Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Recht over ons huis.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Recht over ons huis.

    Hey juppekes.

    Vorige week kwamen ze nog eens een paar T&Go's doen op Oostende.
    Normaal komen ze dan aanvliegen via de gewone route en kan ik ze een beetje van op zij fotograferen.
    Maar als het mooi weer is gaat dit niet want dan moet ik tegen de zon in fotograferen, of wachten tot na 18u.
    Maar deze maakte een short arrivel zoals het soms wel eens genoemd wordt.
    Dat is als ze na het opstijgen maar een kleinere lus maken om nog eens te landen, ze hebben dan iets minder tijd om in de juiste aanvliegroute te komen.
    En deze maakte zijn bocht recht boven ons huis, dit is al redelijk kort tov de gebruikelijk procedure.
    Deze keer heb ik ook eens mijn sluitertijd wat trager gezet dan gewoonlijk, nl: 1/200 ipv 1/250.
    En dit gaf toch al een mooiere beweging in de propellers, maar ook veeeeel minder scherpe foto's.
    Ik ben toch heel tevreden met het resultaat en heb ze eens niet te krap in beeld gebracht, hoop ik toch voor jullie.
    Die laatste kon ik niet anders, die kwam zo uit de camera.
    En ja, het is weer met die mooie blauwe egale achtergrond.









    Bootjes

  • #2
    Re: Recht over ons huis.

    Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    Deze keer heb ik ook eens mijn sluitertijd wat trager gezet dan gewoonlijk, nl: 1/200 ipv 1/250.
    En dit gaf toch al een mooiere beweging in de propellers, maar ook veeeeel minder scherpe foto's.

    [/CENTER]
    Ik ga voor de eerste. De andere hadden ervoor mij niet bij gemoeten, zijn toch ongeveer hetzelfde beeld.
    Ivm de sluitertijd. Ik ben ondertussen van mening dat ik liever één heel goede foto heb en negen voor de vuilbak dan negen OK foto's en één voor de vuilbak.
    Enkel als ik iets van sport trekt waar elke deelnemer dan graag zijn foto heeft speel ik op veilig.
    I put the sexy in dyslexia

    Comment


    • #3
      Re: Recht over ons huis.

      Ik a ook voor de eerste.
      Je ziet nog de voor- en zijruiten van de cockpit, dat geeft een gezicht aan het vliegtuig.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Recht over ons huis.

        Ik a ook voor de eerste.
        Je ziet nog de voor- en zijruiten van de cockpit, dat geeft een gezicht aan het vliegtuig.
        Volg deze opmerking. Wel mooi de beweging in de motoren.

        Groetjes Johan

        Comment


        • #5
          Re: Recht over ons huis.

          De A400 is toch wel een van de moeilijkere toestellen om niet uit de lucht vallend (haarscherpe schroeven..) te fotograferen....
          Ik probeer ze op 1/80 sec te pannen...enkel pannen lukt met 1/80 sec.
          Als je uit de hand en niet pannend dit soort foto's maakt zijn ze in 99% van de gevallen onscherp...
          Een sluitertijd van 1/125 moet kunnen ...en ik volg ook wel de mening van Bert...en schieten maar...

          Groeten
          Freddy
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment

          Working...
          X