Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kat wil geen droogvoer meer eten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kat wil geen droogvoer meer eten

    Vroeger kreeg hij Royal Canin en later enkele andere goede merken (sterilised), op woensdag en zaterdag een extra gevogelté-paté van Heyn of Aldi/Lidl van €0.20 wat hij super vind voor de geur alleen al.
    Hij is precies droogvoer beu en alles blijft liggen, telkens als er een pakje Italiaanse ham, joghurt, ... geopend wordt is hij daar.

    Ik heb nu mijn laatste bijna volle zak droogvoer aan mijn ex gegeven voor haar kat.
    In Suprabazar kocht ik een megapack Sheba zakjes en lust hij ook liever met tonijn, kabeljauw.... enz

    Ofwel zal ik hem nu dagelijks 1 a 2 van die zakjes geven, ofwel dagelijks 1 (of 2?) paté's.
    Zal wel niet veel duurder zijn zeker, pakweg €0.20 x 2 x 365 = €146 op jaarbasis of zijn 2 paté's te vettig ?

    Soms krijgt hij ook die salamistokjes die je kan afkraken en lust hij ook liever dan droogvoer.
    Misschien is er droogvoer met wat meer liquide vulling, zag zoiets in de Action dacht ik?

    Iemand al meegemaakt en hoe opgelost ?
    Last edited by KevinVdd; 22 oktober 2021, 09:19.

  • #2
    Re: Kat wil geen droogvoer meer eten

    Als een kat plots geen droogvoer meer wil eten, dan zou de eerste reactie een bezoek aan de dierenarts moeten zijn.
    De meest voorkomende oorzaak is een probleem met de tanden/tandvlees waardoor krokjes eten pijn doet.
    Tenzij je die kat te veel verwend hebt natuurlijk.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Kat wil geen droogvoer meer eten

      Zoals VerSeg het zegt, zou heel goed een tandprobleem kunnen zijn, zeker als zachtere voeding wel gegeten wordt...

      Comment


      • #4
        Re: Kat wil geen droogvoer meer eten

        Waarom droogvoer eten als je ook lekkere paté kan krijgen?

        Al meermaals meegemaakt in het verleden met onze honden of katten.
        Als je begint met nat voer, of eten van de tafel dan lusten ze plots geen droogvoer meer.

        Mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

        Comment


        • #5
          Re: Kat wil geen droogvoer meer eten

          Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
          Waarom droogvoer eten als je ook lekkere paté kan krijgen?

          Al meermaals meegemaakt in het verleden met onze honden of katten.
          Als je begint met nat voer, of eten van de tafel dan lusten ze plots geen droogvoer meer.

          Mvg
          Zelfde ervaring hier. Als je ze keuze laat, zal het droogvoer blijven liggen. Gewoon ff geen nat voer meer geven, en ze zullen terug het droge eten. Hoe zou je zelf zijn ;-)

          Comment


          • #6
            Re: Kat wil geen droogvoer meer eten

            Bah ja, elke kat is anders hé.
            Den onzen krijgt nat voer van die dure dozen "gourmet" van de Colruyt en die eet er zo vier op een dag.
            Ik heb tegen mijn echtgenote gezegd dat dit veel te veel is voor een kat, daarbij is die veel te dik.
            Die wilt altijd s' avonds naar buiten en die blijft de hele nacht buiten, als het regent kan hij onder een afdak.
            Bon nu krijgt hij Juliet Terinne met kip en lever van bij den Aldi en daar is ie stoppe zot van.
            Hij krijgt nu ook minder eten per dag.
            In het begin bleef die maar zagen om eten maar dit is na een week al fel vermindert.

            We hadden voor die pottekes van den Aldi ook droogvoer geprobeerd.
            Hij vloog daar als nen gek naartoe en at alles leeg,.........................een half uur later lag alles op de grond.
            En nu is hij tevreden met dat voer van de Aldi en ik moet zeggen dat het potverdikke echt lekker riekt ook.
            En volgens mij heeft Verseg gelijk, ik dat beest zijn tanden eens laten nazien voor alle zekerheid want als er daar rotte bij zitten kan dat behoorlijk stinken hoor, vooral als de kat geeuwt.

            En zoals alle huisdieren eet ze ook graag mee van tafel.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment

            Working...
            X