Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera houden en welke verkopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera houden en welke verkopen?

    Ban aan het nadenken om misschien de Canon R3 te gaan kopen.
    Heb nu de Canon R5 en de Canon 1DX-III.
    Kan ze natuurlijk niet allemaal houden.
    Maar welke zou ik inruilen voor de R3?
    Tips en reacties welkom.

    Groeten
    Last edited by frokkel; 30 januari 2022, 08:09.
    http://www.wimbosch.be

  • #2
    Re: Welke camera houden en welke verkopen?

    Ik denk dat je u ook de vraag moet stellen voor welke lenzen je naar het R-systeem gaat. Mogelijks wordt daarmee je vraag beantwoord.
    Welk toestel gebruik je nu meest en voldoet de R3 daar in alle gevallen aan. De 1DX en R3 liggen volgens mij het dichtst bij elkaar is dit wat je wenst of wens je juist aanvulling van bvb een hogere resolutie?
    Te veel lenzen en te weinig tijd.
    http://pentaxlenstest.blogspot.com/

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera houden en welke verkopen?

      Een luxeprobleem .

      Als het dan toch om geld gaat, denk ik dat de 1DxIII sneller waarde zal verliezen.

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera houden en welke verkopen?

        ik heb me neergelegd bij het feit dat de industrie altijd met een nieuwer en beter (?) toestel zal komen nadat ik mijn systeem upgrade. Dus hou ik het bij wat ik heb en ken. Het is een strijd die ik niet kan winnen, dus ga ik hem ook niet meer aan.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera houden en welke verkopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
          ik heb me neergelegd bij het feit dat de industrie altijd met een nieuwer en beter (?) toestel zal komen nadat ik mijn systeem upgrade. Dus hou ik het bij wat ik heb en ken. Het is een strijd die ik niet kan winnen, dus ga ik hem ook niet meer aan.
          Dit is absoluut een feit. Indien het voor je werk is (al dan niet in bijberoep) is het gereedschap welke voor inkomsten zorgt. Is er een terugverdieneffect door meer geslaagde foto's, meer creatieve mogelijkheden...etz.
          Is het voor je hobby...hmmm. Krijg ik meestal ook moeilijk uitgelegd. Daar is het terugverdieneffect minimaal, maar dat is ook zo voor wielertoeristen die vandaag bijna allemaal met een carbonfiets rijden.
          Te veel lenzen en te weinig tijd.
          http://pentaxlenstest.blogspot.com/

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera houden en welke verkopen?

            Verkoop de 1DX markIII, dan heb je de R5 met 45Mpix om al eens te croppen en het voordeel van dezelfde autofocus als R3 op gebied van dieren-mensen en voertuigen (R5 doet ook 20 beelden/sec in Raw).
            Het verschil in geluid tussen R5 en 1DX markIII dat heb je zelf ook al ondervonden.
            De L lenzen ( 600/4 II, 300mm/2,8 II, 70-200mm/2,8 II,.... alsook in combi met de extenders 1,4 III en 2,0 III...) werken even goed met de RFadapter op de R5 als klassiek op de 1DX toesstellen.
            Die ervaring heb je zelf waarschijnlijk ook al.
            Zelf komt mijn 1DX mark II de laatste 15 maanden nog maar sporadisch uit mijn tas. De R5 is voor mij superieur bij dierenfotografie en BIF.
            Groeten van een fotocollega die regelmatig in Retie een kiekje maakt.
            Eric

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera houden en welke verkopen?

              De 1DxIII in verkoop zetten en de R5 houden.
              Maar jammer genoeg zal je deze 1DxIII ook voor een appel en en ei moeten verkopen, wil je dat het financieel een beetje klopt zal je de R5 in verkoop moeten zetten.
              Daar geven de mensen nog geld voor

              Groeten,
              Raf
              Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera houden en welke verkopen?

                Hou er rekening mee Wim dat de R3 geen opvolger is voor de 1DxIII

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera houden en welke verkopen?

                  Kies voor degene waar je het prettigst meewerkt.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke camera houden en welke verkopen?

                    Op basis van hetgeen je meegeeft als (weinige) informatie doe je oudste technologie het eerst weg. (maar dit is zelfs te simpele uitleg want ik doe dit zelf ook niet)
                    Maar het is wat het is.. alleen jij kan oordelen welke camera het meest aan jouw noden of behoeften voldoet.
                    Kan niemand in jouw plaats beslissen..
                    Als ik moest vragen welke camera ik moet wegdoen .. een GFX 50R of een Canon R5 dan weet ik al op voorhand dat het grootste percentage hier zou kiezen voor de GFX50R ( de R5 is technisch de betere camera)
                    Dat wil dan nog niet zeggen dat dat ook zo geldt voor mij.
                    Kies gewoon wat voor jou het beste is .. niet wat anderen denken .;
                    Het antwoord van hjanssen hierboven (post 9) is misschien eenvoudig .. maar wel correct !
                    Last edited by Funcky; 12 februari 2022, 11:00.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke camera houden en welke verkopen?

                      Enkel dat houden dat je graag gebruikt. De rest blijft gewoonlijk toch in de kast liggen (bij mij althans toch).
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment

                      Working...
                      X