Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil in kwaliteit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschil in kwaliteit

    Ik fotografeer sinds enige tijd met een Panasonic gx9 met 12-60mm f3,5-5,6 kitlens. Ik zit er aan te denken om deze te vervangen voor de 12-60mm f2,8-4 leica versie.
    Nu vroeg ik mij of ik dit verschil in kwaliteit ga zien. Ik heb het gevoel dat de kitlens de kleuren niet helemaal eer aan doet en de scherpte ook wel iets verbeterd kan worden als er geen nabewerking plaats vind.
    Wat denken jullie hiervan? Of hebben jullie betere alternatieven voor mij?
    "The important thing is not the camera but the eye..............

    but the camera helps "

  • #2
    Re: Verschil in kwaliteit

    Hallo,

    Panasonic Lumix lenzen neigen naar magenta/varkens roze in termen van kleurweergave.
    Tenminste de 2,8/12-35mm, 2,8/35-100mm.
    Daarom ben ik overgestapt op de Leica. Er is niets aan te merken op de scherpte. De nabewerking hangt af van het gebruik van het beeld. Wanneer u beelden verkleint voor het web, verplaatst u pixels en moeten de beelden altijd worden verscherpt.
    Als alternatief voor de Leica kunt u kijken naar de Olympus 2.8/12-40mm, of de Olympus 4/12-100mm, die erg groot is in verhouding tot uw GX9.
    Greets Carsten
    It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
    (Duke Ellington)

    Comment


    • #3
      Re: Verschil in kwaliteit

      Oorspronkelijk geplaatst door caprinz Bekijk bericht
      Hallo,

      Panasonic Lumix lenzen neigen naar magenta/varkens roze in termen van kleurweergave.
      Tenminste de 2,8/12-35mm, 2,8/35-100mm.
      Daarom ben ik overgestapt op de Leica. Er is niets aan te merken op de scherpte. De nabewerking hangt af van het gebruik van het beeld. Wanneer u beelden verkleint voor het web, verplaatst u pixels en moeten de beelden altijd worden verscherpt.
      Als alternatief voor de Leica kunt u kijken naar de Olympus 2.8/12-40mm, of de Olympus 4/12-100mm, die erg groot is in verhouding tot uw GX9.
      Dank u wel voor het uitgebreide antwoord. Hier kan ik wel wat mee.
      "The important thing is not the camera but the eye..............

      but the camera helps "

      Comment

      Working...
      X