Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens in ruimbagage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens in ruimbagage

    Hallo,

    Ik vertrek zaterdag op reis naar het hoge noorden.
    Ondertussen verzamelde ik zoveel materiaal dat het te zwaar is om allemaal in handbagage mee te nemen (drone, controller, batterijen, enkele lenzen, body, laptop, en een rugzak die zelf niet de super lichtste is)

    Ik zou dan ook 2 lenzen in mijn grote bagage steken. (sony 24-105mm f4 en 20mm f1.8)
    Ik heb ze momenteel verpakt in bubble wrap, vervolgens in hun pouch en vervolgens opgerold in een fleece. Dit steek ik vervolgens in het midden van mijn trekrugzak.

    Denken jullie dat dit veilig genoeg is of zouden jullie het nog steeds niet doen?

    Alvast bedankt voor jullie opinie!

    Gijs
    http://gijscollet.wix.com/photography

  • #2
    Re: Lens in ruimbagage

    Het risico is altijd daar!

    bubble wrap, vervolgens in hun pouch
    Lijkt mij onvoldoende bescherming. De enige manier om veilig in het ruim te vervoeren is: metalen kist / pelicase in plukschuim waarbij er op z'n minst 3 a 4 cm zit tussen objectief en wand.

    In een trekrugzak moet je geen kwetsbare zaken steken weet ik uit ervaring. Waarom steek je niet wat spul in je jas zakken....

    Comment


    • #3
      Re: Lens in ruimbagage

      Voor mijn fotoreis naar Extremadura heb ik de Julia Shooter L fotorugzak gebruikt. Valt nog binnen de maten voor handbagage en genoeg plaats voor mijn Nikon lens 200/500, makrolens 150/2.8 van Sigma plus twee toestellen, D300 en D500. Mijn prime lens 500mm in de handbagage van mijn eega. Statief en kop in één van de koffers met de overige bagage. Alles is vlekkeloos verlopen. Low pro en/of andere merken zullen zeker ook wel een rugzak in het assortiment hebben die voldoet aan de maximum maten. Mijn laptop had ik ook mee, maar die telt niet mee als handbagage, mag gewoon zo mee.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment

      Working...
      X