Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is er iemand dit ook al tegengekomen:Postvak In volledig leeg.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is er iemand dit ook al tegengekomen:Postvak In volledig leeg.

    Vrijdagavond open ik mijn postvak IN en dit blijkt volledig leeg te zijn. Alle mails zijn weg.
    Eerder op de dag geen enkel probleem.
    Ik ga naar de website van de provider,log in en ook daar alle mails foetsie.
    Prullenbak,concepten etc.tonen de normale inhoud.
    PC gescand,geen verdachte zaken te zien.
    Vrijdag dan een mail naar mijzelf gestuurd,geen probleem.Ook andere mails komen binnen en blijven in postvak In staan.
    Niets veranderd aan instellingen van PC.
    Is er iemand dit ook al tegengekomen,? en wat kan de oorzaak zijn??

  • #2
    Re: Is er iemand dit ook al tegengekomen:Postvak In volledig leeg.

    Hoe kijk je naar je email? Is dat webmail via de browser, een email programma en dan IMAP of een email programma en POP3? In de eerste 2 gevallen is er aan de kant van je provider iets misgelopen want je email bestaat enkel daar. Dan moet je daar eens horen. In het derde geval dan is er op jouw pc iets misgelopen.

    Comment


    • #3
      Re: Is er iemand dit ook al tegengekomen:Postvak In volledig leeg.

      Ja, ik heb dit al gehad.

      Reden: mijn heel oude pc (studententijd) stond nog bij mijn pa thuis, met een scanner aangesloten. Na jaren niet meer gebruikt te zijn wou mijn pa iets inscannen, en daarvoor die pc gestart. Die pc opende vroeger automatisch mijn outlook en haalde de mails op, deze werden lokaal bewaard en op de server van Telenet gewist. Dus ineens waren mijn mails weg, en de nieuwe bleven wel staan. Ik heb dan eens naar mijn pa gebeld omdat ik een vermoeden had waar ze heen waren gegaan en dat werd bevestigd...

      Comment


      • #4
        Re: Is er iemand dit ook al tegengekomen:Postvak In volledig leeg.

        @ Stefaan:
        Bedankt voor dit verhaal.
        Is eigenlijk hetzelfde hier.Oude laptop opgestart,die normaal niet met internet verbonden is,geen antivirus,en eigenlijk ook gebruikt wordt om een diascanner onder Win XP te laten draaien.
        Heeft een schuifschakelaar aan de voorzijde die waarschijnlijk door het uithalen van de laptop connectie heeft gemaakt.Blauw lichtje brandde,waar het normaal oranje is.Heb het uitgeschakeld maar ondertussen waarschijnlijk toch connectie gemaakt.
        Nu even in de Outlook gekeken en inderdaad,daar staan mijn mails.
        Bedankt.
        Ook aan Spanik dank.
        Had al een mail gestuurd naar Proximus,maar nog geen antwoord ontvangen.Op Proximus forum ook zoiets gevonden,antwoord was:als het bij ons weg is,dan is het weg.
        Hoe het weg raakt ???
        Laat nog wel ietd horen als ik antwoord krijg.

        Comment


        • #5
          Re: Is er iemand dit ook al tegengekomen:Postvak In volledig leeg.

          Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
          Nu even in de Outlook gekeken en inderdaad,daar staan mijn mails.
          …/…
          Had al een mail gestuurd naar Proximus,maar nog geen antwoord ontvangen.Op Proximus forum ook zoiets gevonden,antwoord was:als het bij ons weg is,dan is het weg.
          Hoe het weg raakt ???
          Laat nog wel ietd horen als ik antwoord krijg.
          Je hebt dus zelf onbewust je e-mails binnengehaald en dat antwoord ken je.
          Welk ander antwoord verwacht je dan nog? [emoji848]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Is er iemand dit ook al tegengekomen:Postvak In volledig leeg.

            Toen had ik Stefaan zijn bericht nog niet gelezen.
            Dus eens kijken of zij een al dan niet plausibel antwoord kunnen geven.

            Comment


            • #7
              Re: Is er iemand dit ook al tegengekomen:Postvak In volledig leeg.

              Je kan dan ook alle e-mails best op de server laten staan om dergelijke problemen te vermijden. Pas als je tegen de limieten van uw mailserver aanloopt, de oudste mails wissen lijkt me handiger.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Is er iemand dit ook al tegengekomen:Postvak In volledig leeg.

                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Je kan dan ook alle e-mails best op de server laten staan om dergelijke problemen te vermijden. Pas als je tegen de limieten van uw mailserver aanloopt, de oudste mails wissen lijkt me handiger.
                Of dan verplaatsen naar een lokale map, dan zijn ze nog niet definitief weg. [emoji6]
                IMAP is dan ook een betere keuze dan POP.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Is er iemand dit ook al tegengekomen:Postvak In volledig leeg.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Of dan verplaatsen naar een lokale map, dan zijn ze nog niet definitief weg. [emoji6]
                  IMAP is dan ook een betere keuze dan POP.
                  Juist niet. Met IMAP blijven je emails op de server staan. Met POP worden ze steeds lokaal gehaald en naar gelang je instellingen gewist. Ik gebruik steeds POP. Al mijn emails staan lokaal op de pc. Maar als ze op de pc staan en dan ouder dan 1 week zijn worden ze op de server gewist.

                  Die email is van mij en die moet zeker niet op de server blijven staan. Ik laat ook niet al mijn brieven op het postkantoor liggen.

                  Comment


                  • #10
                    Is er iemand dit ook al tegengekomen:Postvak In volledig leeg.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Juist niet. Met IMAP blijven je emails op de server staan. Met POP worden ze steeds lokaal gehaald en naar gelang je instellingen gewist. Ik gebruik steeds POP. Al mijn emails staan lokaal op de pc. Maar als ze op de pc staan en dan ouder dan 1 week zijn worden ze op de server gewist.

                    Die email is van mij en die moet zeker niet op de server blijven staan. Ik laat ook niet al mijn brieven op het postkantoor liggen.
                    Wat juist niet? [emoji848]
                    Dat is toch wat TS wil, zelfs als een PC eens ongewild opgestart wordt dat de mails nog steeds zichtbaar blijven voor zijn andere toestellen?
                    E-mail is geen post hé … post kan je niet remote lezen als het in het postkantoor ligt.
                    Met IMAP kan je ze op de server laten staan tot je ze zelf wist, ze zullen niet plots verdwijnen als er eens per ongeluk een PC aangezet wordt.
                    Met IMAP kan je een lokale kopij hebben en ook heel eenvoudig kiezen wanneer je die niet meer op de server wil.
                    Ik werk altijd met IMAP in combinatie locale mappen op mijn hoofdcomputer.
                    Zolang ik de e-mails op elk toestel wil kunnen zien dan laat ik die op de server, eens die geklasseerd mag worden dan sleep ik die op mijn hoofdcomputer naar een locale map (kan ook in bulk) en dan zijn ze weg op de server en uiteraard ook andere toestellen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Is er iemand dit ook al tegengekomen:Postvak In volledig leeg.

                      Blij dat het geholpen heeft, het verhaal kwam me verdacht bekend voor ;-)

                      Comment

                      Working...
                      X