Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop 2022CC probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop 2022CC probleem

    Als ik een JPEG foto open in PS kan er alle bewerkingen doen zonder enige probleem.
    Helaas als ik de bewerkte foto wil opslaan als, of exporteren, dan kan dat niet omdat hij het bestand niet vind.
    Ik begrijp er geen snars van.
    Iemand ook dat probleem gehad en hoe is het verholpen..
    Straffe toebak eigenlijk, bewerkte foto vind zijn plek niet meer.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Photoshop 2022CC probleem

    Ik begrijp ook niet, maar ik kan toch zeggen dat het menu is veranderd. Vooral als je als JPEG wilt opslaan. Kijk ook bij preferences want daar kan je iets wijzigen.

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop 2022CC probleem

      Ga naar preferences, file handling en vink Legacy "Save As" aan

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop 2022CC probleem

        Heeft dit niet te maken met het feit dat men inderdaad het 'saven' heeft veranderd? Ik vermoed dat je bv wel als een psd kunt bewaren, maar dat je een jpg moet EXPORTEREN. Dat onderwerp is hier al een tijdje geleden ter sprake gekomen, 'k zal zien of ik iets kan terugvinden.

        Kijk 'ns hier: https://forum.belgiumdigital.com/f7/...-a-588587.html
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop 2022CC probleem

          Wat ik ook niet snap is dat ik in taakbeheer "Adobe IPC Broker (32bit)" niet kan uitschakelen en dat zou weleens de boos doener kunnen zijn.
          "Opslaan als ..."," Opslaan" en "exporteren" geen van de drie wilt eigenlijk een bewerkte foto opslaan. Ik krijg de melding dat adobe het pad niet kan vinden, compleet Chinees voor mij want ik wil de bewerkte foto gewoon opslaan vanwaar hij komt.
          Last edited by Red Falcon; 11 december 2021, 09:28.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop 2022CC probleem

            Het lijkt wel een test versie ' afgeslankt ' niet alle tools beschikbaar. We hebben nu de laatste versie 23.0.2. Ook speciaal een test gedaan met een jpg en opslaan als of exporteren. Naar oorspronkelijke map ( wel aangevinkt in voorkeuren ) op een laptop en pc ( wel niet beide gelijk ) maar geen probleem. En je kan ook kiezen voor de opslag modus, expoteren als Psd, jpeg tiff enz. En even op google, naar je probleem gekeken, het schijnt een probleem te zijn met achtergrond processen van de creative cloud, werk je op een mac, of pc windows. Die kan je uitschakelen in taakbeheer of Activiteitenweergave naargelang Pc of Mac. Helpt dit niet Creative cloud opnieuw instaleren. Creative cloud houd uw versies op de achtergrond up to date. En geeft een notificatie als er een update is.
            Last edited by guido.g; 11 december 2021, 10:32.
            https://ggpics.be/

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop 2022CC probleem

              Ik werk op PC Win 11Pro 64bit en ik kan dat uitschakelen maar binnen de halve minuut staat het er weer en zelfs met Revo prof. krijg ik het niet weg.
              En dan steeds de waarschuwing dat een app een ongeoorloofde functie wilt uitvoeren (of iets dergelijks. Heb bijna geen tijd om die waarschuwing te lezen)
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Photoshop 2022CC probleem

                Windows 11, uhuh ken ik niet, lijkt me een firewall probleempje, geef Creative Cloud eens toegang, ik zit maar mee te denken hoor.
                https://ggpics.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Photoshop 2022CC probleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                  Windows 11, uhuh ken ik niet, lijkt me een firewall probleempje, geef Creative Cloud eens toegang, ik zit maar mee te denken hoor.
                  Ik denk dat je in de juiste richting denkt, maar ik krijg het niet gemaakt.
                  Op sommige sites wordt dat stukje als gevaarlijk beschouwd ondanks het door Adobe is gemaakt.
                  Ik las ook dat er tot nu toe een 14tal problemen zijn gemeld met "Adobe IPC Broker (32bit)".
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment

                  Working...
                  X