Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto afdrukken op aluminium of iets anders?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto afdrukken op aluminium of iets anders?

    Allereerst mijn beste wensen aan iedereen van de BD familie voor 2022
    nu mijn vraag

    Ik zou graag een paar foto's laten afdrukken op Aluminium of dibond, nu is mijn vraag
    waar laat ik dat het best doen? welke centrale heeft de beste kwaliteit prijs verhouding?
    en waar moet ik op letten om een zo goed mogelijk eindproduct te hebben?
    alvast bedankt voor de informatie
    Mvg Tweetty
    bd0379be

  • #2
    Re: foto afdrukken op aluminium of iets anders?

    Ik heb 2 afdrukcentrales waar ik mee werk voor grote foto's en dibond:
    Profotonet (NL) en Whitewall (Duitsland) beide leveren super kwaliteit.
    Profotonet is iets goedkoper maar heeft geen 4x3 afmeting in hun standaard formaat (mijn voorkeur voor portret) daarom bestel ik de meeste dibond bij Whitewall.
    Ik heb beide al besteld: met plexi en zonder plexi ervoor.
    Mijn voorkeur gaat naar zonder plexi, glanzend met satin coating
    Plexi geeft een zware reflectie , de foto kan dan niet tegenover een venster hangen
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

    Comment


    • #3
      Re: foto afdrukken op aluminium of iets anders?

      nog een bijkomende vraag,
      hoe is het ophang systeem?
      bd0379be

      Comment


      • #4
        Re: foto afdrukken op aluminium of iets anders?

        Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
        Ik heb 2 afdrukcentrales waar ik mee werk voor grote foto's en dibond:
        Profotonet (NL) en Whitewall (Duitsland) beide leveren super kwaliteit.
        Profotonet is iets goedkoper maar heeft geen 4x3 afmeting in hun standaard formaat (mijn voorkeur voor portret) daarom bestel ik de meeste dibond bij Whitewall.
        Ik heb beide al besteld: met plexi en zonder plexi ervoor.
        Mijn voorkeur gaat naar zonder plexi, glanzend met satin coating
        Plexi geeft een zware reflectie , de foto kan dan niet tegenover een venster hangen
        Dank U
        bd0379be

        Comment


        • #5
          Re: foto afdrukken op aluminium of iets anders?

          Ik zie dat je lid van BelgiumDigital, dus dit forum
          Dan krijg je als lid een mooie korting bij CEWE
          Kwaliteit is heel erg goed, eigenlijk voor de meeste mensen meer dan voldoende
          Wil je het beste van het beste, dan ga je bij Profotonet, maar daar betaal je uiteraard ook naar
          Of je het verschil gaat merken hangend in een huiskamer is maar de vraag, visite zal het verschil in ieder geval niet zien

          grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 2 januari 2022, 16:34. Reden: typo
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: foto afdrukken op aluminium of iets anders?

            Beste Bd vrienden iedereen nen Happy New year
            ben al eens gaan zien bij Cewe, en was dan ook zinnens om daar te bestellen
            ik weet niet wat de kwaliteit daar is, maar afgaand op hun fotoboeken is dat toch wel dik in orde
            en inderdaad die 20% korting doet ook al veel
            maar zijn er hier mensen die al iets op alu hebben laten afdrukken bij Cewe ? en tevreden over?
            of een beter alternatief hebben ?
            alvast bedankt voor de reacties
            mvg Tweetty
            bd0379be

            Comment


            • #7
              Re: foto afdrukken op aluminium of iets anders?

              Wat bedoel je met afdrukken op aluminium? Gewoon op aluminium, zoals je vaak aangeboden ziet worden, dan komt de aluminium kleur er door bij de lichte delen. Het geeft een bepaalde look aan de foto die je moet willen natuurlijk.
              Zelf heb ik al laten afdrukken op aluminium, maar dan met een witte toplaag. Geeft een zeer mooi, en heel duurzaam resultaat. Het is best prijzig, maar de voordeligste site die ik kon vinden is deze: https://fotolab.be/product-categorie/chromaluxe/ Indien deze link niet mag, dan mogen de moderatoren hem verwijderen natuurlijk.
              https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

              Comment


              • #8
                Re: foto afdrukken op aluminium of iets anders?

                wat het materiaal juist is of hoe het noemt weet ik niet, maar der zit wel aluminium in in de foto.
                en als je bvb gaat kijken bij cewe staat er aluminium (dibond?)ook bij, bij de keuzes
                maar daar is dat toch niet zo prijzig als in de link die jij hier doorstuurt, maar dat zal dan wellicht een ander materiaal zijn
                bd0379be

                Comment


                • #9
                  Re: foto afdrukken op aluminium of iets anders?

                  ik heb al afgedrukt bij cewe op aluminium
                  er zijn verschillende aanpakken van prints op digibond (aluminium)
                  - rechtstreeks erop geprint
                  deze techniek vind je bij cewe, heb er hier zo 3 hangen
                  ikzelf print meestal zwartwit en bij de meeste centrales heb je dan lichte kleurzweem door de meerdere kleuren druktechniek
                  (veel mensen zien dit niet (ik ben van opleiding drukker dus zie ik dat rapper helaas)
                  dit gezegd zijnde vind ik dat het bij cewe goed meevalt, het wit word ook uitgedrukt op de plaat dus geen alu-gevoel
                  ze zien er kwalitatief uit ook, met sterk rail kader om op te hangen

                  - rechtstreeks geprint op geborsteld aluminium (dit geeft de alukleur in de witten, erg speciaal en niet ideaal voor ieder beeld)

                  - en een foto afgedrukt op papier naar keuze en dan op de alu digibond plaat gekleefd
                  dit vind je bvb bij profotonet, kost zeker meer maar zal ook meer printkwaliteit leveren, al heb ikzelf nog niet op alu laten kleven daar
                  maar dus wel de zwart wit prints uitgeprobeerd (geen kleurzweem door speciale druktechniek), wenste enkel dat ze meer papierkeuze hadden...
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: foto afdrukken op aluminium of iets anders?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    visite zal het verschil in ieder geval niet zien
                    jij kent mijn visite niet....
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: foto afdrukken op aluminium of iets anders?

                      Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                      wat het materiaal juist is of hoe het noemt weet ik niet, maar der zit wel aluminium in in de foto.
                      en als je bvb gaat kijken bij cewe staat er aluminium (dibond?)ook bij, bij de keuzes
                      maar daar is dat toch niet zo prijzig als in de link die jij hier doorstuurt, maar dat zal dan wellicht een ander materiaal zijn
                      Dibond is in principe een gelaagde plaat, aluminium aan de buitenkant met een kunststof in het midden. Zal een dikte hebben van rond de 5mm. De link die ik gegeven heb is enkel een plaat aluminium van ca. 1mm waar, als ik mij niet vergis, door sublimatie de foto opgezet wordt. Voordeel is dat de plaat veel dunner is, wat eleganter is aan de muur. Verder is het ook heel duurzaam. Ik heb het leren kennen van tafelbladen die op beurzen met reclame bedrukt worden. Na de beurs is er geen beschadiging te zien. Het is dus enorm duurzaam.
                      Ik zeg niet dat het beter is dan dibond, maar het is nog iets anders. Op die manier krijg je een goed overzicht.
                      Onlangs heb ik voor mijn ouders en foto van 1m op 1m laten afdrukken rechtstreeks op forex. Dat geeft niet de beste kwaliteit, maar zeker voor een z/w foto gaat dat behoorlijk goed (wat toonverlies in de lichte kleuren, maar zeker nog doenbaar). Iedereen die daar op bezoek komt vind het mooi, dus veel mensen zien het verschil niet. En voor 90€ met ophangprofiel voor zo’n formaat kan je niet bedrogen zijn.
                      Kortom geen makkelijke keuze, en alles hangt af van uw smaak. Ik weet niet waar je woont, maar probeer eens langst een afdrukcentrale te gaan waar je wat stalen kan bekijken.
                      https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                      Comment


                      • #12
                        Re: foto afdrukken op aluminium of iets anders?

                        dank u wel , voor jullie bevindingen te delen,
                        ik ga het bij cewe proberen, ik hou jullie op de hoogte
                        thx
                        bd0379be

                        Comment


                        • #13
                          Re: foto afdrukken op aluminium of iets anders?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Ik zie dat je lid van BelgiumDigital, dus dit forum
                          Dan krijg je als lid een mooie korting bij CEWE
                          Kwaliteit is heel erg goed, eigenlijk voor de meeste mensen meer dan voldoende
                          Wil je het beste van het beste, dan ga je bij Profotonet, maar daar betaal je uiteraard ook naar
                          Of je het verschil gaat merken hangend in een huiskamer is maar de vraag, visite zal het verschil in ieder geval niet zien

                          grts
                          Sieg
                          Sieg,
                          Ik heb navraag gedaan bij CeWe, maar van een korting zijn ze niet op de hoogte.
                          Welke code gebruik je bij een bestelling om deze korting te verkrijgen ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: foto afdrukken op aluminium of iets anders?

                            Oorspronkelijk geplaatst door DKW Bekijk bericht
                            Sieg,
                            Ik heb navraag gedaan bij CeWe, maar van een korting zijn ze niet op de hoogte.
                            Welke code gebruik je bij een bestelling om deze korting te verkrijgen ?
                            Beste, dit heb ik teruggevonden https://forum.belgiumdigital.com/f60...ce-585427.html
                            Ik heb vorig jaar besteld en kreeg die 20% korting, en aangezien de code spreekt over 2122 denk ik dat het nog steeds dezelfde kortingscode betreft, blijkbaar tot eind januari '22
                            Daarna zal de code mss verneiuwd worden.

                            Misschien kan iemand van het bestuur hier even verdere info over verschaffen
                            Ik heb ondertussen berichtje gestuurd naar BD bestuur zodat zij hier meer info over kunnen geven
                            Dus even afwachten op nieuwe code of nog bestellen deze maand
                            Veel succes

                            grts
                            Sieg
                            Last edited by Sieg; 6 januari 2022, 16:20.
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: foto afdrukken op aluminium of iets anders?

                              Vzw-leden genieten van een permanente 20% korting op alle fotoproducten bij CEWE, gedurende het jaar van hun lidmaatschap.

                              Het bericht waar Sieg naar verwijst slaat op het kalenderjaar 2021. De daar vermelde code loopt binnenkort af.

                              Einde januari, nadat we onze ledenweving voor 2022 afgesloten zullen hebben, publiceren we in het vzw-forumdeel de nieuwe code voor 2022.
                              BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                              Comment

                              Working...
                              X