Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe zwart wit foto's maken, hoe een zwaarder bestand verkleinen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe zwart wit foto's maken, hoe een zwaarder bestand verkleinen.

    Hoi,

    Ik heb vandaag mijn eerste digitale camera gekocht.De sony DSC-p73 Maar in het boekje vind ik nergens hoe ik zwart wit foto's kan maken. Weet iemand hoe? Of kan ik dat doen via een fotoprogramma?
    Weet iemand hoe ik bv een foto van 2 mb (jgp) kan kleiner maken om bv via mail te verzenden of op site te zetten? Vriendelijk bedankt

  • #2
    Re: Hoe zwart wit foto's maken, hoe een zwaarder bestand verkleinen.

    Je kan je beelden verkleinen in een fotobewerkings programma zoals Photoshop en andere. Ook de gratis viewer irfanview kan je beelden naar wens verkleinen en in een andere map plaatsen.

    Je moet steeds je origineel bewaren hé , dus steeds verkleinen en bewaren met een nieuwe naam.

    Een zwart-wit omzettig kan ook in dergelijk programma maken.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Hoe zwart wit foto's maken, hoe een zwaarder bestand verkleinen.

      Bedankt

      Comment


      • #4
        Re: Hoe zwart wit foto's maken, hoe een zwaarder bestand verkleinen.

        deze optie kan je zelf aanzetten op je camera.

        Als je een Z/W foto wil trekken, druk dan op Menu
        Daarna ga je met de pijltjes naar rechts totdat je PFX ziet.
        Daarna druk je twee keer op pijltje naar boven (B & W)

        Om het af te zetten gewoon zelfde stappen overlopen.
        Met deze camera is ook Sepia mogelijk en die optie bevindt zich op dezelfde plek.
        Last edited by Marky; 23 november 2005, 09:06.

        Comment


        • #5
          Re: Hoe zwart wit foto's maken, hoe een zwaarder bestand verkleinen.

          Oorspronkelijk geplaatst door Cybergod
          Hoi,

          Ik heb vandaag mijn eerste digitale camera gekocht.De sony DSC-p73 Maar in het boekje vind ik nergens hoe ik zwart wit foto's kan maken. Weet iemand hoe? Of kan ik dat doen via een fotoprogramma?
          Weet iemand hoe ik bv een foto van 2 mb (jgp) kan kleiner maken om bv via mail te verzenden of op site te zetten? Vriendelijk bedankt
          Bestanden verkleinen kan je o.m. met het uitstekende en gratis programmaatje BD Sizer, dat je hier vindt bij 'software'.
          Fullator
          Fotostudio Candela Zone
          website: http://www.chronax.be
          website: http://www.marquisemodels.eu

          Comment


          • #6
            Re: Hoe zwart wit foto's maken, hoe een zwaarder bestand verkleinen.

            zou de foto toch in kleur nemen
            en dan achteraf via Photoshop (of iets anders) omzetten naar Z/W of duotoon
            je hebt veel meer mogelijkheden en je hebt ook de kleurenversie
            wat niet mogelijk is als je in-camera Z/W doet
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Re: Hoe zwart wit foto's maken, hoe een zwaarder bestand verkleinen.

              Nog een makkelijk manier is alle foto's selecteren die je wil emailen en dan rechts klikken --> "Copiëren naar emailontvanger" --> dan kan je de afbeeldingen verleinen
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #8
                Re: Hoe zwart wit foto's maken, hoe een zwaarder bestand verkleinen.

                even terug naar boven halen,

                ik vroeg mij af of het mogelijk is om met BD-sizer meer dan één foto ter zelfder tijde te verkleinen?

                mvg, rubn
                http://www.eyeflash.wordpress.com
                www.facebook.com/eyeflashphotography

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe zwart wit foto's maken, hoe een zwaarder bestand verkleinen.

                  yep, je selecteert diegene die je wenst te verkleinen
                  en sleept ze in het kaderke onderaan, apply in batch
                  daar kun je ook het folderke kiezen waar ze in moeten geplaatst worden

                  klikken en 'tis OK
                  D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                  Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                  en ewa flitsspeelgoed

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe zwart wit foto's maken, hoe een zwaarder bestand verkleinen.

                    das net het rare, ik kan maar één bestand (foto) per keer selecteren, twee foto's wil hij nt selecteren...
                    http://www.eyeflash.wordpress.com
                    www.facebook.com/eyeflashphotography

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe zwart wit foto's maken, hoe een zwaarder bestand verkleinen.

                      ge selecteert da in uwe verkenner en sleept da dan via onderaan BD sizer binnen
                      D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                      Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                      en ewa flitsspeelgoed

                      Comment

                      Working...
                      X