Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonlicht op (half) gezicht verminderen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zonlicht op (half) gezicht verminderen.

    Weet iemand hoe je het volgende kan oplossen?

    Ik heb een paar foto's genomen maar spijtig genoeg zie ik op de helft van het gezicht van een persoon het zonlicht. witachtig dus. als ik dat met het programma acdsee wil weg doen door bv brightness te verminderen dan wordt de foto donkerder maar het zonlicht op het gezicht veranderd niet veel... Kan ik zulke gevallen op lossen? En de volgende keer als ik een foto neem moet ik dan iets aan dat witbalans veranderen ofzo?
    Dank

  • #2
    Re: zonlicht op (half) gezicht verminderen.

    Kan je eens een voorbeeld posten?

    Ik heb in mijn opleiding geleerd om bij halfbelichting (dus zon aan één zijde en donker aan de andere kant) een reflexiescherm te gebruiken. De meting dan afstemmen op beide delen geeft een betere 'belichting'. Het contrastverschil zal waarschijnlijk meer dan 2 stops geweest zijn. Als je dan gemeten hebt op de donkere zijde van het gezicht zal uw toestel een overbelichting geven voor het lichtere deel van het gezicht waardoor het nog lichter = witter wordt.

    Een refexiescherm met goudkleurige zijde brengt het warme in je gezicht terug. En moest je dat niet hebben, en bestaan ook (zoals aluminiumfolie) goudkleurige versies Altijd bijhebben dus.

    Zie het als een tip


    Greetz, Ronny

    Comment


    • #3
      Re: zonlicht op (half) gezicht verminderen.

      Oeioei, hoeveel kost zo een reflextiescherm? Kheb geen goesting om dat rond te sleuren. Zo een welopgevoede amateur fotograaf ben ik niet.
      Ik die foto's en gewoon andere wel opsturen maar ik heb al jaren en dagen problemen om mijne website online te hebben. Dus kan ik hier op de site geen plaatsen.
      Heeft iemand anders een idee hoe ik zulke foto's kan verbeteren? Ik denk dat iedereen daar toch wel last van heeft als je gewoon een foto buiten neemt terwijl de zon wat slecht ofzo staat.

      Comment


      • #4
        Re: zonlicht op (half) gezicht verminderen.

        je kan een invulflits gebruiken om dit te voorkomen
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment

        Working...
        X