Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Officiële prijzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Officiële prijzen

    Hallo,

    Kan er iemand helpen aan een site waar je de 'officiële prijzen' van fotoapparatuur ( toestellen, lenzen enz... ) kan te weten komen.

    In mijn geval is hetgeen me intresseert Nikon, maar voor andere mensen kunnen alle prijzen misschien intressant zijn.
    Bedankt op voorhand.
    Groeten, Gino
    http://www.e-designstudio.be

  • #2
    Re: Officiële prijzen

    Ga gewoon een winkel binnen en onderhandel over de prijs.

    denk niet dat er een lijst is met bv een nikon d70 mag zoveel kosten.
    Iedereonafhankelijke winkelieris vrij zijn winstmarge te bepalen.Zolang het maar normaal blijft.
    Groetjes
    http://www.vehe.be

    Comment


    • #3
      Re: Officiële prijzen

      Oorspronkelijk geplaatst door avatar
      Ga gewoon een winkel binnen en onderhandel over de prijs.
      Is dan het voordel van internet ?

      Oorspronkelijk geplaatst door avatar
      denk niet dat er een lijst is met bv een nikon d70 mag zoveel kosten.
      Iedereonafhankelijke winkelieris vrij zijn winstmarge te bepalen.Zolang het maar normaal blijft.
      Denk niet dat da een officiële regel is. Denk wel dat er van elk produkt een officiële richtprijs of een lijstprijs bestaat.
      Iedereen is misschien wel vrij om minder winst te maken op een bepaald artikel ( denk ik toch ), maar da's een andere zaak
      Groeten, Gino
      http://www.e-designstudio.be

      Comment


      • #4
        Re: Officiële prijzen

        Oorspronkelijk geplaatst door E-DesignStudio
        Is dan het voordel van internet ?



        Denk niet dat da een officiële regel is. Denk wel dat er van elk produkt een officiële richtprijs of een lijstprijs bestaat.
        Iedereen is misschien wel vrij om minder winst te maken op een bepaald artikel ( denk ik toch ), maar da's een andere zaak
        Wat ik wil duidelijk maken is het volgende.

        Ik ben een groot voorstander om de plaatselijke handelaars werk te gunnen .
        Maar ik ben ook geen uil.Ik wil altijd wel iets meer betalen voor een goede service , maar ook niet te veel natuurlijk.Ik begrijp heel goed dat de tijd die de winkelier aan de klant besteed vergoed moeten worden.

        Ook ik heb mijn 300d in een winkel in Merksem gekocht na een zeer zeer goed uitleg te hebben bekomen en een uitvoerige vergelijking met de nikon d70.
        Uiteindelijk heeft de prijs de doorslag gegeven.

        Als ik daar gewoon was binnengestapt en niets had gevraagd en gewoon gezegd ik wil een 300d had ik gegarandeerd de getekende prijs betaald.
        Nu heb ik heel wat euroke in mijn zak gestoken .En waren we beide tevreden
        toen ineens wat randmateriaal gekocht en heb uiteindelijk niet veel meer betaald dan dat ik alles apart had besteld via internet.
        Ik had dit toestel nog goedkoper kunnen kopen via internet maar vond dat de moeite die die man gedaan had ook mocht beloond worden met een aankoop.
        Groetjes
        http://www.vehe.be

        Comment


        • #5
          Re: Officiële prijzen

          Oorspronkelijk geplaatst door avatar
          Wat ik wil duidelijk maken is het volgende.

          Ik ben een groot .....ENZ.
          Denk dat er hier een misverstand is. Ik ben niet op zoek naar een internetadres om materiaal te bestellen, ik ben wel op zoek naar informatie op internet over de prijzen van het materiaal.
          Ik koop ook liever bij een plaatselijke handelaar, dan via het internet.
          Ik wil enkel een idee wat de prijzen zijn.
          Wil me nu bvb. een nieuwe lens aanschaffen, maar op de website van Nikon zie je wel de artikelen, maar geen richtprijzen.
          Vind het een beetje dom staan als je iets naar je zin vind op de nikon site, je stapt naar de winkel met bvb een budget van 500 € en die beste meneer weet je te vertellen dat die bepaalde lens bvb. 2.499 € kost.
          Groeten, Gino
          http://www.e-designstudio.be

          Comment


          • #6
            Re: Officiële prijzen

            Kies gewoon een of twee Internet zaken uit die ook een echte winkel drijven. Konijnenberg is er zo een, Kamera-Express is een andere, maar voor de Belgische markt heb je ongetwijfeld gelijksoortige zaken. Dan heb je concurrerende straatprijzen in handen waarmee je de lokale handelaar in een beetje in kunt dammen. Da's toch je bedoeling als ik 't verhaal zo lees?

            De term waar je naar zoekt is "adviesprijs". Da's de officiele prijs zoals die door de H.H. fabrikanten aanbevolen wordt - meestal een stuk boven de straatprijs, maar dan heb je in ieder geval een startpunt.

            In aanvulling: welk merk?
            Fuji -> http://213.133.41.216/prijzen/
            Last edited by Joost; 17 november 2004, 13:12.

            Comment


            • #7
              Re: Officiële prijzen

              Met een beetje zoekwerk vind je op het net een "BEST PRICE" of dergelijke, maar bij mijn weten enkel in USA, Groot Britanië, Frankrijk, e.d. maar in België of Nederland heb ik zoiets nog niet gevonden. Ik dacht dat prijzen de goedkeuring moesten hebben van het Ministerie van Economische Zaken??? Mss ben ik hier volledig mis maar ik vind toch ook dat zoiets mocht bestaan. Er is toch ook een richtprijs voor benzine aan de pomp, voor medicijnen bij de apotheek, voor erelonen van dokters, waarom dan niet voor andere producten en diensten? Ik treed hier de opinie van E-DesignStudio volledig bij. Handelaars mogen hun service in rekening brengen maar moeten in eerste instantie eerlijk blijven en hun waren ook met prijsaanduiding brengen.
              Wie heeft hier meer info over het al dan niet bestaan van tabellen met richtprijzen??? Als die niet bestaan vind ik dat het hoog tijd wordt om zoiets te ontwerpen. Er bestaan wel richtlijnen (zelfs wetten) over snelheden in het verkeer, niet waar mensen van GROEN! ?????????????
              Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #8
                Re: Officiële prijzen

                Oorspronkelijk geplaatst door avatar
                Wat ik wil duidelijk maken is het volgende.

                Ik ben een groot voorstander om de plaatselijke handelaars werk te gunnen .
                Maar ik ben ook geen uil.Ik wil altijd wel iets meer betalen voor een goede service , maar ook niet te veel natuurlijk.Ik begrijp heel goed dat de tijd die de winkelier aan de klant besteed vergoed moeten worden.

                Ook ik heb mijn 300d in een winkel in Merksem gekocht na een zeer zeer goed uitleg te hebben bekomen en een uitvoerige vergelijking met de nikon d70.
                Uiteindelijk heeft de prijs de doorslag gegeven.

                Als ik daar gewoon was binnengestapt en niets had gevraagd en gewoon gezegd ik wil een 300d had ik gegarandeerd de getekende prijs betaald.
                Nu heb ik heel wat euroke in mijn zak gestoken .En waren we beide tevreden
                toen ineens wat randmateriaal gekocht en heb uiteindelijk niet veel meer betaald dan dat ik alles apart had besteld via internet.
                Ik had dit toestel nog goedkoper kunnen kopen via internet maar vond dat de moeite die die man gedaan had ook mocht beloond worden met een aankoop.
                Ik heb in "Merksem" ook al wel wat gekocht maar als ge daar op dat madammeke valt, kunt ge wel fluiten naar uwe uitleg. Het is zo op haar gezicht te zien "moete nog iets weten, dat ik hier weg kan"

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Officiële prijzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                  Ik heb in "Merksem" ook al wel wat gekocht maar als ge daar op dat madammeke valt, kunt ge wel fluiten naar uwe uitleg. Het is zo op haar gezicht te zien "moete nog iets weten, dat ik hier weg kan"

                  Hubert
                  Ik heb bij Rombouts nog nooit een madammeke gezien , misschien wel spijtig
                  Groetjes
                  http://www.vehe.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Officiële prijzen

                    Als je me zegt welke lens je wil kopen kan ik je wel een aankoopprijs geven die de retailhandelaar betaald als hij deze lens aankoopt bij De Beuckelaer en CO. ( Dwz aankoopprijs excl. BTW)
                    http://www.dullaert.net

                    Comment


                    • #11
                      Re: Officiële prijzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
                      Als je me zegt welke lens je wil kopen kan ik je wel een aankoopprijs geven die de retailhandelaar betaald als hij deze lens aankoopt bij De Beuckelaer en CO. ( Dwz aankoopprijs excl. BTW)
                      Het gaat hem niet over 1 lens. Het gaat hem over het totale gamma van bvb. Nikon ( omdat mij dat nu intresseert )
                      Er moet nu toch wel ergens een 'richt'prijslijst bestaan van fotomateriaal ?

                      bvb zoals joost reeds een voorbeeld gaf van Fuji -> http://213.133.41.216/prijzen/
                      Groeten, Gino
                      http://www.e-designstudio.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Officiële prijzen

                        ik ben binnengestapt bij foto nelissen te mechelen en heb gewoon een kopie gekregen van de richtprijzen van nikon de verkoper zegt er wel bij dat deze prijzen nog -10% zijn dus......

                        Comment


                        • #13
                          Re: Officiële prijzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door avatar
                          Ik heb bij Rombouts nog nooit een madammeke gezien , misschien wel spijtig
                          Ik sprak ook niet over Rombouts maar Rembrandt

                          Hubert
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Officiële prijzen

                            Als je een BTW nr hebt, waarom dan niet eens contact opnemen met de beukelaar, met een beetje geluk kan je daar inkopen.

                            Comment

                            Working...
                            X