Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe fotomateriaal meenemen op enduro/allroad motorfiets?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe fotomateriaal meenemen op enduro/allroad motorfiets?

    Een vraag waar ik tegenwoordig over aan het nadenken ben.

    Ik heb een systeemcamera met twee lenzen - merk en model is in deze context onbelangrijk - die ik zou willen meenemen op mijn enduro/allroad motorfiets. Ik ben er al een tijdje over aan het nadenken, maar het is niet eenvoudig.
    Er zijn drie locaties die in aanmerking komen volgens mij. Dit zijn enkele van de voor- en nadelen die ik al bedacht heb.
    - tanktas: Meteen bij de hand, je hoeft desgewenst niet van de motorfiets om aan je spullen te kunnen. Behoorlijk goede bescherming als je valt omdat het brede stuur goed werkt als protector. Zit natuurlijk in de weg als je wilt tanken, maar dat is aanvaardbaar. De tanktas zal de lichaamsbewegingen best wel hinderen denk ik. Denk vooral aan voorwaartse lichaamsverplaatsingen als je staand acceleert/bergop rijdt. Maar opnieuw, daar valt denk ik wel mee te leven. Het zal ook wat moeilijk zijn om een goed passende tas te vinden, die lekkker vast zit op de motorfiets en toch goed genoeg afneembaar is om bvb te tanken. En op welke manier zou het materiaal tegen trillingen en schudden beschermd kunnen worden? Bestaat er "padding" die je los kan kopen, en waarmee je dus de binnenkant van de tas zou kunnen bekleden, en ook misschien mee indelen?
    - tas op bagagerek: Je hebt een bagagerek(je) nodig natuurlijk. Daar kan gemakkelijk een grotere tas op, met een handige vorm waarin al je spullen komen. Alles wordt daar wel harder door elkaar geschud, dus goeie "padding" is zeker enorm belangrijk. Bij omvallen van de motorfiets is er minder bescherming. Bij het afstappen zit zo'n tasj(je) achter op de (hoge) moto verdomd ferm in de weg!
    - rugzak: er bestaan natuurlijk al tientallen jaren duizenden soorten fotorugzakken. Keuze te over natuurlijk. Maar om aan je spullen te kunnen moet je de rugzak afdoen. Plus als je valt is de kans om je materiaal te beschadigen toch wel groot volgens mij. En omgekeerd, het harde fotomateriaal kan natuurlijk je ribben/rug/nieren behoorlijk beschadigen!

    Zo, dat is het zowat. Zijn hier mensen die dit al gedaan hebben en hiervoor al bepaalde oplossingen gevonden hebben? Dan hoor ik het graag.

    Paul
    Know what you know, and don't know what you don't know.

  • #2
    Re: Hoe fotomateriaal meenemen op enduro/allroad motorfiets?

    Ik rijd vaak motortreffens.
    Mijn camera zit in een schoudertas die ik tijdens de rondrit gewoon rond mijn nek heb hangen.
    Op de heen- en terugreis zit mijn camera in de topkoffer.

    Comment


    • #3
      Re: Hoe fotomateriaal meenemen op enduro/allroad motorfiets?

      Beetje laat maar ik zie het nu pas.

      De beste plaats op een motorfiets om die spullen te dragen is in een tanktas.
      Je hebt ze in alle soorten, maten, uitvoeringen, smaken, ... Het is oneindig. En speciaal voor dat doel gemaakt. Uiteraard zijn er losse "paddings" te koop.
      Er zijn ook tanktassen die je kan kantelen om ongehinderd te kunnen tanken. Maar ook met klik- en schuifsystemen.
      Continu reizen er massa's mensen met de motor de wereld rond met het fotomateriaal bij zich.

      Ik vraag me af met welke motor je rijdt.

      Je moet al serieuze toeren uithalen eer de tanktas echt in de weg zit. Nooit eigenlijk.

      Kijk hier naar een filmpje van Lyndon: https://www.youtube.com/watch?v=WgVnY5kw5zg

      Sjaak Lucassen het een tanktas op z'n CBR900 en R1 waar hij op ligt als hij zeer ver rijdt.

      Er is zeer veel info te vinden op motorforums hieromtrent. en dan zeker op GS-forum.nl of advrider.com of Horizons Unlimited.com

      Succes en laat maar weten wat het is geworden.

      Comment


      • #4
        Re: Hoe fotomateriaal meenemen op enduro/allroad motorfiets?

        Oorspronkelijk geplaatst door Canis Bekijk bericht
        Beetje laat maar ik zie het nu pas.

        De beste plaats op een motorfiets om die spullen te dragen is in een tanktas.
        Je hebt ze in alle soorten, maten, uitvoeringen, smaken, ... Het is oneindig. En speciaal voor dat doel gemaakt. Uiteraard zijn er losse "paddings" te koop.
        Er zijn ook tanktassen die je kan kantelen om ongehinderd te kunnen tanken. Maar ook met klik- en schuifsystemen.
        Continu reizen er massa's mensen met de motor de wereld rond met het fotomateriaal bij zich.

        Ik vraag me af met welke motor je rijdt.

        Je moet al serieuze toeren uithalen eer de tanktas echt in de weg zit. Nooit eigenlijk.

        Kijk hier naar een filmpje van Lyndon: https://www.youtube.com/watch?v=WgVnY5kw5zg

        Sjaak Lucassen het een tanktas op z'n CBR900 en R1 waar hij op ligt als hij zeer ver rijdt.

        Er is zeer veel info te vinden op motorforums hieromtrent. en dan zeker op GS-forum.nl of advrider.com of Horizons Unlimited.com

        Succes en laat maar weten wat het is geworden.
        Een maatje van mij vroeg mij eens om mee te gaan tijdens een motor trip door Europa. Ik wil het graag beleven, maar ik had geen idee om veilig mijn camera spullen mee te nemen.
        Dank je voor het delen van deze tip. Ik zal die tanktas bekijken. Voor mij leek de tanktas juist niet handig. Daarom dat ik eerst erover ging twijfelen. Na het bekijken van die video, ben ik op andere gedachten gekomen
        Beveiliging tip: Klik hier

        Comment

        Working...
        X