Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

leermeester gezocht.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • leermeester gezocht.

    Hey iedereen,

    Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Philip en ben 33J. Ik ben sinds 2j overgestapt van NIKON ( 12J mee gewerkt ) naar Olympus.
    De voornaamste reden was omda de lenzen veel betaalbaarder waren. Maar na de overstap heb ik nog steeds niet de goede drive en mood gevonden dan die ik had met Nikon.
    Voornamelijk zal dit zijn omdat het OMD E1 toestel eerder een gameboy lijkt dan een foto toestel. Er is ZOVEEL in te stellen dat ik het overzicht helemaal verlies.

    Zoals de tittel het doet vermoeden ben ik eigenlijk op zoek naar iemand die de OMDE 1 m2 camera goed kent en mij hier eens enkele keren wil mee helpen.
    Gewoon eens een dagje weg, foto's maken en wat tips en tricks leren.

    Want ik vermoed als ik het alleen moet leren dat de hele berg PRO gerief ingeruild zal worden voor een basic Nikon. Gewoon enkel en alleen voor het gebruiksgemak. En dat zou niet mogen lijkt mij.
    zelf woon ik in Antwerpen.
    Last edited by Philip.Aerts; 26 oktober 2021, 19:43.

  • #2
    Re: leermeester gezocht.

    Hallo,

    de makkelijkste manier is om een boek over de camera te kopen.
    Er zijn zeker ook hands on video's op youtube over de camera.
    Helaas kan ik je geen Nederlandse boekenaanbeveling geven, ik ben Duitser.

    https://www.franzis.de/media/pdf/48/...M1-Mark-II.pdf
    Greets Carsten
    It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
    (Duke Ellington)

    Comment


    • #3
      Re: leermeester gezocht.

      De beste manier is gewoon terug te gaan naar Nikon. Ik heb Nikon D700/800, Oly OM-D EM5 1/2, PEN en een Pana G3 met de Nikons stel ik in wat ik wil en bij mft's is het steeds een raadsel. Bij de Nikons heb ik niet eens de manuals gelezen, ze zijn exact(kwa bediening) als de voorgangers, bij Oly zijn de M5's kompleet verschillend. Belichtingscompensatie instellen bij de Oly's lukt mij nooit, bij Nikon knopje indrukken en draaien.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: leermeester gezocht.

        Philip,

        misschien ook een tip om je woonplaats te vermelden, niet je adres.

        Mensen die je misschien kunnen en willen helpen weten welke streek je woont en als dit te ver is voor hun zullen ze niet reageren, andere misschien wel.

        Nog veel succes gewenst.
        Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
        Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

        BD0460BE

        Comment


        • #5
          Re: leermeester gezocht.

          ok bedankt. ik ga op zoek.

          Comment


          • #6
            Re: leermeester gezocht.

            Daar vreesde ik al een beetje voor. Maar misschien is dat wel de enige oplossing.

            Comment


            • #7
              Re: leermeester gezocht.

              Je kan ook beginnen met de basics onder de knie te krijgen om er de dingen mee te doen die je met je Nikon kon.
              Dat kan niet moeilijk zijn.
              De extra mogelijkheden kan je u dan naar behoefte stap voor stap eigen maken.

              Ik wil de EM1-mk2 ook ruilen voor een goede Nikon d750 die bij mij de laatste tijd haast niet uit de tas komt
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: leermeester gezocht.

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Belichtingscompensatie instellen bij de Oly's lukt mij nooit, bij Nikon knopje indrukken en draaien.
                ??? Bij Oly is dat net veel eenvoudiger, je ziet vooraf beter wat je doet !
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment

                Working...
                X