Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Microsoft Office & Lightroom CD - opgelost

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Microsoft Office & Lightroom CD - opgelost

    Hi,

    Ik kocht in 2019 een office CD met de klassieke excel, word, ppoint.
    Nu wil ik die verplaatsen naar een andere PC.
    Dus: oude PC gedesactiveerd (MS DOS procedure!), uninstall via control panel.
    Lukt allemaal.
    Dan op de nieuwe laptop license key ingevoerd.
    Gaat niet, want die eindigt op een "Z" en microsoft zegt dat dit niet kan ("not valid key")

    Ik heb nochtans een officiëel product, met aankoopbewijs bij de FNAC en originele verpakking.
    Op de Microsoft site wordt je geen moer wijzer.
    Suggensties ?
    Paul
    Last edited by DPaul; 20 oktober 2021, 15:52.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

  • #2
    Re: Microsoft Office

    Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
    Hi,

    Ik kocht in 2019 een office CD met de klassieke excel, word, ppoint.
    Nu wil ik die verplaatsen naar een andere PC.
    Dus: oude PC gedesactiveerd (MS DOS procedure!), uninstall via control panel.
    Lukt allemaal.
    Dan op de nieuwe laptop license key ingevoerd.
    Gaat niet, want die eindigt op een "Z" en microsoft zegt dat dit niet kan ("not valid key")

    Ik heb nochtans een officiëel product, met aankoopbewijs bij de FNAC en originele verpakking.
    Op de Microsoft site wordt je geen moer wijzer.
    Suggensties ?
    Paul
    De laptop staat toevallig niet in QWERTY ? Heb ik ook al es voorgehad. Dan de W effe proberen.
    Maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Ik probeer maar mee te denken.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Microsoft Office

      De License Key eerst in Wordpad/Notepad tikken en daarna kopieren en plakken?
      Deze methode heeft mij vaak geholpen
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Microsoft Office

        Yep, ik had alleen met die laatste "Z" geprobeerd, (als W)
        maar het ding denkt blijkbaar dat ik volledig in QUERTY sta.

        Thanks !
        Paul
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #5
          Re: Microsoft Office

          Nu moet ik ook nog Lightroom op de nieuwe PC installeren.
          Veel grotere opdracht, want desactiveren op de oude, en dan denken dat de
          nieuwe installatie zo gaat werken, is een illusie.
          Ik gebruik nog altijd de laatste "officieel gekochte CD" versie (6.x) die voldoening schenkt.
          Zelfs na dikwijls proberen kan je nergens vinden waar je kan zeggen dat die sleutel nog altijd geldig moet zijn.
          Dus ten einde raad iets nieuws geprobeerd:
          Bij het invoeren van mijn sleutel zegt de licensing software dat ik wellicht mijn licentie op een onbetrouwbare illegale
          site heb gekocht. Wat ze wel doen is een scherm aanbieden met de mogelijkheid deze te rapporteren.
          OK.
          Ik heb de adobe store gerapporteerd als "illegale" site, want de sleutel die ik hanteer komt van daar.
          Nu ben ik benieuwd of ze mij gaan contacteren. :-)
          Paul
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #6
            Re: Microsoft Office

            Paul, heb je dan nooit je LR geregistreerd bij Adobe?
            Ik heb nog nooit iets van Adobe gekocht dat ik niet geregistreerd heb en nu kan ik nog alles wat ik gekocht terug installeren.
            Maar met al hun updates heb ik nu een jaarabonnement en dat vind ik geweldig. In het begin was ik ook 100% tegen een jaarlijks abonnement en nu ben er echt voorstander van
            omdat de ontwikkelingen zo snel gaan en nu krijg ik op tijd en stond een melding als er iets nieuws is.
            Mijn CS6 en eerdere LR' en heb ik er gewoon af gehaald.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Microsoft Office

              In 2012 was mijn eerste aankoop bij adobe store.
              Ik heb die geregistreerd,met account en paswoord, en sowiezo moet je bij een store aankoop alle gegevens meegeven.
              Hoe kunnen ze anders weten dat ik deze licentie 3x heb ge-installeerd.
              Ik heb de oude "gedesactiveerd" maar dat dringt niet tot hen door.
              Er is ook geen mogelijkheid om je licenties te beheren. (die ik kan vinden op hun site)
              Bij NORTON bvb. is dat een fluitje van een cent. Je kan à la minute des/activeren, zoals je wil.
              Het toppunt is dat na het invoeren van het 25-delig adobe nummer, een pop-up venster verschijnt
              met het bericht dat dit een gepirateerde code is. Ze herkennen verdorie hun eigen
              licentienummers niet. Dus heb ik de adobe store opgegeven als een piraten site.
              Ik vermoed dat ze al het mogelijke doen om mensen naar die abonnement service te krijgen,
              maar dat gaat mislukken. Ik heb al een betaald product dat ik kan gebruiken.
              En als ik de "sky replacement" module niet heb, daar lig ik niet van wakker
              Paul
              DPaul - A.FIAP
              D810, nikkors and other stuff

              Comment


              • #8
                Re: Microsoft Office

                Vandaag naar Abobe Brussel kunnen bellen.
                Na heel wat "druk 1, druk 2" enz.. blijkt dat ze licentievragen niet in het NL kunnen beantwoorden,
                ik word getransfereerd naar een Amerikaans call center. Geen probleem.
                Na een goede 3 minuten niets (geen muziek), krijg ik een Amerikaanse dame aan de lijn,
                ik vertel dat hun software zegt dat ik een piraatversie heb, met nummer ....
                Ze heeft wat gerommeld in mijn account, en plots ging de foutboodschap weg.
                Simpel is het niet, maar ik heb wel een resultaat.
                Paul
                DPaul - A.FIAP
                D810, nikkors and other stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Microsoft Office

                  Goed ee.
                  In het stenen tijdperk hadden we een Nederlandstalige helpdesk maar deze is al enkele jaren piepedada.
                  Je bent gered en dat is het voornaamste.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment

                  Working...
                  X