Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een keuze tussen sony of fuji

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een keuze tussen sony of fuji

    Hallo, ik heb weinig ervaring in fotografie, ik heb wel eens een D3100 had.
    Met een budget van zo'n 1500 euro zit ik te twijfelen tussen een XS10 fuji of een Sony A7 mark II.
    Ik fotografeer het liefst landschappen, ik doe niet graag nabewerkingen op de pc, hou van de foto's jpeg recht uit de camera.
    Helpen jullie me de juiste keuze te maken. Zijn deze twee camera niet te ingewikkeld ? Vriendelijk bedankt.
    Nikon D3300

  • #2
    Re: Een keuze tussen sony of fuji

    Beste,

    Ik heb zelf o.a. een Sony A7II en Sony A7III.
    De beeldkwaliteit is bij beiden niet zo erg verschillend.
    De A7III heeft wat meer mogelijkheden en is zeker beter als het op snelheid aankomt.
    Belangrijk hierbij is dat de beide Sony's fullframe camera's zijn, en bij landschapsfotografie is dat toch wel een voordeel tegenover de Fuji (waarbij ik geen afbreuk doe aan de beeldkwaliteit vanFuji).

    Als ik er zelf op uittrek is de A7II nog steeds mijn meest gebruikte camera.
    Qua jpg recht uit de camera is de Fuji dan weer in het voordeel (zegt men), maar de Sony levert ook erg mooie beelden.

    Nu, als landschapsfotograaf levert fotograferen in RAW, en nabewerken naar je eigen smaak grote voordelen op.
    Landschappen vragen namelijk vaak om wat nabewerking, en dan heb je weer het voordeel van de fullframe Sony A7II.

    Het is maar wat jij belangrijk vindt ...

    Succes in je keuze,
    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Een keuze tussen sony of fuji