Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shuttercount Canon:enorme verschillen in aflezen ??????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Shuttercount Canon:enorme verschillen in aflezen ??????

    Canon slaat zijn shutterbewegingen blijkbaar op in software en dit kan met bepaalde programmatjes uitgelezen worden.
    Vandaag zie ik een tweede handstoestel en als ik informeer naar het aantal clicks,krijg ik als antwoord dat ze mij dat niet kunnen geven.
    De verschillen tussen verschillende programma's zijn blijkbaar zo groot dat ze niet betrouwbaar zijn.
    Als zij met A uitlezen en ik met B,dan kunnen er zodanig grote verschillen bestaan,dat ik de indruk krijg dat ik erbij gezet ben;of anderzijds dat zij er niets van kennen???
    Verzachtend argument is wel dat ze één jaar garantie geven op onderandere de sluiter.
    Mijn vraag is:
    Heeft iemand ervaring met het uitlezen van het aantal clicks met verschillende programma's bij Canon's en zitten er daar zo'n grote fouten op??

  • #2
    Re: Shuttercount Canon:enorme verschillen in aflezen ??????

    Hier ergens op het forum staat een tip naar een zeer goed programma om die teller uit te lezen.
    Ben de naam vergeten, je zal dus moeten zoeken.
    Volgens ik kan ophalen uit mijn toestellen lijkt de teller te kloppen.

    Maar zelfs ook al zou die maar bij benadering zijn dan is dat nog niet zo slecht.
    Je moet rekenen dat een camera ook slijt bij videoopname en dat telt niet in die teller voor zover ik weet.
    Als je een toestel koopt van een hobbyist dan kan je er van op aan dat de teller bij benadering juist zal zijn.
    Maar als je koopt van een professional kan het wel eens zijn dat het toestel enkel gebruikt is om video op te nemen en dat kan een groot verschil geven. Koop dus zeker niet van een bruids of bedrijfsvideograaf.
    Je ziet bij dat laatste ook wel meer gebruikssporen dan normaal.
    Niet veel geld tegen smijten is dan de boodschap.

    Comment


    • #3
      Re: Shuttercount Canon:enorme verschillen in aflezen ??????

      ik heb even zitten zoeken voor je.
      Dit is em https://sourceforge.net/projects/can...-digital-info/

      Comment


      • #4
        Re: Shuttercount Canon:enorme verschillen in aflezen ??????

        Dank voor de link.
        Het gaat over een 5DIV.
        Heb in deze link gelezen dat de shuttercount gewoon niet in te lezen is bij een 5DIV door een gewone sterveling.
        Dat men dan gewoon zegt:dat gaat niet,ipv. van een verhaal op te hangen van verschillende resultaten met diverse programma's.

        Comment


        • #5
          Re: Shuttercount Canon:enorme verschillen in aflezen ??????

          Om de shuttercount bij de nieuwste generatie Canon camera's uit te lezen heb je een betalend appje nodig
          Kost maar een paar euro en laat je alles perfect bijhouden op de smartphone met grafieken.
          Tevens wordt de app steeds vernieuwd, dus met updates.
          Ook gebeurt de verbinding tussen app en toestel draadloos, lekker makkelijk
          Tevens kan je met deze app zowel de electronische shutter als de mechanische shutter laten uitlezen
          De app noemt Shuttercount pro van Dire Studio https://www.direstudio.com/shuttercount/

          Ik zie wel dat ondertussen de prijs verdubbelt is tegenover toen ik 'm kocht.
          Ik raad je aan even te wachten tot het einde jaar voor korting acties

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Shuttercount Canon:enorme verschillen in aflezen ??????

            Begrijp niet als het zo eenvoudig is,dat een webwinkel die zich profileert als één van de betere,deze app niet ter beschikking heeft.
            Zou m.i. toch meer duidelijkheid geven aan de potentiele koper.

            Comment


            • #7
              Re: Shuttercount Canon:enorme verschillen in aflezen ??????

              Zou het kunnen dat ze het verschil tussen het aantal shutterclicks van de mechanische sluiter en de elektronische sluiter niet begrijpen? Of dit als excuus aanhalen om een koper (die het misschien ook niet gaat begrijpen) niet te verwarren?

              Comment


              • #8
                Re: Shuttercount Canon:enorme verschillen in aflezen ??????

                Hoi,
                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Om de shuttercount bij de nieuwste generatie Canon camera's uit te lezen heb je een betalend appje nodig
                Kost maar een paar euro en laat je alles perfect bijhouden op de smartphone met grafieken.
                Tevens wordt de app steeds vernieuwd, dus met updates.
                Ook gebeurt de verbinding tussen app en toestel draadloos, lekker makkelijk
                Tevens kan je met deze app zowel de electronische shutter als de mechanische shutter laten uitlezen
                De app noemt Shuttercount pro van Dire Studio https://www.direstudio.com/shuttercount/

                Ik zie wel dat ondertussen de prijs verdubbelt is tegenover toen ik 'm kocht.
                Ik raad je aan even te wachten tot het einde jaar voor korting acties

                grts
                Sieg
                Sieg, u vergeet één belangrijke mededeling...
                Niet iedereen in de fotografiewereld gebruik Apple producten...
                Deze shuttercount is er alleen voor Apple producten.

                Comment


                • #9
                  Re: Shuttercount Canon:enorme verschillen in aflezen ??????

                  Het was me niet bekend dat je de shuttercount van de nieuwere Canon producten niet meer kan uitlezen.
                  Dit is erg problematisch mijn inziens.
                  We kunnen de situatie vergelijken met tweedehandswagens waarvan je de km stand niet weet.
                  Alles kan ermee gebeurt zijn.

                  Ik vrees dat dit de emmer doet overlopen.
                  Desondanks ik altijd een Canon aanhanger was is dit een brug te ver en zal ik beroepsmatig geen Canon producten meer aankopen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Shuttercount Canon:enorme verschillen in aflezen ??????

                    Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                    Hoi,


                    Sieg, u vergeet één belangrijke mededeling...
                    Niet iedereen in de fotografiewereld gebruik Apple producten...
                    Deze shuttercount is er alleen voor Apple producten.
                    Inderdaad dat is het nadeel, doch heb ik deze ooit nog gebruikt op een Windows PC zonder problemen.
                    Het kan natuurlijk dat dit ondertussen verandert is enkel naar Apple
                    Doch het zou me sterk verwonderen moest je niemand kennen met een Apple toestel, als daar dan bijvoorbeeld de aankoop van afhangt

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Shuttercount Canon:enorme verschillen in aflezen ??????

                      Hoe kan ik een reactie verwijderen? Ik had hier iets geschreven dat achteraf gezien niet van toepassing was.
                      Last edited by cuco; 20 december 2021, 19:58.
                      https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                      Comment

                      Working...
                      X