Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het menu van de Fuji X-T1, niet evident.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het menu van de Fuji X-T1, niet evident.

    Deze namiddag EINDELIJK eens mijn licht tent bovengehaald en wat ontgoocheld door de belichting van mijn onderwerp.
    Dus dan maar de flitser erbij gehaald, maar die flitste niet met opgeladen bat.-en.
    Dan maar door het menu van de camera beginnen bladeren en daar kon ik de instellingen van de flitser niet eens aanklikken.
    Ik vond dat wel echt stom, maar ja, wie ben ik?
    Zitten bladeren en bladeren, rien a faire, niks te vinden.
    Dan stel ik de vraag op een forum en kreeg vrij snel het juiste antwoord.

    Stel je voor, het geluid van de flitser stond op aan en daardoor ging mijn flitser niet af.
    Sorry, kan het nog ingewikkelder en meer verscholen zitten?
    Is zo'n instelling wel echt nodig op een digitaal toestel? Ik vind dit beetje bij het haar gegrepen en zo zijn er nog zulke instellingen bij Fujiilm.

    Ben eigenlijk een beginner bij dit soort fotografie en de bedoeling is om mijn modelspoor locomotieven, rijtuigen, goedrenwagens en al wat decor aangaat te fotograferen voor de verkoop.
    Ben echt niet zinnens om elke foto te bewerken, moet van de eerste keer goed zijn.
    Met de flitser erbij ben ik nu wel echt tevreden, maar veel teveel tijd verspeeld aan dat onnozel menu van de Fuji.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Het menu van de Fuji X-T1, niet evident.

    aha en waar ga je de foto's zetten ?
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: Het menu van de Fuji X-T1, niet evident.

      Op flickr denk ik, ben gestopt met dropbox.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Het menu van de Fuji X-T1, niet evident.

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

        Stel je voor, het geluid van de flitser stond op aan en daardoor ging mijn flitser niet af.
        Sorry, kan het nog ingewikkelder en meer verscholen zitten?
        Is zo'n instelling wel echt nodig op een digitaal toestel? Ik vind dit beetje bij het haar gegrepen en zo zijn er nog zulke instellingen bij Fujiilm.
        Hallo,

        Het feit dat u niet kunt flitsen met een stille elektronische sluiter geldt voor alle spiegelloze camera's, niet alleen voor Fuji.
        U moet ook de constante preview uitschakelen als u flitsopnamen maakt, anders blijven de EVF en het scherm donker.
        Last edited by caprinz; 17 november 2021, 09:49.
        Greets Carsten
        It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
        (Duke Ellington)

        Comment

        Working...
        X