Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd: 4K camera met snelle autofocus, stabilisator en groot zoombereik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies gevraagd: 4K camera met snelle autofocus, stabilisator en groot zoombereik

    Graag jullie advies...

    Ik ben op zoek naar een nieuwe camera en heb daarvoor een aantal vereisten. Ik film al jaren video's voor ons YouTube-kanaal, maar wil mezelf voor alle duidelijk geen vlogger noemen. Het gaat vooral om sfeervideo's van pretparken, enkel op geselecteerde momenten komt er eens één van de kinderen in beeld om wat te zeggen.

    Het probleem met mijn huidige camera: de autofocus en beeldstabilisatie stellen echt niets voor. Vaak kom ik thuis en merk ik dat de belangrijkste shots gewoon wazig zijn. En in een pretpark is het nu eenmaal zo dat je vaak weinig tijd hebt om op te letten of de focus juist zit of niet (treintje komt eraan of dergelijke). Anderzijds moét ik met een gimbal filmen vandaag, anders valt er echt niet naar de beelden te kijken. Maar ook daar; mijn gimbal en camera communiceren niet met elkaar, wat het dus zeer omslachtig maakt om zo te filmen.

    Wat ik dus verwacht van mijn camera:
    - Een camera die in 4K kan filmen.
    - Een goede interne beeldstabilisatie.
    - Een supersnelle autofocus, die het ook niet moeilijk krijgt wanneer het wat donkerder is.
    - Een optische zoom met groot zoombereik (ik wil er niet meteen een zoombereik op plakken).

    Ik weet dat ik best wel wat vereisten heb. Maar hoop dat ik met een budget van 1000 EUR daar toch kan geraken. Ik heb wel een aantal dingen op het oog, maar luister ook hier graag naar de tips. Iemand met ideeën?

  • #2
    Re: Advies gevraagd: 4K camera met snelle autofocus, stabilisator en groot zoombereik

    Dan denk ik aan de Sony A7SIII, maar die zal waarschijnlijk boven vooropgestelde budget zijn

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Advies gevraagd: 4K camera met snelle autofocus, stabilisator en groot zoombereik

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Dan denk ik aan de Sony A7SIII, maar die zal waarschijnlijk boven vooropgestelde budget zijn

      grts
      Sieg
      Een tikkeltje boven de 1000 is OK,... maar die gaat er ver boven . De specificaties die ik vraag moeten natuurlijk niet het beste van het beste zijn. Ik wil gewoon kijken wat mijn mogelijkheden zijn binnen dit budget.

      Comment


      • #4
        Re: Advies gevraagd: 4K camera met snelle autofocus, stabilisator en groot zoombereik

        Oorspronkelijk geplaatst door MasVaK Bekijk bericht
        Een tikkeltje boven de 1000 is OK,... maar die gaat er ver boven . De specificaties die ik vraag moeten natuurlijk niet het beste van het beste zijn. Ik wil gewoon kijken wat mijn mogelijkheden zijn binnen dit budget.
        Dan zal je eerder moeten uitkijken naar een echte videocamera/camcorder aangezien je die optische zoom wilt hebben (dat laatste had ik in eerste instantie gemist in je openingspost)
        Maar ik vrees een beetje voor het vooropgestelde budget als je echt het beste wilt
        Of zoiets bvb https://www.coolblue.be/nl/product/6...-fdr-ax53.html
        Zelf heb ik deze, ik zie dat hij ondertussen redelijk wat goedkoper is geworden ... https://www.coolblue.be/nl/product/7...fdr-ax700.html

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 24 december 2021, 13:52.
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Advies gevraagd: 4K camera met snelle autofocus, stabilisator en groot zoombereik

          Misschien dat de Panasonic Lumix DC-FZ1000 II voor u kan dienen.
          https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

          Comment


          • #6
            Re: Advies gevraagd: 4K camera met snelle autofocus, stabilisator en groot zoombereik

            Als je pretpark en 4K zegt met goed stabilisatie dan denk ik eigenlijk aan een Gopro 9 (on-ride, waterattracties, actie, ed.) in combinatie met een Camcorder , DSLR of Systeemcamera. (Voor de sfeerbeelden die je wil maken)
            Ik heb zelf een Sony AX-53, die beschikt over een speciale lens die voor een goed stabilisatie zorgt.
            Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
            Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

            Comment


            • #7
              Re: Advies gevraagd: 4K camera met snelle autofocus, stabilisator en groot zoombereik

              Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
              Als je pretpark en 4K zegt met goed stabilisatie dan denk ik eigenlijk aan een Gopro 9 (on-ride, waterattracties, actie, ed.) in combinatie met een Camcorder , DSLR of Systeemcamera. (Voor de sfeerbeelden die je wil maken)
              Ik heb zelf een Sony AX-53, die beschikt over een speciale lens die voor een goed stabilisatie zorgt.
              Ik heb intussen al een GoPro 10. Dat is leuk voor on-rides, maar in het park zelf ga je daar niet ver mee komen.

              Ik had de Sony AX-53 ook al opgemerkt. Is het mogelijk om dat ding gewoon aan te zetten en te filmen zonder last te hebben dat hij niet juist focust? Je kan je voorstellen als zo'n achtbaan voorbij raast dat je niet altijd veel tijd hebt om met je instellingen te prutsen . Hoe doet zijn batterij het overigens? Ik film niet constant, maar wel veel, en een hele dag lang.

              Comment


              • #8
                Re: Advies gevraagd: 4K camera met snelle autofocus, stabilisator en groot zoombereik

                Oorspronkelijk geplaatst door MasVaK Bekijk bericht
                Ik heb intussen al een GoPro 10. Dat is leuk voor on-rides, maar in het park zelf ga je daar niet ver mee komen.

                Ik had de Sony AX-53 ook al opgemerkt. Is het mogelijk om dat ding gewoon aan te zetten en te filmen zonder last te hebben dat hij niet juist focust? Je kan je voorstellen als zo'n achtbaan voorbij raast dat je niet altijd veel tijd hebt om met je instellingen te prutsen . Hoe doet zijn batterij het overigens? Ik film niet constant, maar wel veel, en een hele dag lang.
                Ja, dat is trouwens het voordeel van een camcorder, kan je makkelijk laten werken zonder instellingen te doen
                Zelf heb ik de AX700 en twee batterijtjes, kan je makkelijk een volle dag mee verder
                Ik heb voor de AX700 gekozen vanwege de manuele belichtingsmogelijkheden, niet dat het nodig is maar als je eens manueel alles wilt instellen dan heb ik die mogelijkheid uiteraard.
                Ook nog het voordeel van deze camcorders zijn de ingebouwde ND filters, makkelijk op een zonnige dag dat je toch eens met een wijd open diafragma kunt filmen.
                Anders kan je dat uiteraard ook maar dan moet je een nd filter op de lens draaien

                grts
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Advies gevraagd: 4K camera met snelle autofocus, stabilisator en groot zoombereik

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Ja, dat is trouwens het voordeel van een camcorder, kan je makkelijk laten werken zonder instellingen te doen
                  Zelf heb ik de AX700 en twee batterijtjes, kan je makkelijk een volle dag mee verder
                  Ik heb voor de AX700 gekozen vanwege de manuele belichtingsmogelijkheden, niet dat het nodig is maar als je eens manueel alles wilt instellen dan heb ik die mogelijkheid uiteraard.
                  Ook nog het voordeel van deze camcorders zijn de ingebouwde ND filters, makkelijk op een zonnige dag dat je toch eens met een wijd open diafragma kunt filmen.
                  Anders kan je dat uiteraard ook maar dan moet je een nd filter op de lens draaien

                  grts
                  OK bedankt ... dan zal het kiezen worden tussen de AX53 en de AX700, het grote verschil tussen die twee heb ik nog niet gevonden.

                  Comment

                  Working...
                  X