Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectiefontgrendel knop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectiefontgrendel knop

    Vandaag tijdens het fotograferen, viel mijn objectiefontgrendel knop en een veertje uit mijn nikon D4 ....????
    Probeerde het terug te steken ....lukt me niet, iemand een idee ?

    Groeten
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Objectiefontgrendel knop

    Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
    Vandaag tijdens het fotograferen, viel mijn objectiefontgrendel knop en een veertje uit mijn nikon D4 ....????
    Probeerde het terug te steken ....lukt me niet, iemand een idee ?

    Groeten
    Freddy
    Geen idee Freddy

    Dat bedient dat pinneke en dat schroefdinges eigenlijk he,
    Ik veronderstel dat die body nu verder nog wel gewoon werkt met die lens, zit de lens nu nog vast op de body of kan je ze losdraaien ?
    Waarschijnlijk wissel je niet dikwijls van lens op die d4 ...
    als je niet verwisselt zou ik dan goede kleefband over dat gaatje plakken ?
    En misschien kan je wel wisselen als je met een staafje in dat gaatje drukt ?

    Anders naar procirep zeker ... dat zal wel maar een kleine ingreep zijn veronderstel ik

    Of een bouwschema van de D4 zoeken op internet
    Misschien hoef je de objectiefvatting losmaken maar ik heb er geen idee van hoeveel veertjes daar dan kunnen uitspringen ... bezint eer ge begint (ik zou het wel kapot krijgen maar maken lukt mij soms niet )
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Objectiefontgrendel knop

      Bedankt voor je reactie Frans....alles werkt nog kan lenzen koppelen en ontkoppelen ...moet er alleen voor zorgen dat ik het knopje nu in mijn tas zitten heb
      en ben nogal aan de vergeetachtige kant geworden...
      Meestal staat de 500mm op de D4, maar voor fotografie puur in de natuur zet ik de D500 er al wel eens op...

      Zal namiddag eens informeren bij mijn fotozaak...
      thx alvast
      en fijn weekend nog
      Groeten
      Freddy
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: Objectiefontgrendel knop

        Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
        Meestal staat de 500mm op de D4, maar voor fotografie puur in de natuur zet ik de D500 er al wel eens op..
        De d500 op de D4, dat lijkt op Nikonsex
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Objectiefontgrendel knop

          Heel het internet afgestruind op zoek naar een schema en/of beter gezegd een werkings schema van de objectief ontgrendel knop…’nergens iets kunnen vinden….pff…
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment


          • #6
            Re: Objectiefontgrendel knop

            Pfff… Procirep…

            Comment


            • #7
              Re: Objectiefontgrendel knop

              fff… Procirep…
              Gelijk heb je ...schandalige profiteurs...kreeg vandaag de herstelnota 406,4 euro....hier wordt ik enorm boos om...
              Maar zal geen andere keuze hebben dan het te laten repareren zeker....een andere kopen zie ik niet zitten omdat die D4 nog lang niet aan zijn einde was ca 100,000 klikt....
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: Objectiefontgrendel knop

                Dag naamgenoot :-)
                Heb je 'm ondertussen al laten herstellen ?
                Er wordt inderdaad veel geld gevraagd voor herstellingen !
                Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn Pentax K5 (maar ik was toen een piepklein stukje kwijt !) en ik had ook geen andere mogelijkheid dan hem weg te brengen en een gepeperde rekening te betalen. Maar ik ben blijven zoeken en heb uiteindelijk een zaak gevonden in Duitsland die me de 'pal' en het veertje kon opsturen aan een zeer schappelijke prijs (ik kan mij het juiste bedrag niet meer herinneren maar het kwam neer op iets van 25 €). Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken heb mijn camera open gevezen en het kleinood erin gemoffeld - je moet er wel fijne vingertjes voor hebben :-) maar met de hulp van vrouwlief is het mij toch gelukt. Ik enorm fier en geen 400 € armer !

                Comment


                • #9
                  Re: Objectiefontgrendel knop

                  Probeer eens cameraservice Limburg. In nederlands limburg ,dat is zelfs niet ver.
                  Wel gekke openingsuren.

                  Johan

                  Comment

                  Working...
                  X