Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor Microsoft Office 365

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alternatief voor Microsoft Office 365

    Ik gebruik momenteel nog steeds Microsoft office 2007.
    Nu, stilaan merk ik dat bij ontvangst van documenten, powerpoint ... er een aantal zaken er anders uitzien, werken dan bij de huidige Word, ...
    Bij nazicht van een eventuele update is er enkel keuze voor een abonnement. Helaas, dit vind ik toch iets teveel. Neem dat ik maximaal 1x per maand een powerpoint bekijk en aanpas, een xls of twee maak of open en wat documenten betreft dit ook niet iets is wat dagelijks loopt.
    Ik ben op zoek naar een goed alternatief maar niet op basis van een abonnement. Iemand een idee van een goed alternatief en betaalbaar.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Alternatief voor Microsoft Office 365

    ik dacht dat er nog steeds een mogelijkheid was om een office pakket aan te kopen zonder abonnement?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Alternatief voor Microsoft Office 365

      Open Office misschien?

      Comment


      • #4
        Re: Alternatief voor Microsoft Office 365

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        ik dacht dat er nog steeds een mogelijkheid was om een office pakket aan te kopen zonder abonnement?
        Inderdaad, maar de prijs is ook navenant. Af en toe zijn er advertenties voor dergelijke pakketten op Facebook, die veel goedkoper zijn. Ik heb echter geen idee van de betrouwbaarheid.

        Op Mac ben ik overgeschakeld naar Pages/Numbers... gratis te downloaden van de AppStore.
        Er is ook het gratis programma LibreOffice, ik vermoed vergelijkbaar met Open Office dat reeds vernoemd is.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Alternatief voor Microsoft Office 365

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Inderdaad, maar de prijs is ook navenant. Af en toe zijn er advertenties voor dergelijke pakketten op Facebook, die veel goedkoper zijn. Ik heb echter geen idee van de betrouwbaarheid.

          Op Mac ben ik overgeschakeld naar Pages/Numbers... gratis te downloaden van de AppStore.
          Er is ook het gratis programma LibreOffice, ik vermoed vergelijkbaar met Open Office dat reeds vernoemd is.
          Onlangs is bij Microsoft besloten GEEN vrijstaande paketten aan te leveren. Er zijn wel nog winkels die de laatste stand-alone-versie in huis hebben (Microsoft Office 2019) maar die kosten dan ook een pak geld.
          Ze hebben een dwingende truk bedacht in de vorm dat je de recentere pakketten enkel nog kan installeren via een key-generator (vroeger was er een MSI-installatie en kon je de volledige installatie afwerken in off-line-modus).
          Je mocht het pakket op 2 PC's zetten, slechts 1 actief.
          Nu gebeurt de installatie on-line en kan je de oude paketten nog slechts op 1 PC zetten. Het abonnement voor een gewone huisgebruik kan dan wel op 5 PC's.
          Maar, ik heb het niet voor abonnementen en on-line-systemen. Je geeft ze toegang op jet gehele systeem en dat wil ik niet.
          Ik ga even zien naar Open Office indien dit niet teveel layout-verschuivingen geeft want dat is nogal dikwijls het eerste wat afwijkt.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Alternatief voor Microsoft Office 365

            LibreOffice, (https://nl.libreoffice.org/), gratis, ik gebruik het al jaren.
            Ronny

            Comment


            • #7
              Re: Alternatief voor Microsoft Office 365

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Ik ga even zien naar Open Office indien dit niet teveel layout-verschuivingen geeft want dat is nogal dikwijls het eerste wat afwijkt.
              Libre Office is meer up-t-date en volgt sneller. Alles hangt er van af hoe zwaar de opmaak is en welke lettertypes er gebruikt zijn. Als dat niet overeenkomt durft het inderdaad wel eens fout lopen. Maar met oude word/excel versie opendoen in nieuwe loopt het ook wel eens mis.

              Comment


              • #8
                Re: Alternatief voor Microsoft Office 365

                Iedereen weet ondertussen wel dat Microsoft de meeste winsten maken met hun Office paketten?
                Bij GamekeyDiscounter.nl kunt ge een LEGAAL pakket kopen voor nog geen € 10 (restposten van mass licenties) en die werken.
                Ook Windows 10 is er te krijgen voor iets meer dan € 10.
                Het Office pakket is zowel voor Windows als voor Mac te krijgen.
                En voor er hier weer een discussie losbarst van dat zal niet updaten of dat zal door Microsoft geblokkeerd worden, nee dus dat werk probleemloos.
                Office bij mij al enkele jaren en Windows 10Pro zeker al meer dan twee jaar.
                Je doet wat je wilt natuurlijk het is jouw geld en het is jouw beslissing.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Alternatief voor Microsoft Office 365

                  Ik gebruik al jaaaaren LibreOffice. Het kost geen cent, al mag je wel altijd een vrijwillige donatie doen natuurlijk 😉. Werkt voor mij perfect, na jaaaaaaren M O te hebben gebruikt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alternatief voor Microsoft Office 365

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                    Maar, ik heb het niet voor abonnementen en on-line-systemen. Je geeft ze toegang op jet gehele systeem en dat wil ik niet.
                    Toegang tot je gehele systeem? [emoji848]
                    Met die redenering moet men ook nooit meer een (nieuwe) Windows gebruiken, ook geen nieuwe Adobe programma’s of zoveel andere.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alternatief voor Microsoft Office 365

                      Hier draait er Quattro Pro x9 en Word Perfect X9. De Home & Student versie.
                      See why WordPerfect Office is a legendary leader in office suites! Whether you're a student or professional, if you want true office suite power, WordPerfect Office has an option for you at the price you need. Try it free today.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alternatief voor Microsoft Office 365

                        Ik werk meer off line dan on line. Microsoft account nodig om Win 10 te installeren is direct na installatie ontkoppeld.
                        Geen Adobe-abonnement.
                        Internet staat op een vrije laptop die enkel daarvoor wordt gebruikt.
                        Updates van soft is enkel manueel te doen op de andere systemen.
                        Daar is toch niets mis mee?
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alternatief voor Microsoft Office 365

                          MS Office 365 personal kost 69 euro per jaar incl 1TB opslag en kan je gebruiken (ook offline) voor pc, laptop, smartphone en tablet. Dat heb ik er nog net voor over. Office 2019 eenmalige installatie kost 149 euro officieel via Microsoft .
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alternatief voor Microsoft Office 365

                            Hier hebben we nog zo'n vulgair duur Office abonnement vanwege schoolgaande jeugd. Wel heb ik een extra maand gewonnen door een tijdelijke opzegging dus moeten we volgend jaar in het oog houden om te zien of MS niet stiekem de betalingsdatum opnieuw naar september zet ipv oktober... Zodra de studenten hier de deur uit zijn, vliegt alles onverbiddelijk buiten

                            Ook hebben we de betaling van het Adobe CC account van onze dochter stopgezet en dan is het walgelijk om zien welke truken worden uitgehaald om ons aan het betalen te houden. Hier kregen we 2 maand extra om toch maar het abonnement toch maar te verlengen. NOT...
                            Last edited by frank207be; 15 september 2021, 15:54.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alternatief voor Microsoft Office 365

                              Ik gebruik nog steeds Office 2019 voor thuisgebruik en studenten, downloadversie, onbeperkt gebruik....kostprijs was 149€.
                              Dat zal dus ook de versie zijn waar Hombre hierboven over spreekt...
                              Last edited by Franciskine; 15 september 2021, 15:54.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X