Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor actie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera voor actie

    Ik gebruik momenteel veel mijn Canon 6d voor actiefotografie en ben erg tevreden met de beeldkwaliteit maar op het gebied van tracking en snelheid doet die het niet zo goed.

    Nu dacht ik eraan om een 90d of 7d2 ofzo te kopen maar als ik samples van deze toestellen op 100% bekijk doen die het helemaal niet goed in vergelijking met mijn 6D. (zelfs op lage iso)
    Vooral de (kleur)ruis valt me op.

    Een voorbeeld

    6D


    90D


    Beide zijn 100% crop.

    De bovenste foto komt uit mijn 6d, de onderste foto is van een 90d. (iso op beide 640, de andere instellingen zijn nagenoeg gelijk)

    Omdat ik mijn foto's wil kunnen croppen is het belangrijk dat deze ook op 100% een degelijk beeld opleveren.

    Welke camera is geschikt voor sport en levert toch goede beeldkwaliteit op 100%. (al mijn glas is van canon, dus het zal canon moeten zijn)

  • #2
    Re: Camera voor actie

    Als budget geen probleem is, R3.
    Anders R6.
    En als je veel wilt croppen R5.
    Life is beautiful, take pictures to remember

    Comment


    • #3
      Re: Camera voor actie

      Canon 1Dx als je uw huidige lenzen wilt blijven gebruiken zonder een adapter.
      Zonder enige twijfel nog steeds één van de beste toestellen voor actie dat er is

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Camera voor actie

        Of een 1dx /1dx2
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Camera voor actie

          Oorspronkelijk geplaatst door Viper11 Bekijk bericht
          Als budget geen probleem is, R3.
          Anders R6.
          En als je veel wilt croppen R5.
          Ik ben nog altijd niet overtuigd door systeemcamera's. Misschien onterecht. Misschien verander ik ooit nog van gedacht maar voorlopig pas ik. Behoorlijk prijzig ook als ik dat zo zie.

          Comment


          • #6
            Re: Camera voor actie

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Canon 1Dx als je uw huidige lenzen wilt blijven gebruiken zonder een adapter.
            Zonder enige twijfel nog steeds één van de beste toestellen voor actie dat er is

            grts
            Sieg
            Zo'n 1Dx is alleen nog tweedehands verkrijgbaar zie ik? Ik lees ook dat de 1Dx technologie van 2012 is. Is die dan nog steeds beter dan recente crop camera's? Tweedehands een goeie duizend euro, is dat een goede deal?

            De II en III zijn recenter maar toch erg duur ik lees prijzen van 4000 en 7000 euro. Dat gaat mijn (hobby)budget toch wat te boven.

            In de foto's die ik hierboven poste is er een groot kwaliteitsverschil, komt dat dan alleen door het verschil cropsensor vs fullframe?

            Comment


            • #7
              Re: Camera voor actie

              Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
              Zo'n 1Dx is alleen nog tweedehands verkrijgbaar zie ik? Ik lees ook dat de 1Dx technologie van 2012 is. Is die dan nog steeds beter dan recente crop camera's? Tweedehands een goeie duizend euro, is dat een goede deal?

              De II en III zijn recenter maar toch erg duur ik lees prijzen van 4000 en 7000 euro. Dat gaat mijn (hobby)budget toch wat te boven.

              In de foto's die ik hierboven poste is er een groot kwaliteitsverschil, komt dat dan alleen door het verschil cropsensor vs fullframe?
              Als je een 1Dx vind voor de prijs van een duizend Euro dan zal hij waarschijnlijk al enorm veel klicks hebben, meestal gaan ze nu tussen de 1500 tot zelfs 2000 €
              De versie 2 en 3 gaan uiteraard nog een heel pak duurder.
              Het voordeel van de 1Dx serie is de fullframe in combinatie met de erg snelle autofocus en burstsnelheid, dus ideaal voor actiefotografie
              Eens je met zo een toestel gewerkt hebt is het moeilijk om terug over te schakelen naar een cropsensor of een lager gesitueerde camera.
              De technologie is inderdaad van 2012 in de eerste versie, doch kan nog heel makkelijk mee met de moderne toestellen qua snelheid en beeldkwaliteit, het gaat hier immers over de topreeks van Canon.

              Er zit uiteraard wel verschil tussen crop en fullframe, zelf heb ik naast mijn FF camera's nog de nieuwste croptoestellen gebruikt en ik heb deze snel weer verkocht
              Want zoals ik schreef, eenmaal je gewend bent aan fullframe kwaliteit is het moeilijk overstappen.
              Indertijd heb ik mij laten vangen door een 7DII te kopen toen hij net uit kwam, maar ik gebruikte al 1Dx toestellen, ik dacht een crop erbij is ideaal voor het bereik
              Nou die 7DII heb ik amper gebruikt, ik dacht iets van een 1500 clicks, kon gewoon niet tippen aan de kwaliteit die ik ondertussen gewend was.

              Dat er zoveel verschil zit in je geplaatste afbeeldingen viel me ook onmiddellijk op, wat er juist fout, of niet fout, is gegaan kunnen we moeilijk beoordelen omdat we geen gegevens hebben

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Camera voor actie

                Bedankt alvast voor de info. Ik denk dat ik maar uitkijk voor een goede occasie.

                Hoeveel klicks kan zo'n 1Dx halen?

                Comment


                • #9
                  Re: Camera voor actie

                  Ik gebruik een 1Dx en een 7DII, voor actiefotografie is de 1Dx wel altijd de eerste keuze.
                  Maar de autofocussnelheid is ook sterk afhankelijk van de lenzen, sommige lenzen zullen zelfs in combinatie met een 1Dx niet voldoende snel focussen.
                  De 7DII focust ook snel en accuraat als je er de juiste lenzen op gebruikt, maar de 1Dx is nog net iets "trefzekerder" bij snelle actie.
                  Eigenlijk gebruik ik de 7DII vooral voor het fotograferen van evenementen zonder snelle actie, maar met die camera heb ik ook de mogelijkheid om een stuk "lichter" op stap te gaan, vooral in combinatie met de EF-S 10-18 en de EF-S 18-135 is dat een veel lichtere set dan de 1Dx met een 24-70 f2,8 en een 70-200 f2,8.
                  Er zijn dus meerdere factoren die bepalen welk "setje" ik mee neem als ik naar een evenement ga om er foto's te maken.
                  Voor de kleine festivalletjes hier in de buurt is bijvoorbeeld de 1Dx met de 24-70 en de 70-200 (meestal heb ik dan de 8-15 fisheye ook nog bij) natuurlijk een veel betere keuze dan de 7D met de EF-S lenzen.
                  Voor de Fly-in heb ik de laatste jaren gekozen voor de 7DII met de 100-400 L, daar is een supersnelle AF wat minder belangrijk, en daar is de 1,6x cropfactor gewoonlijk ook een voordeel.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera voor actie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
                    Bedankt alvast voor de info. Ik denk dat ik maar uitkijk voor een goede occasie.

                    Hoeveel klicks kan zo'n 1Dx halen?
                    De 1Dx reeks (en nog andere pro modellen van Canon) kan 500.000 clicks aan tegenover een "amateur" reeks die er ongeveer een 150.000 maximum aan kan

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera voor actie

                      Koop een Sony A7 III of A7R III tweedehands en een Sigma MC-11 converter, om al je huidige lenzen te kunnen blijven gebruiken en al je problemen zijn opgelost. De prijzen zijn prima voor deze toestellen op het ogenblik. Ik heb dat zo een twee jaar geleden ook gedaan, komende van een Canon 80D. De 90D is nauwelijks een stap voorwaarts. De voordelen van een systeemcamera van die kwaliteit zijn niet te versmaden. Van een paar tiental AF-punten naar 400 AF punten, tracking AF, je ziet elke wijziging in je instelling direct in je EVF en op je display. Compleet stille sluiter is mogelijk via elektronische sluiter. DMF en MF kan je doen met vergroting van je beeld (X1, X6 tot zelfs X12), zodat je piekfijn kan scherpstellen op bijv. het oog van een vogel temidden gebladerte of bij macro. Focus peaking: alles wat in focus is kan je in een bepaalde kleur laten weergeven (fijn bij landschap). Face recognition en Face registratation; Wanneer je je camera op "Zone"AF zet (dat is een gedeelte van je beeld) en je zet Face recognition aan, wordt elk aangezicht herkend in de zone en omkaderd met een grijze vierkantje. Met één klikje op de joystick of via je duim op het touchscreen, springt dan de Eye AF (oog automatische focus) aan, zodat er steeds op het oog wordt scherpgesteld. Ik ben er super tevreden van en zo een DSLR kan me echt niet meer bekoren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera voor actie

                        Klinkt goed.
                        Heb wat samples bekeken en die zien er zeker niet verkeerd uit.

                        Je somt een heleboel voordelen op.
                        Ik vraag me dan af, wat zijn de nadelen van zo'n toestel in vergelijk met een dslr?
                        En zorgt zo'n converter voor verlies met mijn huidige lenzen die toch al tijdje meegaan (zoals 70-200 f4, 135 f2, 300 f4 of 400 f5.6).

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera voor actie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
                          Klinkt goed.
                          Heb wat samples bekeken en die zien er zeker niet verkeerd uit.

                          Je somt een heleboel voordelen op.
                          Ik vraag me dan af, wat zijn de nadelen van zo'n toestel in vergelijk met een dslr?
                          En zorgt zo'n converter voor verlies met mijn huidige lenzen die toch al tijdje meegaan (zoals 70-200 f4, 135 f2, 300 f4 of 400 f5.6).
                          Dan ben je beter af om naar een Canon mirrorless te kijken, kan evenveel (en zelfs meer) en je lenzen blijven perfect bruikbaar met een Canon adapter
                          Voordeel is, je blijft bij je merk waarvan je nu al lenzen hebt en zo ook minder problemen om Canon lenzen op een Sony body te gebruiken.
                          Stap je toch over op Sony dan raad ik je aan om ook meteen de lenzen van Sony te gebruiken, geen geklooi
                          Hou er wel rekening mee dat zo'n voorgestelde Sony niet mee kan voor de actiecamera die je in eerste instantie zocht
                          Tevens hebben we daar niet over verder gepraat omdat je zelf schreef, ik citeer ; Ik ben nog altijd niet overtuigd door systeemcamera's. Misschien onterecht. Misschien verander ik ooit nog van gedacht maar voorlopig pas ik. Behoorlijk prijzig ook als ik dat zo zie.

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Camera voor actie

                            Nu moet je niet meer naar Sony overlopen.
                            Zoals al aangeraden, waarschijnlijk ga je met een R6 heel goed gesteld zijn. Je bestaande lenzen zullen zelfs beter werken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Camera voor actie

                              Het is inderdaad zo dat het vooral over het vastleggen van actie gaat.

                              Tevens heb ik de laatste weken veel gelezen over systeemcamera's, en als ik het allemaal moet geloven zijn er nog nauwelijks voordelen aan een dslr.
                              Ik krijg de indruk dat mijn vasthouden aan dslr meer sentiment is dan gebaseerd op feiten.

                              Uiteraard zou ik (moest ik toch ooit naar systeem overstappen) liever bij canon blijven.

                              Ik denk dat ik me voorlopig houd bij wat ik heb, en nog even afwacht wat de evoluties zijn.

                              Comment

                              Working...
                              X