Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorstellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • voorstellen

    Ik ben nieuw hier op het forum.
    Na een tijdje zoeken vind ik geen voorsteltopic dus dan doe ik het hier maar. Als dit niet op z"n plaats staat dan verplaats je dit bericht maar naar het daarvoorziene topic.

    Ik ben een jongeman van bijna 54 uit de Noorderkempen.
    Vroeger heb ik intensief aan natuurfotografie gedaan maar dat was dus in het heerlijke analoge tijdperk. Dit is dan ook de reden waarom ik destijds volledig ben gestopt met fotografie omdat ik nooit de stap heb gezet naar digitaal. Ik had er absoluut geen zin in.
    Op vlak van computer ben ik een volkomen leek.
    Maar nu wil ik terug gaan fotograferen en zal het dus wel digitaal moeten. Alles heb ik verkocht en zal dus ook weer alles opnieuw moeten kopen. Mijn pc moet sowieso vervangan worden wegens te oud dus kan ik beter ineens een goeie laten bouwen voor fotografie.
    Wat ik nodig heb weet ik totaal niet en zal ik hier op het forum wel in het juiste topic vragen.
    Maar een degelijke pc zal het eerste zijn om aan te schaffen. Hoeveel me dat gaat kosten heb ik ook totaal geen weet van.

    Zo, dat was het even in het kort.
    Ik wens mezelf veel succes

  • #2
    Re: voorstellen

    Welkom!
    Oorspronkelijk geplaatst door Canis Bekijk bericht
    maar dat was dus in het heerlijke analoge tijdperk. Dit is dan ook de reden waarom ik destijds volledig ben gestopt met fotografie omdat ik nooit de stap heb gezet naar digitaal. Ik had er absoluut geen zin in.
    Was er iemand die je dwong om digitaal te gaan werken? Je kon toch gewoon door met de toenmalige camera.
    Oorspronkelijk geplaatst door Canis Bekijk bericht
    Op vlak van computer ben ik een volkomen leek.
    Op vlak van een auto ben ik een volkomen leek, druk op een knopje, versnelling in D en gas geven, de auto rijdt weg, maar wat er allemaal gebeurd? Je moet een apparaat kunnen bedienen, je hoeft niet te weten hoe het werkt.
    Oorspronkelijk geplaatst door Canis Bekijk bericht
    Maar nu wil ik terug gaan fotograferen en zal het dus wel digitaal moeten.
    Er moet niks, er zijn geweldige gebruikte camera's te koop die al jaren niet meer gebuikt worden.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: voorstellen

      Bedankt voor het welkom.

      Ik ben lid geweest van enkele fotoclubs. Ik was uiteindelijk nog de enige die met analoog bezig was en hoorde er niet meer bij. In één club werd me zelfs gevraagd om zeker ook mee digitaal te gaan. Ik hoorde er niet meer bij. Was niet meer leuk. Er werd me daar zelfs gevraagd om ook andere dingen te fotograferen dan alleen maar natuur. Heb ik dan ook maar gedaan. En heb er nog een prijs mee gewonnen ook.
      Nu wordt er weer terug beetje meer met analoog gewerkt heb ik gemerkt. Maar waarschijnlijk ga ik de stap naar digitale spiegelreflex zetten. Ook weer ouderwets want meer en meer mensen stappen over naar spiegelloos , maar het blijft uiteraard nog digitaal.
      Wat is versnelling in D zetten? )

      Zo, ik zal nogeens verder lezen. Heb nog veel te leren.

      Comment


      • #4
        Re: voorstellen

        Voor je computervraag, die je in Fotobewerking & Software geplaatst heb, verwijs ik lezers van deze post naar daar: https://forum.belgiumdigital.com/f7/...er-593149.html
        Overigens: welkom bij BD. Hier valt genoeg te lezen, te leren, mensen te leren kennen, enz.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: voorstellen

          welkom canis, leuk dat je uzelf voorstelt!
          ik weet dat analoge fotografie bij veel mensen alweer populairder aan het worden is!
          maar hopelijk vind je plezier in het digitale ook!
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: voorstellen

            canis beseft u dat u een enorme voorsprong hebt door uw analoge ervaring op beginnende digitale fotografen. Door de analoge fotografie besefte men dat ze eerst goed moeten observeren en dan pas fotograferen, al was het alleen maar vanwege de kosten.
            Het belangrijkste verschil analoog/digitaal is de basis waarop men het beeld vastlegt. Uw doka wordt nu uw pc waarop u uw beelden ontwikkeld. Dus niet zo bang zijn maar er gewoon aan beginnen.

            Comment

            Working...
            X