Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handelaars ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Handelaars ???

    Het steekt mij de laatste tijd een beetje tegen dat in de koopjeshoek zoveel mensen komen die nergens anders iets posten en alleen maar aan hun " waar " verkopen denken .

    'j Ik weet het ik ben weer over het zelfde aan't zagen .

    Iedereen kent ze wel dus 'k ga ze niet met naam noemen .

    Waarom wordt hier door de Mods niet tegen opgetreden ?
    (ze zijn toch makkelijk op te sporen , er zijn mensen bij met 20-30 posts achter hun naam , en alleen en enkel maar alleen om dingen te verkopen)

    Het is hier toch geen Ebay of Yezzz .

    En wat is de rest van u jullie mening daarover ?

    thx.
    Last edited by dzjee; 18 november 2004, 18:35.
    http://www.dullaert.net

  • #2
    Re: Handelaars ???

    stoort het u zo erg?

    tis nogal simpel: koop er dan niet van
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: Handelaars ???

      Volledig akkoord met dzjee. Ik ben nog maar een paar dagen aktief op dit forum en het is zelfs mij al opgevallen. Ik heb even in de FAQ gekeken en daar wordt het aanbieden door handelaars niet echt verboden.

      In de "gebruik van dit forum" thread in de koopjeshoek staat echter wel:

      <SNIP>
      Via het koopjesforum willen we de forumbezoekers de kans geven hun materiaal te verkopen binnen ‘intieme’ kring. Je kunt/mag hier:

      - Een particulier aanbod plaatsen betreffende digitale camera's en accessoires
      <SNIP>

      Er staat duidelijk "particulier". Misschien moet er toch ingegrepen worden indien het de spuigaten uitloopt en er klachter over komen.

      Johan
      Last edited by JohanM; 18 november 2004, 18:54. Reden: Yes
      Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Handelaars ???

        [QUOTE=dzjee]Het steekt mij de laatste tijd een beetje tegen dat in de koopjeshoek zoveel mensen komen die nergens anders iets posten en alleen maar aan hun " waar " verkopen denken .

        'j Ik weet het ik ben weer over het zelfde aan't zagen .

        QUOTE]
        dat is juist ( van da zagen ) van hetgene die daarboven geschreven is ,dat vind ik zelfs positief ,er zouden er nog veel meer moeten komen ,want er zitten altijd koopjes ertussen ,ik koop en verkoop ook soms eens iets ,en hoemeer van die gasten ertussen zitten ,hoe meer keuze voor mij en iedereen eigenlijk .

        Comment


        • #5
          Re: Handelaars ???

          Ik heb er zelfs al mails voor verstuurd naar de BD-crew. Ik heb nog niets teruggehoord maar ze zullen nog wel in beraad zijn zeker?

          De "handelaar" waar ik over geklaagd heb is vooral in het engels bezig...en hij/zij heeft me zelfs al via de pm lenzen aangeboden terwijl ik daar niet om gevraagd had.

          Ik heb even zijn postings opgezocht en het waren er een 10-tal. Allemaal om materiaal aan te bieden...Kan dat zo maar?

          Comment


          • #6
            Re: Handelaars ???

            Als de handelaar eerlijk is en de goederen en prijs correct zijn ( lees: heel interessant en beter dan normaal ) wat wil je dan nog klagen

            Ik koop liever iets hier op het forum van iemand die al een aantal eerlijke deals met BD-ers gesloten heeft dan van een volslagen vreemde op e-bay

            mijn gedacht he
            Jo(han)
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment


            • #7
              Re: Handelaars ???

              In zekere zin, kan ik je wel volgen, en is dit eigenlijk geen specifiek verkoopsite. Temeer daar de koper er waarschijnlijk van uit gaat, dat het om serieuze BD'ers gaat en niet mensen de hier enkel komen om te verkopen.
              Aan de andere kant, het blijft natuurlijk een openbaar forum, en geen gesloten clubje.
              Dus een beetje verdraagzaamheid is op zijn plaats en ik gok er ergens ook op dat de moderators het in de gaten houden.

              Comment


              • #8
                Re: Handelaars ???

                Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
                Het steekt mij de laatste tijd een beetje tegen dat in de koopjeshoek zoveel mensen komen die nergens anders iets posten en alleen maar aan hun " waar " verkopen denken .

                'j Ik weet het ik ben weer over het zelfde aan't zagen .

                Iedereen kent ze wel dus 'k ga ze niet met naam noemen .

                Waarom wordt hier door de Mods niet tegen opgetreden ?
                (ze zijn toch makkelijk op te sporen , er zijn mensen bij met 20-30 posts achter hun naam , en alleen en enkel maar alleen om dingen te verkopen)

                Het is hier toch geen Ebay of Yezzz .

                En wat is de rest van u jullie mening daarover ?

                thx.
                Mijn mening is .....

                Als je de tijd hebt om hier allemaal over te zagen je niet veel tijd meer gaat overhouden om te doen waar het hier allemaal om draait.......

                Fotokes maken

                Ik heb de indruk dat hier bij sommige mensen een grotere hobby is om op het forum posts bijeen te halen dan de fotografie op zichzelf .

                Het ergste is dan nog dat ze zelf alle regels van het forum aan hun laars lapen.... want daar staat duidelijk als je geen intresse hebt in de verkoopswaar je te onthouden van elke commentaar .

                groetjes Tubbs
                Last edited by Tubbs; 19 november 2004, 00:32.

                Comment


                • #9
                  Re: Handelaars ???

                  Oorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
                  ...Kan dat zo maar?
                  Sorry hoor, maar in je eigen signatuur staat al een poosje (ook nog in rood) dat je jouw camera te koop hebt staan.
                  En daarvoor hebben we nou net de koopjeshoek.
                  ps. ik heb daar geen moeite mee hoor maar wilde dat wel ff kwijt.

                  Groeten, Jan.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Handelaars ???

                    Jongens, jongens, jongens .... wees nu eens blij, misschien vindt je tussen die aanbiedingen wel hetgene waar je nu al lang naar zocht ...

                    Zolang als het met fotografie te maken heeft is het voor mij geen probleem.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Handelaars ???

                      Hallo,

                      Reken maar dat zowel de moderatoren als de crew een oogje in het zeil houden - en dat er ook vaak opgetreden wordt "achter de schermen".
                      Maar het is niet zo eenvoudig om nu een duidelijk onderscheid te kunnen maken wie nu handelaar is en wie niet .
                      Moesten we een mail niet beantwoord hebben, sorry ...
                      Er komen er per dag heel wat binnen gaande van Accessoirekeuzes tot Zelfontspanners - en alles daartussen.

                      Maar we houden het dus wel degelijk in de gaten.

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Handelaars ???

                        @ Jantjeb:

                        tja, bij sommige mensen is de analoge waar die ze aanbieden binnen de week verkocht.

                        Ik heb mijn camera al twee keer aangeboden maar niemand die reageert. 'T is nochthans ook allemaal perfect in orde, ik ben de eerste eigenaar, ik heb nog alle kastickets en de doosjes. Er staan zelfs geen noemenswaardige gebruikssporen op omdat ik altijd heel voorzichtig ben met mijn materiaal. Dus dacht ik dat als ik het in mijn signature zou zetten dat het dan wat vlotter zou gaan maar...

                        Nog steeds niets.

                        Maar goed ik zal het verwijderen...


                        Edit: bij deze al gebeurd
                        Last edited by Galdie; 20 november 2004, 09:31.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Handelaars ???

                          Ik heb reeds van enkele mensen hier aankopen gedaan, en heeeeeeeeeel tevreden

                          dromer

                          Comment


                          • #14
                            Re: Handelaars ???

                            Oorspronkelijk geplaatst door jaja
                            Hallo,

                            Reken maar dat zowel de moderatoren als de crew een oogje in het zeil houden - en dat er ook vaak opgetreden wordt "achter de schermen".
                            Maar het is niet zo eenvoudig om nu een duidelijk onderscheid te kunnen maken wie nu handelaar is en wie niet .
                            Moesten we een mail niet beantwoord hebben, sorry ...
                            Er komen er per dag heel wat binnen gaande van Accessoirekeuzes tot Zelfontspanners - en alles daartussen.

                            Maar we houden het dus wel degelijk in de gaten.

                            Jaja
                            Dan zou ik toch maar eens investeren in een bril met dubbel glazen.


                            zal hier ook wel zijn van 'ons kent ons' waar ik wel kan inkomen, maar dan moet daar niet lullig en schijnheilig over gedaan worden.
                            Last edited by caanoon; 20 november 2004, 16:25.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Handelaars ???

                              Oorspronkelijk geplaatst door caanoon
                              Dan zou ik toch maar eens investeren in een bril met dubbel glazen.
                              [URL]http://forum.belgiumdigital.com/search.php?searchid=91800[\URL]
                              zal hier ook wel zijn van 'ons kent ons' waar ik wel kan inkomen, maar dan moet daar niet lullig en schijnheilig over gedaan worden.
                              Neem je zelf dan ook even een driedubbel setje voor je iets post? Je linkje werkt namelijk niet

                              Comment

                              Working...
                              X