Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe en met welk programma de resolutie van digitale foto's verbeteren??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe en met welk programma de resolutie van digitale foto's verbeteren??

    Beste,

    Na het digitaliseren van mijn oude HI8 video cassettes en het digitaliseren van foto negatieven ben ik op zoek naar het verhogen van de resolutie van die gedigitaliseerde foto’s. Heeft U enige aanbeveling in dat domein? Als ik op het internet kijk, dan zijn er 100 en één vermeldingen van gratis programma’s maar in hoeverre die effectief ook de resolutie verhogen en een aanvaardbare kwaliteit geven is mij een raadsel. (Het moet niet noodzakelijk een gratis programma zijn. Voor mijn films gebruik ik Adobe Première Element). Eén van die aanbevelingen is het gebruik van de gratis software ‘Kotor” ik deed een aanvraag voor de download en het gebruikt ervan en het eerste dat ik moest doen was mijn bankrekening doorgeven… wat ik pertinent weigerde. Is er potentieel iemand die daar ervaring mee heeft om de resolutie te verhogen? en in die context enige aanbevelingen zou kunnen doorgeven?
    MVG

  • #2
    Re: Hoe en met welk programma de resolutie van digitale foto's verbeteren??

    In de adobe RAW-converter (PS) is er een optie VERBETEREN, of zoiets, en dit vergroot de foto.
    In PS zelf is er een optie onder neurale functie (AI) om foto's te vergroten.

    Geloof dat die functie nu ook in LR (light room) is opgenomen.
    www.polartha.com

    Comment


    • #3
      Re: Hoe en met welk programma de resolutie van digitale foto's verbeteren??

      Ik zou eens naar Topaz gigapixel ai kijken wat zowat de referentie is: https://www.topazlabs.com/gigapixel-ai
      Als je wat zoekt op YouTube vindt je ook nog wel een kortingscode. https://www.youtube.com/watch?v=pIYwwiEVd4E

      Comment


      • #4
        Re: Hoe en met welk programma de resolutie van digitale foto's verbeteren??

        Ik vind Silverfast enorm goed.
        Maar een tijdje geleden liep hier al een draadje over scannen en toen beweerde een forum lid dat een ander pakker nog beter was, helaas vind ik niet zo direct dit draadje en de naam van de software ben ik vergeten.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment

        Working...
        X