Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal scherpstelpunten Nikon D7200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aantal scherpstelpunten Nikon D7200

    Ik zit voor het moment met 1 scherpstelpunt te werken en zou met meerdere scherpstelpunten willen werken . Met de handleiding er bij en met in het menu van mijn camera Persoonlijke instellingen : Autofocus kom ik er niet aan uit . Kanmij iemand helpen om tot meerdere scherpstelpunten te komen .

  • #2
    Re: Aantal scherpstelpunten Nikon D7200

    Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
    Ik zit voor het moment met 1 scherpstelpunt te werken en zou met meerdere scherpstelpunten willen werken . Met de handleiding er bij en met in het menu van mijn camera Persoonlijke instellingen : Autofocus kom ik er niet aan uit . Kanmij iemand helpen om tot meerdere scherpstelpunten te komen .
    Blz. 66

    Bekijk en download gratis de Nikon D7200 Digitale camera handleiding (pagina 66 van 202) (Nederlands). Ook voor ondersteuning en handleiding per email.

    Comment


    • #3
      Re: Aantal scherpstelpunten Nikon D7200

      Dit heb ik voor mij liggen gehad maar als ik daar op 51 scherpstelpunten gebeurt er niks . Ik blijf maar met 1 scherpstelpunt zitten . Wat betekent dat potloodje waar naar verwezen wordt in Menu : persoonlijke instellingen ?

      Comment


      • #4
        Re: Aantal scherpstelpunten Nikon D7200

        Als de camera ingesteld is op 51 punten is door de viewer alleen de middelste zichtbaar, maar die andere zijn er wel. Met het scroll wieltje kan je het scherpstelpunt verzetten, als je daar links of rechts of boven onder op drukt springt hij naar de volgende,bij 11punten is de sprong groter, bij ingestelde doorloop springt hij terug naar de andere kant. Het potloodje betekend dat er een nota of bijschrift is bij persoonlijke instellingen. Het aantal scherpstelpunten word ook weergegeven op het display venster achteraan te bereiken met de info knop.i Bij het aanzetten van de camera kunnen ze allemaal even oplichten.
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: Aantal scherpstelpunten Nikon D7200

          Op het display zie ik naast het vakje links onder AF-A het scherpstelpunt met daar naast het getal 9 . Betekent dit nu dat er 9 scherpstelpunten actief zijn maar dat er maar één zichtbaar is ?

          Comment


          • #6
            Re: Aantal scherpstelpunten Nikon D7200

            Ja, stel je voor dat ze allemaal in je zoeker staan zie je bijna niets maar van het onderwerp ! En naar de instelling gevraagd aan de camera zullen actief deelnemen aan scherpstelling. Maar ik zou als ik jou was de handleiding en cam eens punt voor punt goed doornemen. En er zijn een massa YT filmpjes te vinden die je helpen. Eentje die het rustig uitlegt is de serie van Mike Browne op YT als je wat Engels mee hebt, zeker voor beginners.
            Last edited by guido.g; 23 oktober 2021, 09:55.
            https://ggpics.be/

            Comment


            • #7
              Re: Aantal scherpstelpunten Nikon D7200

              Bedankt .

              Comment


              • #8
                Re: Aantal scherpstelpunten Nikon D7200

                Ik heb nog nooit serieus met meer dan één punt gewerkt. Weleens gebruikt maar dan is altijd iets scherp wat het niet moest zijn. Ik gebruik wel alle scherpstelpunten, maar altijd één.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Aantal scherpstelpunten Nikon D7200

                  Dit laatste snap ik niet goed . Alle scherpstelpunten gebruiken maar altijd maar één ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aantal scherpstelpunten Nikon D7200

                    Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                    Dit laatste snap ik niet goed . Alle scherpstelpunten gebruiken maar altijd maar één ?
                    Ik gebruik er één, maar dat kan eigenlijk ieder van de 51 zijn(muv enkele die niet goed werken).
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment

                    Working...
                    X