Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reservecamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reservecamera

    Hoi, ik ben op zoek naar een 2e hands sony reservecamera. Ik kwam een Sony RX1R II tegen. De alpa 7C behoort ook tot de mogelijkheden, maar misschien nog niet 2ehands. Iemand ervaring mee? Andere suggesties welkom. Liefst iets compact.
    Last edited by Dynax7d; 4 december 2021, 13:19.
    https://www.behance.net/Lynx1966

  • #2
    Re: Reservecamera

    Laat eerst eens weten wat eerste camera is.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Reservecamera

      een alpha 7RIII
      https://www.behance.net/Lynx1966

      Comment


      • #4
        Re: Reservecamera

        Een Wista 45SP.

        Comment


        • #5
          Re: Reservecamera

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Een Wista 45SP.
          Vraag goed gelezen ?

          Comment


          • #6
            Re: Reservecamera

            Als je geen dag zonder camera kan, dan één die zo dicht mogelijk bij de jouwe ligt of de opvolger ervan en dat dan je eerste camera maken.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Reservecamera

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Vraag goed gelezen ?
              Neen, te vlug gelezen. Maar zoals hjanssen hierboven stelt, je bent best af met een camera zo identiek mogelijk aan je "vaste" camera. Anders ga je toch vloeken op kleine dingen die anders zijn en ga je die camera amper gebruiken. En als je een reserve camera echt nodig hebt dan heb je die best ook in gebruik zodat je er zeker van best dat hij werkt.

              Comment


              • #8
                Re: Reservecamera

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                En als je een reserve camera echt nodig hebt dan heb je die best ook in gebruik zodat je er zeker van best dat hij werkt.
                Als je geen pro bent heb je er eigenlijk geen nodig, want voor elven bestelt, is morgen binnen of je gaar gewoon naar een winkel.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Reservecamera

                  Klopt ook. Maar als ik op verlof ben dan ben ik niet van plan om een dag te gaan camerashoppen. Op reis durf ik wel eens een reservecamera meenemen. Nu ja, ik ga wel op reis met "oude rommel".

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reservecamera

                    Exact dezelfde camera is wel het handigste, dan zou ik die zelfs een soort beurtrol toekenen of je zou ze allebei kunnen uitrusten met een verschillend veel gebruikt objectief.
                    Is het gewoon om u te behelpen in geval van panne dan zou ik wel voor een iets ouder tweedehands toestel met wat minder ingebakken toeters en bellen durven opteren met gelijke lensmount en waarvan de bediening niet al te veel verschilt met je nummer 1
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reservecamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                      Exact dezelfde camera is wel het handigste, dan zou ik die zelfs een soort beurtrol toekenen of je zou ze allebei kunnen uitrusten met een verschillend veel gebruikt objectief.
                      Is het gewoon om u te behelpen in geval van panne dan zou ik wel voor een iets ouder tweedehands toestel met wat minder ingebakken toeters en bellen durven opteren met gelijke lensmount en waarvan de bediening niet al te veel verschilt met je nummer 1
                      Ik denk dat het deze richting zal uitgaan ;-)
                      https://www.behance.net/Lynx1966

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reservecamera

                        Een tweede Riii erbij is inderdaad ook wat ik zou doen [emoji6].
                        Vroeger ook al een duo 7D's, a700's en a900's gehad. Altijd superhandig als de camera's identiek zijn.

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment

                        Working...
                        X