Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bos en bomen: whats next?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bos en bomen: whats next?

    ik heb jarenlang heel veel gefotografeerd (was hier vroeger erg actief), maar de afgelopen jaar of 4-5 eigenlijk zo goed als niet meer

    ik wil de draad weer oppikken, en ga me vooral richten op landschap en portret (van kinderen). Omdat ik totaal niet meer mee ben met de evoluties, maar even de vraag hier: wat koop ik best?

    Ik heb uit mijn eerdere verleden nog een hele batterij canon lenzen (van 15mm fisheye tem 400mm, een lens of 10 in totaal, grotendeels L), maar heb daar geen body bij. Als ik nu wat rondkijk, zie ik precies allemaal toestellen met een andere lensmount.

    De laatste jaren heb ik enkel nog sporadisch foto's gemaakt met een sony alpha 58. Ik heb er maar 1 lens bij, maar wel een hele goeie: de 16-80mm sony zeiss. De body is echter defect. Ook hier zelfde probleem: ook sony lijkt een nieuwe mount te pushen

    wat zouden jullie doen? Ik vind overigens draagbaarheid belangrijk. Ik wil niet meer zoals vroeger zeulen met een rugzak van 10kg...

  • #2
    Re: bos en bomen: whats next?

    Als uw oude lenzen EF mount zijn dat kan je die prima monteren op de huidige toestellen DSLR.
    Maar ook op de nieuwste generatie systeemcamera´s mits het gebruik van een converter er tussen.

    Je spreekt ook van gewicht. Er bestaan tegenwoordig erg interessante oplossingen in aps toestellen.
    Eens bij de heren van Fuji gaan kijken kan deuren openen voor je.
    Een pluspunt ervan is ook dat die kleine toestellen minder opvallen in het straatbeeld.
    Je kan stukken meer incognito tourist spelen zonder gezien te worden.
    Met een dikke camera op de buik weten ze wel dat je meer wil doen met de fotos dan een familiealbum.

    Comment


    • #3
      Re: bos en bomen: whats next?

      Goh das beetje wat je zelf wil....
      Geen gesleur meer? Ben je dan bereid fullframe kwaliteit/scherptediepte op te geven, alsook soms de meerdere functionaliteit die hier standaard op meegegeven word?
      Daar moet je echt over denken....


      Mirrorless vs dslr : waar zitten voor jou voordelen tov nadelen, ook echt af te wegen uitt
      Niet te onderschatten nadeel: al uw lenzen vervangen
      Je hebt nu ook ervaring met mirrorless dus je weet wat het waard is/gaat kosten

      De hobby hernemen kan je ook met een dslr body en of mirrorless met adapter, mss ligt hier de keuze tussen voor het geval dat de investering u tegenhoud....


      Maar eigenlijk wéét je al dat wat bvb mirrorless crop sensor betekend voor u....
      Wat viel er u tegen, waar twijfel jij zelf over?

      Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: bos en bomen: whats next?

        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
        Goh das beetje wat je zelf wil....
        Geen gesleur meer? Ben je dan bereid fullframe kwaliteit/scherptediepte op te geven, alsook soms de meerdere functionaliteit die hier standaard op meegegeven word?
        Daar moet je echt over denken....


        Mirrorless vs dslr : waar zitten voor jou voordelen tov nadelen, ook echt af te wegen uitt
        Niet te onderschatten nadeel: al uw lenzen vervangen
        Je hebt nu ook ervaring met mirrorless dus je weet wat het waard is/gaat kosten

        De hobby hernemen kan je ook met een dslr body en of mirrorless met adapter, mss ligt hier de keuze tussen voor het geval dat de investering u tegenhoud....


        Maar eigenlijk wéét je al dat wat bvb mirrorless crop sensor betekend voor u....
        Wat viel er u tegen, waar twijfel jij zelf over?

        Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
        dank voor de input

        ik heb nog nooit mirrorless gewerkt, enkel met een (d)slr

        ben in ieder geval niet bereid om nog maar eens een nieuw set lenzen te kopen. Dus of mijn eos lenzen moeten bruikbaar zijn, of mijn sony zeiss lens

        Comment


        • #5
          Re: bos en bomen: whats next?

          Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel Bekijk bericht
          dank voor de input

          ik heb nog nooit mirrorless gewerkt, enkel met een (d)slr

          ben in ieder geval niet bereid om nog maar eens een nieuw set lenzen te kopen. Dus of mijn eos lenzen moeten bruikbaar zijn, of mijn sony zeiss lens
          Wel uw lenzen zullen altijd een fractie minder goed werken als er een extender tussen zit (canon) qua autofocus al ben ik daar bij sommige lenzen al aardig aangenaam v geschrokken bij rap testje (voor wat dat waard is)

          De sony was ook geen mirrorless verkeerd gelezen.....

          Eerst es proberen bij fotobuddy, in de zaak? Testbeelden vragen bij forumleden?

          Als je uw canonlenzen echt wil houden koop gewoon uit het canon dslr gamma, een body die 150gram minder weegt maakt het gewicht niet...
          Het draag systeem veranderen helpt vaak nog beter

          Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: bos en bomen: whats next?

            update: een tweedehands 6Dii op de kop kunnen tikken voor een goeie prijs, net bij mij om de hoek!

            ben al meteen helemaal gecharmeerd van de kwaliteit van de beelden

            Comment


            • #7
              Re: bos en bomen: whats next?

              Ik denk dat je de juiste beslissing genomen hebt ! Je bent weer goed uitgerust onderweg voor een zacht prijsje !
              De hogere bomen die nog meer wind vangen zijn op puur fototechnisch gebied niet echt zoveel beter dan wat de reclame u zou doen geloven ...
              Wat gewicht bztreft, zelf ben ik gaandeweg overgeschakeld op MFT, initieel vooral om een compact degelijk reiscameraatje te hebben maar het is een kameraadje geworden en die kreeg vriendjes bij.
              Ik zeulde eerst met dat cameratje + mijn FF-standaard-rondsleur-gerief maar dat zal alleen goed geweest zijn om de conditie trachten op peil te houden, nu ben ik soms op stap met de kleine cameratjes en bijhorende objectieven en ik sleur op die momenten zowat hetzelfde gewicht mee.
              In de meeste gevallen pak ik maar net mee wat ik denk nodig te hebben voor wat ik zinnens ben maar dat was bij FF ook zo, alleen op die "lichte" momenten voel ik het verschil tussen niet zo zwaar en veel lichter vooral.
              Neem ik meer mee dan wat nodig is voor mijn doel dan komt dat in 99% van de gevallen toch niet in actie... en dan was het weer maar training denk ik dan
              Succes met uw aankoop en we kijken uit naar de resuktaten
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment

              Working...
              X