Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB hub geeft te hoog verbruik , onbruikbaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • USB hub geeft te hoog verbruik , onbruikbaar

    Weet niet of ik dit hier kan/mag vragen ?
    Kreeg ineens deze melding van m’n usb hub usb accessoires uitgeschakeld, verwijder accessoires met te hoog verbruik om usb te heractiveren.
    Maar er zit niets in de USB hub !!!
    USB hub kapot ?
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: USB hub geeft te hoog verbruik , onbruikbaar

    Als alle accessoires wel werken als ze rechtstreeks op de pc worden aangesloten, dan zijn die al in orde.
    Als de usb hub alleen op de pc is aangesloten (zonder dat er daar iets anders op aangesloten is), en je krijgt daarvoor een foutmelding, dan is de kans groot dat er daar iets mis mee is.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: USB hub geeft te hoog verbruik , onbruikbaar

      @Black B@ndit, de accessoires werken perfect.
      gaat enkel als ik de hub in de computer steek krijg ik de melding, had al een vermoeden dat ik een nieuwe zal moeten aanschaffen.
      Niet zo simpel om nog een USB hub met USB type A te vinden, en dan nog met een lang snoer !!
      groetjes Ingrid

      Comment


      • #4
        Re: USB hub geeft te hoog verbruik , onbruikbaar

        Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
        Niet zo simpel om nog een USB hub met USB type A te vinden, en dan nog met een lang snoer !!
        Is nogthans overal makkelijk verkrijgbaar hoor Ingrid, USB typeA wordt nog grotendeels gebruikt
        Zelfs de nieuwste computers/moederborden hebben nog steeds meer USB A aansluitingen dan bvb USB C !

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: USB hub geeft te hoog verbruik , onbruikbaar

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Is nogthans overal makkelijk verkrijgbaar hoor Ingrid, USB typeA wordt nog grotendeels gebruikt
          Zelfs de nieuwste computers/moederborden hebben nog steeds meer USB A aansluitingen dan bvb USB C !

          grts
          Sieg
          @Sieg,

          de USB nr de computer zie ik toch meerdere USB-C aansluitingen.
          Heb je tips waar ?
          groetjes Ingrid

          Comment


          • #6
            Re: USB hub geeft te hoog verbruik , onbruikbaar

            Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
            @Sieg,

            de USB nr de computer zie ik toch meerdere USB-C aansluitingen.
            Heb je tips waar ?
            Zelf bestel ik veel bij https://www.megekko.nl/ (gewoon in het zoekveld typen usb hub)
            https://azerty.nl/ of bij https://www.alternate.be/

            ps. zelf zou ik sowieso altijd kiezen voor eentje met een losse kabel

            grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 7 januari 2022, 18:20. Reden: ps
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: USB hub geeft te hoog verbruik , onbruikbaar

              Als de bijgeleverde kabel te kort is, dan kan je er een verlengkabel bijkopen.
              Als de USB kabel niet vast aan de USB hub zit (met een stekker dus), dan kan je eventueel ook gewoon een langere kabel kopen zodat je geen verlengkabel nodig hebt.

              Hou er wel rekening mee dat vooral apparaten die wat meer stroom verbruiken, dat die in de problemen kunnen komen als de USB kabel wat langer wordt.
              USB apparaten werken op 5V, en als de verliezen over de kabel wat te groot worden, dan werken sommige apparaten niet meer zoals het hoort.
              Je kan dan eventueel ook wel een USB hub met een externe voeding gebruiken omdat probleem te vermijden (die USB hub kan je dan eventueel ook als lader gebruiken).

              Bij de meeste USB hubs zit tegenwoordig nog altijd een kabel met een USB A stekker, controleer dat wel als je geen andere aansluiting hebt aan de pc of laptop.
              En let er ook op dat het een USB3 hub is als de pc of laptop ook USB3 aansluitingen heeft.

              Ik heb onlangs hier een "13 port EU plug" USB hub gekocht: https://nl.aliexpress.com/item/10050...c44b4c4dEHYxQn
              Daar zit een externe voeding bij zodat elke USB port gebruikt kan worden als 2V 2,4A lader (als dat nodig zou zijn).
              Alleen heeft die 12V 5A voeding die er bij zit geen enkel keuringscertificaat, de USB hub op zich heeft die misschien wel, maar het is de voeding die voor gevaar kan zorgen, want die is aangesloten op 230V.
              Op de website laten ze wel een aantal keuringscertificaten zien, en op een van de foto's zie ik "UL listed", maar op het voedingsblok is daarvan niets terug te vinden, er staat zelfs geen "CE" op.

              Als je dringend een nieuwe USB hub nodig hebt, dan zal je die wel dichter in de buurt kunnen kopen of bestellen https://www.bol.com/be/nl/s/?searcht...stFragment=usb .
              Last edited by Black B@ndit; 7 januari 2022, 18:31.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: USB hub geeft te hoog verbruik , onbruikbaar

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als de bijgeleverde kabel te kort is, dan kan je er een verlengkabel bijkopen.
                Als de USB kabel niet vast aan de USB hub zit (met een stekker dus), dan kan je eventueel ook gewoon een langere kabel kopen zodat je geen verlengkabel nodig hebt.

                Hou er wel rekening mee dat vooral apparaten die wat meer stroom verbruiken, dat die in de problemen kunnen komen als de USB kabel wat langer wordt.
                USB apparaten werken op 5V, en als de verliezen over de kabel wat te groot worden, dan werken sommige apparaten niet meer zoals het hoort.
                Je kan dan eventueel ook wel een USB hub met een externe voeding gebruiken omdat probleem te vermijden (die USB hub kan je dan eventueel ook als lader gebruiken).

                Bij de meeste USB hubs zit tegenwoordig nog altijd een kabel met een USB A stekker, controleer dat wel als je geen andere aansluiting hebt aan de pc of laptop.
                En let er ook op dat het een USB3 hub is als de pc of laptop ook USB3 aansluitingen heeft.

                Ik heb onlangs hier een "13 port EU plug" USB hub gekocht: https://nl.aliexpress.com/item/10050...c44b4c4dEHYxQn
                Daar zit een externe voeding bij zodat elke USB port gebruikt kan worden als 2V 2,4A lader (als dat nodig zou zijn).
                Alleen heeft die 12V 5A voeding die er bij zit geen enkel keuringscertificaat, de USB hub op zich heeft die misschien wel, maar het is de voeding die voor gevaar kan zorgen, want die is aangesloten op 230V.
                Op de website laten ze wel een aantal keuringscertificaten zien, en op een van de foto's zie ik "UL listed", maar op het voedingsblok is daarvan niets terug te vinden, er staat zelfs geen "CE" op.

                Als je dringend een nieuwe USB hub nodig hebt, dan zal je die wel dichter in de buurt kunnen kopen of bestellen https://www.bol.com/be/nl/s/?searcht...stFragment=usb .


                ok, mercikes, je bedoelt met een stroomkabel en de usb aansluiting ook losse kabel ?
                dacht aan deze https://www.dropbox.com/s/yawoft6b5y...25.21.jpg?dl=0
                idd kabel moet lang genoeg zijn om aan Imac te hangen.
                Zit hier nog met USB 2 - Imac late 2013.
                usb 3.0 kan geen kwaad dacht ik toch ?
                groetjes Ingrid

                Comment


                • #9
                  Re: USB hub geeft te hoog verbruik , onbruikbaar

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Als de bijgeleverde kabel te kort is, dan kan je er een verlengkabel bijkopen.
                  Als de USB kabel niet vast aan de USB hub zit (met een stekker dus), dan kan je eventueel ook gewoon een langere kabel kopen zodat je geen verlengkabel nodig hebt.

                  Hou er wel rekening mee dat vooral apparaten die wat meer stroom verbruiken, dat die in de problemen kunnen komen als de USB kabel wat langer wordt.
                  USB apparaten werken op 5V, en als de verliezen over de kabel wat te groot worden, dan werken sommige apparaten niet meer zoals het hoort.
                  Je kan dan eventueel ook wel een USB hub met een externe voeding gebruiken omdat probleem te vermijden (die USB hub kan je dan eventueel ook als lader gebruiken).

                  Bij de meeste USB hubs zit tegenwoordig nog altijd een kabel met een USB A stekker, controleer dat wel als je geen andere aansluiting hebt aan de pc of laptop.
                  En let er ook op dat het een USB3 hub is als de pc of laptop ook USB3 aansluitingen heeft.

                  Ik heb onlangs hier een "13 port EU plug" USB hub gekocht: https://nl.aliexpress.com/item/10050...c44b4c4dEHYxQn
                  Daar zit een externe voeding bij zodat elke USB port gebruikt kan worden als 2V 2,4A lader (als dat nodig zou zijn).
                  Alleen heeft die 12V 5A voeding die er bij zit geen enkel keuringscertificaat, de USB hub op zich heeft die misschien wel, maar het is de voeding die voor gevaar kan zorgen, want die is aangesloten op 230V.
                  Op de website laten ze wel een aantal keuringscertificaten zien, en op een van de foto's zie ik "UL listed", maar op het voedingsblok is daarvan niets terug te vinden, er staat zelfs geen "CE" op.

                  Als je dringend een nieuwe USB hub nodig hebt, dan zal je die wel dichter in de buurt kunnen kopen of bestellen https://www.bol.com/be/nl/s/?searcht...stFragment=usb .
                  Daarmee dat ikzelf altijd verwijs naar Nederlandse of Belgische shops voor dit soort dingen
                  Geen keuring zoals je zegt, dat denk ik niet, maar misschien geen keuring voor Europa.

                  Trouwens, niet alle usb hubs met een power adapter kan je gebruiken om een toestel op te laden, toch iets om rekening mee te houden als dat de bedoeling is

                  grts
                  Sieg
                  Last edited by Sieg; 7 januari 2022, 20:11.
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: USB hub geeft te hoog verbruik , onbruikbaar

                    Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF
                    ok, mercikes, je bedoelt met een stroomkabel en de usb aansluiting ook losse kabel ?
                    dacht aan deze https://www.dropbox.com/s/yawoft6b5y...25.21.jpg?dl=0
                    idd kabel moet lang genoeg zijn om aan Imac te hangen.
                    Zit hier nog met USB 2 - Imac late 2013.
                    usb 3.0 kan geen kwaad dacht ik toch ?
                    Bestaan die nog ?

                    Daarmee dat ikzelf altijd opteer voor een hub met losse usb kabel

                    Maakt niks uit of je een USB3 op een USB2 aansluit, maar hou rekening dat altijd de traagste doorvoersnelheid van tel zal zijn.
                    Bijvoorbeeld, Het is niet omdat je opeens een USB3 hub gebruikt dat je snelheid gaat verhogen als die hub op een USB2 is aangesloten, logisch uiteraard

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: USB hub geeft te hoog verbruik , onbruikbaar

                      @Sieg, ivm opladen vn toestel, kan ik dat terug vinden bij de uitleg ? Want daar heb ik het ook vr nodig
                      groetjes Ingrid

                      Comment


                      • #12
                        Re: USB hub geeft te hoog verbruik , onbruikbaar

                        Als de computer nog een USB2 poort heeft, dan kan het geen kwaad om nu een USB3 hub te kopen.
                        Op die computer zal de snelheid dan wel beperkt blijven tot het maximum van wat USB2 kan verwerken, maar als je een nieuwe computer koopt, dan zal daar zeker een snellere USB poort in zitten, en dan heb je daarvoor al een snelle USB hub als je nu een USB3 koopt.

                        Als je de USB hub ook wil gebruiken om er recente smartphones mee te laden, dan zal je er eentje moeten zoeken die daarmee compatibel is, anders zal het lang duren om die smartphone of tablet te laden met 5V.
                        De nieuwere modellen kunnen op een hogere spanning worden geladen waardoor het laadvermogen hoger is, maar dat werkt dus alleen met de juiste lader.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: USB hub geeft te hoog verbruik , onbruikbaar

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Als de computer nog een USB2 poort heeft, dan kan het geen kwaad om nu een USB3 hub te kopen.
                          Op die computer zal de snelheid dan wel beperkt blijven tot het maximum van wat USB2 kan verwerken, maar als je een nieuwe computer koopt, dan zal daar zeker een snellere USB poort in zitten, en dan heb je daarvoor al een snelle USB hub als je nu een USB3 koopt.

                          Als je de USB hub ook wil gebruiken om er recente smartphones mee te laden, dan zal je er eentje moeten zoeken die daarmee compatibel is, anders zal het lang duren om die smartphone of tablet te laden met 5V.
                          De nieuwere modellen kunnen op een hogere spanning worden geladen waardoor het laadvermogen hoger is, maar dat werkt dus alleen met de juiste lader.
                          iPhones worden rechtstreeks opgeladen. Gaat eender om fietscomputer, verder niets. Dacht al wel ivm hun 2 en 3 , maar wilde bevestiging. Bedankt vr je tijd, uitleg en tips
                          groetjes Ingrid

                          Comment

                          Working...
                          X