Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix: slechte kwaliteit. Probleem sensor?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic Lumix: slechte kwaliteit. Probleem sensor?

    Een jaar of 3 geleden een Lumix DMC-FZ300 gekocht, maar die is toen door omstandigheden blijven liggen.
    Ik heb die nu op een reis meegenomen, en vond het werken met de camera fantastisch. Alleen, de resultaten zijn extreem bedroevend. De kwaliteit van de foto's is gewoon slecht. De videobeelden zijn wel heel scherp.

    Is er iemand die met eenzelfde camera werkt en eens naar de instellingen van een RAW beeld wil kijken om te zien of er misschien iets verkeerd ingesteld staat?

  • #2
    Re: Panasonic Lumix: slechte kwaliteit. Probleem sensor?

    En in de zoeker wel scherp bij het maken van foto's?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic Lumix: slechte kwaliteit. Probleem sensor?

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      En in de zoeker wel scherp bij het maken van foto's?
      ja, scherpstelling is ok

      heb ook met verschillende combinaties sluitertijd / diafragma / iso geprobeerd

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic Lumix: slechte kwaliteit. Probleem sensor?

        Kan je misschien even een foto posten?
        Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic Lumix: slechte kwaliteit. Probleem sensor?

          hoe laad ik hier een RAW file op? Is iets van een 18 Mb

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic Lumix: slechte kwaliteit. Probleem sensor?

            Ik denk dat je de foto best even omzet naar jpg en hoe je een foto linkt op het forum kan je via onderstaande link bekijken:
            https://forum.belgiumdigital.com/f14...um-507792.html
            Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic Lumix: slechte kwaliteit. Probleem sensor?

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic Lumix: slechte kwaliteit. Probleem sensor?

                zo dan?

                Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic Lumix: slechte kwaliteit. Probleem sensor?

                  Als het gaat over die foto in de tuin; wat vind je er zo slecht aan dan?
                  Ik zie niet meteen een 'slechte' kwaliteit van het beeld?
                  Groetjes,
                  Dominic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic Lumix: slechte kwaliteit. Probleem sensor?

                    Tja, een superzoom lens (x24) voor een kleine sensor (1/2.3"), daar moet je natuurlijk geen DSLR beeldkwaliteit van verwachten.
                    Als ik die foto van uw tuin zie, valt het nog best mee.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic Lumix: slechte kwaliteit. Probleem sensor?

                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Tja, een superzoom lens (x24) voor een kleine sensor (1/2.3"), daar moet je natuurlijk geen DSLR beeldkwaliteit van verwachten.
                      Als ik die foto van uw tuin zie, valt het nog best mee.
                      ik vind die kwaliteit een stuk lager dan bijv mijn iphone. Wellicht lagen mijn verwachtingen te hoog?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panasonic Lumix: slechte kwaliteit. Probleem sensor?

                        kwaliteit valt idd "nog mee".
                        Dit is geen top camera maar eerder speelgoed.
                        Tevens heb je een beeld gemaakt onder zeer slechte omstandigheden en slecht licht. Ook nog eens verkeerde instellingen gebruikt.
                        Maar ik merk verder ook niet echt een "probleem" in de zin van, wat had je verwacht?
                        Sorry voor de harde commentaar maar ergens moet je serieus zijn ook heh.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Panasonic Lumix: slechte kwaliteit. Probleem sensor?

                          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                          ziet ernaar uit dat ik 1 van de (heel vele) slechte exemplaren heb...

                          Comment

                          Working...
                          X