Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera switch: een zot idee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera switch: een zot idee

    Ik speel met de idee om mijn ganse fotohandel van de hand te doen en te switchen naar een kwalitatieve compact.
    In concreto:
    Van de hand doen is:
    - een stokoude D70S
    - een D300S
    - een Lumix LX100
    en een resem lenzen ( nikkor primes 35, 50, 60mm, nikkor zoom 18-70 en een sigma zoom naar 200mm )

    En als deze weg zijn, gaan voor een Leica full frame Q2.

    Is dit een zot idee?

    Om even te duiden: projecten dienen zich minder en minder aan, en ga vooral voor straatfotografie de laatste tijd...
    embee ::: nikon stuff

  • #2
    Re: camera switch: een zot idee

    Goh, 28mm en digitale zoom, voor mij zou het een njet worden...... moest het nu een 23mm zijn voor straatfotografie.. dan zou ik al twijfelen maar verschil 28 en 23 op breedhoekgebied vind ik persoonlijk enorm.... misschien ook kwestie van gewoonte.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: camera switch: een zot idee

      Dit is geen zot idee.

      Maar is die LX100 niet goed genoeg dan?
      | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

      Comment


      • #4
        Re: camera switch: een zot idee

        Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
        Maar is die LX100 niet goed genoeg dan?
        Die is -letterlijk- geblutst en gebuild van ettelijke wereldreizen, en is best wel aan vervanging toe
        embee ::: nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: camera switch: een zot idee

          Oorspronkelijk geplaatst door embee Bekijk bericht
          En als deze weg zijn, gaan voor een Leica full frame Q2.

          Is dit een zot idee?

          Om even te duiden: projecten dienen zich minder en minder aan, en ga vooral voor straatfotografie de laatste tijd...
          Dan zou ik persoonlijk toch gaan voor een Nikon Z7II denk ik
          en als je al die pixels niet van doen hebt Z6II.
          Dat met een goede Z prime er op, zal het minstens even goed doen
          dan die Leica en dan heb je tenminste nog de mogelijkheid om eens een objectief te wisselen.

          Comment


          • #6
            Re: camera switch: een zot idee

            Wanneer het budget er is, zeker doen. De Q2 is een prachtig toestel en de beperking van slechts één brandpunt, maar dan in een schitterend objectief, gaat je zeker en vast leiden naar betere (hoogstaande) fotografie.

            Comment


            • #7
              Re: camera switch: een zot idee

              Oorspronkelijk geplaatst door embee Bekijk bericht
              Ik speel met de idee om mijn ganse fotohandel van de hand te doen en te switchen naar een kwalitatieve compact.
              In concreto:
              Van de hand doen is:
              - een stokoude D70S
              - een D300S
              - een Lumix LX100
              en een resem lenzen ( nikkor primes 35, 50, 60mm, nikkor zoom 18-70 en een sigma zoom naar 200mm )

              En als deze weg zijn, gaan voor een Leica full frame Q2.

              Is dit een zot idee?

              Om even te duiden: projecten dienen zich minder en minder aan, en ga vooral voor straatfotografie de laatste tijd...

              Neen helemaal geen zot idee hoor.
              Misschien dat sommigen dat vinden (dat mag) ..maar je moet vooral je eigen behoeften invullen.
              Ik denk niet dat iemand je daarbij echt kan helpen... je zal altijd voor en tegenstanders hebben.

              Mijn mening:
              Mooi toestel, strak en sober. (men mag best wel een toestel mooi vinden ook al heeft het misschien van minder belang)
              28 mm vast objectief kan eerder een voordeel zijn dan een nadeel om je fotografie te verbeteren en je te verdiepen in dat brandpunt. (minder is meer)
              Alleen het objectief is de prijs al waard (naar Leica normen), maar zelfs als je valt voor een bepaalde charme van een toestel, dan kan je daar geen prijs op plakken.

              Ik heb op Photoday's 2019 zelf een paar foto's in jPeg kunnen nemen en opgeslagen.
              Kwaliteit van de jpeg is niet beter of slechter dan vergelijkbare MILC met gelijkaardig objectief.
              High iso is niet al te best (naar mijn mening slecht) dus als je avondfotografie doet met geknepen diafragma (voor grote scherptediepte) dan is dit toestel imho minder geschikt.
              Maar elk toestel heeft zijn voor en nadelen en ik zie geen enkele excuus om het toestel af te raden.
              Maar ik begrijp zeker de reden waarom je wil switchen.. en kan mij daar ook gelijkaardig in vinden
              Last edited by Funcky; 16 januari 2022, 14:06.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: camera switch: een zot idee

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Dan zou ik persoonlijk toch gaan voor een Nikon Z7II denk ik
                en als je al die pixels niet van doen hebt Z6II.
                Dat met een goede Z prime er op, zal het minstens even goed doen
                dan die Leica en dan heb je tenminste nog de mogelijkheid om eens een objectief te wisselen.
                Daar ben ik het mee eens, je zit met deze Leica toch vast aan het 28mm groothoekobjectief en dat zit er zo'n beetje tussen in. Ik prevaleer voor straat en landschapsfotografie meer in de richting van 20 tot 24 mm. Hoewel stevig aan de prijs zoals we bij Leica gewend zijn een formidabel toestel.

                Comment


                • #9
                  Re: camera switch: een zot idee

                  Of die LX100 nadien in een etalagekastje zetten met de achterliggende gedachte van: die heeft veel meegemaakt...
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Re: camera switch: een zot idee

                    Wat lenzen van de hand gedaan.
                    De oude D70s gaat mee met de zoon naar amerika, en de D300s hou ik zelf nog ( bij overname nog geen 80€ ) met één zoomlens.
                    Al de rest is dus weg.

                    En een Leica Q2 in de plaats. Zalig bakske
                    embee ::: nikon stuff

                    Comment

                    Working...
                    X