Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta MD naar MFT

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta MD naar MFT

    Heeft er iemand ervaring met een adapter (bvb. Metabones) om Minolta MD-objectieven aan een MFT-camera te koppelen, in dit geval een Olympus Pen F.
    Ik heb hier nog een serie van zulke objectieven waaronder een 100mm macro. Het is vooral hiervoor dat ik geďnteresseerd ben. Instellen op oneindig is dus geen vereiste.

    Alvast bedankt voor jullie ervaringen.

    Frank.

  • #2
    Re: Minolta MD naar MFT

    Bezoek eens deze site: https://fotodioxpro.com/
    Suc6
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Minolta MD naar MFT

      Zie bvb ... Mft mount

      18€ voor een MD naar MFT tijdelijk -33% ... Als men via Amazon koopt iets duurder maar geen invoer miserie. FWIW

      Comment


      • #4
        Re: Minolta MD naar MFT

        Kijk ook eens of er een shiftadapter is, dat is heel leuk in gebruik zinder dure T/S lens.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Minolta MD naar MFT

          Oorspronkelijk geplaatst door fronk88 Bekijk bericht
          Heeft er iemand ervaring met een adapter (bvb. Metabones) om Minolta MD-objectieven aan een MFT-camera te koppelen, in dit geval een Olympus Pen F.
          Ik heb hier nog een serie van zulke objectieven waaronder een 100mm macro. Het is vooral hiervoor dat ik geďnteresseerd ben. Instellen op oneindig is dus geen vereiste.

          Alvast bedankt voor jullie ervaringen.

          Frank.
          Dankjewel voor de info. Mijn vraag was echter wie heeft er ervaring mee en hoe valt het mee?

          Comment


          • #6
            Re: Minolta MD naar MFT

            In heb de ervaring met Nikkorobjectieven en een PEN PL2 en dat vormt geen prettige combinatie: kleine camera zonder veel houvast en zware grote lenzen, op een OM D gaat het al beter.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment

            Working...
            X