Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oudere versie CS6 updaten via Creative Cloud?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oudere versie CS6 updaten via Creative Cloud?

    Ik heb een Nikon Z5 en oudere versie CS6 OP mijn pc.
    Om de NEFs van de Z5 te kunnen lezen heb ik updates nodig.Dat lukt niet via CS6 updates op mijn pc.

    Adobe stelt voor CS6 te deactiveren en verwijderen op mijn pc.
    Nadien naar Creative Cloud gaan en mijn oudere versie opzoeken en activeren(?)in Creative Cloud.Kosteloos??En met serienummer veronderstel ik.

    Zijn er leden die dit deden en lukt dat?
    Flickr PBase
    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

  • #2
    Re: Oudere versie CS6 updaten via Creative Cloud?

    Bij Adobe is niets gratis. Eens naar Creative Cloud zul je het abonnement moeten nemen en betalen.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Oudere versie CS6 updaten via Creative Cloud?

      Kun je die NEF's niet converteren naar DNG met Adobe DNG converter?
      Ja,is een tussenstap,maar je kunt je CS6 blijven gebruiken.

      Comment


      • #4
        Re: Oudere versie CS6 updaten via Creative Cloud?

        Demuro,dank u wel voor de reactie.
        Maar verlies je geen kwaliteit bij het converteren naar DNG?
        Flickr PBase
        Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

        Comment


        • #5
          Re: Oudere versie CS6 updaten via Creative Cloud?

          Aan Olivetti:
          eactiveer en verwijder Photoshop CS6, en installeer vervolgens de Creative Cloud-versie van Photoshop CS6. Licentieer de versie met uw Adobe-ID.

          Kies Help > Deactiveren in Photoshop CS6.
          Klik op Deactiveren en sluit Photoshop.
          Voer het verwijderingsprogramma van Adobe Photoshop CS6 in de Photoshop CS6-toepassingsmap uit.
          Nadat het verwijderen is voltooid, raadpleegt u de sectie Vorige versies downloaden in Uw Creative Cloud-apps downloaden.
          Kies Apps en klik op Downloaden onder Photoshop CS6. Met deze stap wordt Photoshop CS6 gedownload en geïnstalleerd.
          Open Photoshop wanneer de installatie is voltooid. Wanneer u daarom wordt gevraagd, selecteert u Software licentiëren en meldt u zich aan met uw Adobe-ID.
          Sluit Photoshop af.
          Open Photoshop opnieuw.
          Kies Help > Updates installeren

          Dit komt van Adobe.Geeft de indruk dat het gratis zou zijn.
          Proberen?Of riskeer ik dat indien niet gratis en ik mijn aangekochte oude versie later weer op mijn pc wil installeren dat het NIET MEER LUKT?
          Flickr PBase
          Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

          Comment


          • #6
            Re: Oudere versie CS6 updaten via Creative Cloud?

            Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
            Aan Olivetti:
            eactiveer en verwijder Photoshop CS6, en installeer vervolgens de Creative Cloud-versie van Photoshop CS6. Licentieer de versie met uw Adobe-ID.

            Kies Help > Deactiveren in Photoshop CS6.
            Klik op Deactiveren en sluit Photoshop.
            Voer het verwijderingsprogramma van Adobe Photoshop CS6 in de Photoshop CS6-toepassingsmap uit.
            Nadat het verwijderen is voltooid, raadpleegt u de sectie Vorige versies downloaden in Uw Creative Cloud-apps downloaden.
            Kies Apps en klik op Downloaden onder Photoshop CS6. Met deze stap wordt Photoshop CS6 gedownload en geïnstalleerd.
            Open Photoshop wanneer de installatie is voltooid. Wanneer u daarom wordt gevraagd, selecteert u Software licentiëren en meldt u zich aan met uw Adobe-ID.
            Sluit Photoshop af.
            Open Photoshop opnieuw.
            Kies Help > Updates installeren

            Dit komt van Adobe.Geeft de indruk dat het gratis zou zijn.
            Proberen?Of riskeer ik dat indien niet gratis en ik mijn aangekochte oude versie later weer op mijn pc wil installeren dat het NIET MEER LUKT?
            Ik denk niet dat het lukt om e.e.a. gratis weer aan het werk te krijgen.

            Eigenlijk wil je alleen de RAW verwerking. Kijk eens naar een RAW programma. Daarna kun je de JPG's ze wel weer in de oude CS openen
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Oudere versie CS6 updaten via Creative Cloud?

              Laatste update van de RAW is naar versie 9.1.1

              Photoshop CS6 (7 mei 2012)
              De meest recente update voor Photoshop CS6 is 13.0.6 (macOS) | 13.0.1.3 (Windows) voor onbeperkt geldige producten in een doos en 13.1.2 (macOS/Windows) voor Creative Cloud-leden
              De meest recente update van Adobe Camera Raw voor Photoshop CS6 is 9.1.1

              Comment


              • #8
                Re: Oudere versie CS6 updaten via Creative Cloud?

                Andere raw converter zoeken, in het abonnement stappen van Adobe CC ofwel omzetten naar DNG
                Dat is de enige oplossing die je hebt met nieuwere toestellen

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Oudere versie CS6 updaten via Creative Cloud?

                  Mijn dank aan iedereen voor de hulp.
                  Toch heb ik nog een bedenking.
                  Wanneer je een nieuwe computer aankoopt moet je dus CS6 deactiveren en verwijderen van de oude.
                  Dan weer CS6 installeren op de nieuwe computer met de bijgeleverde cd.En dan verbinding maken met Adobe om het serienummer in te vullen.
                  Dat deed ik met succes in 2019,maar als ik sommige verhalen lees zou je bij een poging tot update van de raw converter met dit schema in een betalende versie vallen.
                  En met eventueel het gevaar dat het oude serienummer onbruikbaar wordt?
                  Misschien is dit een stomme vraag,maar ik heb twijfels.
                  .
                  Flickr PBase
                  Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                  Comment

                  Working...
                  X