Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

    In de garage werkt de afstandsbediening zowel van de wagen als van de garagepoort normaal.
    Outdoor voor allebei : niks reactie !
    Het is nu zo dat men naast mij aan het bouwen is, daar staat momenteel een superzware kraan betonnen welfsels te leggen, dat werkt ook met een afstandsbediening
    kan het zij dat die zulk een sterk signaal hebben dat die mijn signalen wegdrukken ? Of is er een systeem dat er voor zorgt dat er binnen een bepaalde straal geen signalen werken zodat hun boeltje niet verstoord kan worden ?
    Ik wil uiteraard geen welfsels op mijn dak krijgen, het is nu wel van de andere kant een vervelende situatie.
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    Re: Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

    En ‘s nachts al geprobeerd?
    Dan staat die kraan toch uit zou ik vermoeden?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Het is nu zo dat men naast mij aan het bouwen is, daar staat momenteel een superzware kraan betonnen welfsels te leggen, dat werkt ook met een afstandsbediening
      kan het zij dat die zulk een sterk signaal hebben dat die mijn signalen wegdrukken ?
      Is goed mogelijk Frakske soms storen die dingen elkaar, een van mijn schoonbroers pompt beton KLIK en soms
      gebeurd het dat een van zijn zenders zelfs de ontvanger van een torenkraan bediening verstoort, zodat ze op dat moment de ontvanger
      van de torenkraan moeten uitzetten tijdens het pompen.
      Last edited by Guest42; 27 januari 2022, 12:47.

      Comment


      • #4
        Re: Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

        Vastgesteld vanmorgen en ondertussen navraag gedaan, die spullen drukken a h w uw signaal weg omdat er anders wel eens rare dingen kunnen gebeuren als jou signaal toevallig iets zou versoren op een ongelukkig moment ...
        Vandaag was ook de eerste dag dat die kraan bijna constant actief was. En vannacht zal het dan wel werken zeker
        Maar nu weet ik tenminste dat het probleem niet bij mijn spullen ligt en daar was het om te doen.

        @demeyereg ook bedankt voor jouw reactie, ik had zo al een flauw vermoeden dat die kraantoestanden alles overbluften om veiligheidsredenen ...
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

          Nu maar hopen dat je garagepoort niet te pas en ten onpas open en dicht gaat door die kraan.

          N.B.:Je kon het ook weten als je autobediening op een andere plaats wel werkte.

          Comment


          • #6
            Re: Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

            En niet alleen de bediening van een kraan. Een van mijn auto's, één met een afstandssleutel ( mijn eerste met) pakweg 30 jaar terug stond voor een vitrine geparkeerd met een plus minus 15 meter neon reclame, boven het raam, als je eronder stond kon je het gezoem waarnemen. Geen beweging in de deuren, dan maar met de hand geopend, doch de responder kon geen verbinding maken met de sleutel, in de auto. Dus ook niet starten. Dan maar de VAB opgebeld, en die wist van wanten. De auto eindje versleept , en toen werkte alles normaal. De verklaring van de technieker was, interferentie verhoorzaak door de hoogspanning van de neon. Daarna, in die tijd zulke plaatsen vermeden, en geen probleem meer.
            Last edited by guido.g; 27 januari 2022, 14:59.
            https://ggpics.be/

            Comment


            • #7
              Re: Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

              De kans dat mijn signaal door dat andere weggedrukt wordt is vele keren groter dan dat ze de combinatie voor mijn garagepoort gaan uitzenden

              Heel vroeger kon dat gemakkelijker omdat die codes niet zo gtoot waren maar nu is de kans veel kleiner dan 1 op een miljoen hé
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

                Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                interferentie verhoorzaak door de hoogspanning van de neon.
                Interessant weetje, je zou dat dan evt kunnen gebruiken om u te beschermen tegen inbraak ...
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

                  Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                  N.B.:Je kon het ook weten als je autobediening op een andere plaats wel werkte.
                  Dat schreef hij zelf al dat het in zijn garage wel gaat.
                  Maar daarom kenden we de oorzaak nog niet. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Is goed mogelijk Frakske soms storen die dingen elkaar, een van mijn schoonbroers pompt beton KLIK en soms
                    gebeurd het dat een van zijn zenders zelfs de ontvanger van een torenkraan bediening verstoort, zodat ze op dat moment de ontvanger
                    van de torenkraan moeten uitzetten tijdens het pompen.
                    Dat kan zeker dat een afstandsbediening interfereert met de andere, al zou dat eigenlijk niet mogen … maar tussen mogen en zijn is er vaak een groot verschil. [emoji6]

                    Maar die zenden in theorie enkel tijdens een commando en niet permanent … bij TS zou dat dan intermitterend moeten zijn.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                      Of is er een systeem dat er voor zorgt dat er binnen een bepaalde straal geen signalen werken zodat hun boeltje niet verstoord kan worden ?
                      Dergelijke toestellen bestaan, maar ik dacht dat deze in België verboden waren.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dat kan zeker dat een afstandsbediening interfereert met de andere, al zou dat eigenlijk niet mogen … maar tussen mogen en zijn is er vaak een groot verschil. [emoji6]

                        Maar die zenden in theorie enkel tijdens een commando en niet permanent … bij TS zou dat dan intermitterend moeten zijn.
                        Zou inderdaad niet mogen Freddy, tussen hun eigen
                        betonpompen is er nooit een probleem, maar een keer
                        hebben ze voor gehad dat bij het bedienen van de pomp
                        de loopkat van een toren kraan begon te lopen terwijl
                        er niemand bij was.
                        Hoe dat zit met afstand bediende kranen weet ik niet,
                        maar zo een pomp wordt toch continu bijgestuurd,
                        zowel qua pomp snelheid als het bewegen van de arm.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dat kan zeker dat een afstandsbediening interfereert met de andere, al zou dat eigenlijk niet mogen … maar tussen mogen en zijn is er vaak een groot verschil. [emoji6]

                          Maar die zenden in theorie enkel tijdens een commando en niet permanent … bij TS zou dat dan intermitterend moeten zijn.
                          Intermitterend wil dan zeggen vier uur wel/niet,; volgens mij wil dat zeggen: even wel/even niet ...

                          Volgens mij werkte het bij mij niet zolang kraan en of afstandsbediening aanstond zelfs al waren ze verder geen van beiden echt in gebruik, een echt zich heb ik daar ook niet op maar de term periodieke onthoudingen past er waarschijnlijk beter bij.
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

                            Ik ken het probleem omdat wij automatisch rolluiken hebben. Het is al eens gebeurd dat de rolluiken ‘s morgens niet op het geprogrammeerde tijdstip werden opgetrokken; geen nood want we hebben ook een zendertje om ze op te laten gaan. Maar ook dat deed het niet.
                            Uiteindelijk ging het om een of andere kraan in de buurt, en zijn we gaan vragen om eventjes af te zetten, zodat wij onze rolluiken konden omhoogdoen!
                            Af en toe ‘hapert’ er wel eens een rolluik (3 groepen van respectievelijk 6, 3 en 3 rolluiken!), maar die kunnen we dan met het mobiele kastje openen.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

                              De vooruitgang van de achteruitgang.....

                              Comment

                              Working...
                              X