Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peugeot diesel EUR4 2e hands verkopen voor een 2e hands benzine EUR4 ? (LEZ zones)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Peugeot diesel EUR4 2e hands verkopen voor een 2e hands benzine EUR4 ? (LEZ zones)

    Ik dacht eraan mijn Peugeot 307SW (201.000 km met nieuwe distributieriem op 150.000km, EUR4 diesel met roetfilter) te verkopen, wegens de LEZ zones.
    Op wijkopenuwauto.be geven ze er nog €1500 voor (dacht dat de recupelpremie €2600 was).

    Dit zodat ik terug wat vrijer ben met een benzine EUR4, zodat ik zonder problemen weer in Antwerpen, Gent, Brussel en Duitsland mag rijden.
    Maar misschien zal het wel verstrengen en dat benzine EURO4's ook al niet meer welkom zijn? Misschien een tijdelijke oplossing.

    Ik keek even op autoscout en ik zie 2e hands benzinewagens -150.000km rond de €1900, dus slechts €400 extra en terug "LEZ-safe"
    BMW's, Audi's zijn meestal Euro 3 dus ook niet geschikt, zag al een mooie Opel cabrio (wel een deuk aan de zijkant), natuurlijk ook iets ouder, maar minder km's dan mijn Peugeot 307SW.
    Misschien vind ik wel een betere merken en benzine EUR4 voor een kleine toeslag en zo weer "tijdelijk wat LEZ safe"

    Best kijken voor één die gekeurd is, ongevalvrij met niet teveel eigenaars.
    Een carpass zie je precies niet zoveel met geverifiëerde kms.

    Deze Peugeot is pas mijn eerste auto, geen problemen mee.
    Waarschijnlijk hebben jullie allen wel al meerdere auto's (en misschien al 2e hands verkocht/gekocht), maar ik heb dus slechts 1 wagen gehad.

    Eens een andere 2e hands wagen lijkt wel leuk, BMW's hebben ook ketting en geen distributieriem en na 12j dezelfde wagen en dan (tijdelijk) LEZ safer.
    Maar mag ook een ander merk als het er nog niet te oud uitziet (zie er ook nog met oranje knipperlichten, das al wat te oud)

    Ik moet ook weer beginnen daten binnenkort en het merk Peugeot ook niet zo sexy bij sommige vrouwen die aandacht aan wagens besteden
    Mijn Peugeot ziet er ongeveer zo uit : https://www.autouncle.nl/nl-nl/d/324...search-results

    -Welke stappen moet je doen bij de koop/verkoop, een onderhands contract opmaken en wat met je huidige nr plaat ?
    -Op welke belangrijkste punten moet je zeker op letten? (Misschien neem ik een kennis garagist mee).
    -Komen er veel extra kosten bij achteraf zoals nieuwe inschrijving en nog eens autotax? (pas betaald)
    -Zijn er nog sites/apps zoals autoscout en 2e hands voor 2e hands auto's?
    Last edited by CanonYouCan; 4 oktober 2021, 23:16.

  • #2
    Re: Peugeot diesel EUR4 2e hands verkopen voor een 2e hands benzine EUR4 ? (LEZ zones

    Site autoscout24 zal ver de grootste zijn. Tweedehands koop (en verkoop!) is altijd een risico, ik zou zelf mijn auto's niet meer particulier verkopen. Heb goede ervaringen met wijkopenuwauto. Geen administratie, geen gedoe na verkoop, en geld zo goed als onmiddellijk op de rekening.

    Privé krijg je misschien iets meer, maar niemand zit te wachten op een Euro4 diesel. Die krijg je enkel nog naar Afrika of Oostblok verkocht.
    Als je privé wil aankopen, en niet van een garage met een soort garantie, zit je in een mijnenveld. Kan goed gaan, maar ook heel slecht. Kijk eens rond op autoscout24 en touring, daar staan verschillende tips.

    Mijn tip: als je het je kan veroorloven, koop geen Euro4 auto meer. Euro5 of 6 zal duurder zijn in aankoop, maar je zal er veel langer mee kunnen rijden.

    Comment


    • #3
      Re: Peugeot diesel EUR4 2e hands verkopen voor een 2e hands benzine EUR4 ? (LEZ zones

      Er is een (groot) verschil tussen het bedrag dat je via aanmelden op wijkopenuwauto te zien krijgt, en bij het effectief te koop zetten. Het oude autootje van mijn vrouw was 1500 euro waard tot die effectief te koop kwam, toen ging het nog om 150 euro. En dat is geen nul te weinig gezet. Ondertussen wel een jaar of zes geleden, mogelijk is de werking anders nu.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: Peugeot diesel EUR4 2e hands verkopen voor een 2e hands benzine EUR4 ? (LEZ zones

        Ik heb tot nu toe drie auto's verkocht via hen, altijd eerlijke prijs gekregen die zo goed als niet (en een keer zelfs hoger lag) dan de online schatting. Waren wel altijd nieuwere wagens, max 5 jaar oud, in zeer goede staat.

        Zoals ik hierboven al schreef: een oude diesel is zo goed als niks meer waard, onafhankelijk van de staat waarin de wagen zich bevindt. Er is domweg geen markt voor in België of de buurlanden. En export kost geld.

        Comment

        Working...
        X