                              Misschien niet de goedkoopste, wel 's anderendaags in huis, en het is dringend.
                              Volgende woensdag zal ik melden wat ik gekocht hebt en of het werkt, een soort review zeg maar
                              Ik moet die avond zeker 20 à 25 keer naar een andere PC switchen.

                              De leverancier is nieuw bij bol.com en heeft mij een extra email gestuurd met goede raad. Sjoeke toch.
                              Paul
                              DPaul - A.FIAP
                              D810, nikkors and other stuff

                              Comment

                              Working...
                              X