Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afmetingen/tips vogelkooi voor 4 grote parkieten ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afmetingen/tips vogelkooi voor 4 grote parkieten ?

    Ik heb hier 4 grote valkparkieten, ik wil geen te kleine maar ook geen te grote kooi in mijn living.
    Heb ze vorige keer in een grote papegaaikooi gestoken, maar was precies iets te groot :-)

    Welke afmetingen zouden zo ideaal zijn en evt een tip qua merk of type ?
    Onderaan best met zulke anti-stof plankjes om in te schuiven denk ik, heb ook nog zo'n laag netje gehad.
    Beter breder dan hoger zeker dat ze meer horizontaal kunnen springen, want er bestaan kooien die redelijk hoog zijn maar dan weer minder breed.

  • #2
    Re: Afmetingen/tips vogelkooi voor 4 grote parkieten ?

    Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
    Ik heb hier 4 grote valkparkieten, ik wil geen te kleine maar ook geen te grote kooi in mijn living.
    Heb ze vorige keer in een grote papegaaikooi gestoken, maar was precies iets te groot :-)

    Welke afmetingen zouden zo ideaal zijn en evt een tip qua merk of type ?
    Onderaan best met zulke anti-stof plankjes om in te schuiven denk ik, heb ook nog zo'n laag netje gehad.
    Beter breder dan hoger zeker dat ze meer horizontaal kunnen springen, want er bestaan kooien die redelijk hoog zijn maar dan weer minder breed.
    Geef die vogels een waardig en vrij bestaan…..

    Comment


    • #3
      Re: Afmetingen/tips vogelkooi voor 4 grote parkieten ?

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Geef die vogels een waardig en vrij bestaan…..
      Maar laat ze aub niet los buiten, zijn invasieve exoten. Kijk bv wat er in Brussel gebeurt met de halsbandparkieten; die hebben zo goed als alle inheemse zangvogels verdreven uit de parken. Ondertussen zitten ze ook al tot regio Leuven, en ze schuiven verder op.

      Comment


      • #4
        Re: Afmetingen/tips vogelkooi voor 4 grote parkieten ?

        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
        Maar laat ze aub niet los buiten, zijn invasieve exoten. Kijk bv wat er in Brussel gebeurt met de halsbandparkieten; die hebben zo goed als alle inheemse zangvogels verdreven uit de parken. Ondertussen zitten ze ook al tot regio Leuven, en ze schuiven verder op.
        Niet alleen verdreven, ... maar opgegeten.

        Comment


        • #5
          Re: Afmetingen/tips vogelkooi voor 4 grote parkieten ?

          10 x 4 x 6 meter en zet er een paar bomen en struiken in.
          En niet te vergeten, zorg dat de beestjes een droog onderkomen hebben.
          In een kooi beesten houden is niet meer van die tijd.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Afmetingen/tips vogelkooi voor 4 grote parkieten ?

            Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
            Ik heb hier 4 grote valkparkieten, ik wil geen te kleine maar ook geen te grote kooi in mijn living.
            Heb ze vorige keer in een grote papegaaikooi gestoken, maar was precies iets te groot :-)
            Belangrijker is wat goed is voor de dieren. [emoji848]
            Als je er de ruimte niet aan kan/wil spenderen, overweeg dan ook eens de betere oplossing voor de dieren. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Afmetingen/tips vogelkooi voor 4 grote parkieten ?

              U kunt ook zelf in de kooi gaan zitten en de vogels in u living.

              Comment


              • #8
                Re: Afmetingen/tips vogelkooi voor 4 grote parkieten ?

                Is het nu zo moeilijk om niet te reageren als het niet zinnig is ?
                Ikzelf heb heel lang vogels gehad , een voliere van 14 meter op 2.5 meter met 200 tal kanaries ,waarvan een stuk speciaal voor parkieten en valkparkieten ,binnen in huis een roodstaartpapegaai en een blauwvoorhoofd amazone ,en 2 bergparkieten , geef die dieren de ruimte ,deftige voeding en verzorg ze zoals het hoort en je hebt daar jaren plezier van ,
                voor 2 valkparkieten in huis zou ik opteren voor zoiets :https://www.avonturiashop.nl/montana...-platinum.html ,

                Comment


                • #9
                  Afmetingen/tips vogelkooi voor 4 grote parkieten ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door eddze Bekijk bericht
                  voor 2 valkparkieten in huis zou ik opteren voor zoiets :https://www.avonturiashop.nl/montana...-platinum.html ,
                  Het zijn er wel 4 … best meteen de juiste info geven alvorens sommigen gaan denken dat een kooi voor 2 dan voor 4 ook wel zal lukken. [emoji6]
                  Maar mits een papegaaien-kooi al te groot was, vrees ik dat dit voor TS al zeker te groot gaat zijn.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Afmetingen/tips vogelkooi voor 4 grote parkieten ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door eddze Bekijk bericht
                    Is het nu zo moeilijk om niet te reageren als het niet zinnig is ?
                    TS komt hier de een na de andere onnozele vraag stellen en komt meestal niet terug om zijn besluit mee te delen.
                    Dan moet hij er ook niet van verschieten dat hij geen "zinnige" antwoorden meer krijgt....
                    Een paar weken geleden was het dat hij plots moest betalen voor ingang in Het Zwin, (terwijl dat steeds zo geweest is) dan kost zijn voorschot elekriciteit plots te hoog,
                    verleden week waren het vissen en deuren, deze week vogels en wie weet wat er nog volgt.
                    Last edited by Guest42; 9 september 2021, 08:22.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Afmetingen/tips vogelkooi voor 4 grote parkieten ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      TS komt hier de een na de andere onnozele vraag stellen en komt meestal niet terug om zijn besluit mee te delen.
                      Dan moet hij er ook niet van verschieten dat hij geen "zinnige" antwoorden meer krijgt....
                      Een paar weken geleden was het dat hij plots moest betalen voor ingang in Het Zwin, (terwijl dat steeds zo geweest is) dan kost zijn voorschot elekriciteit plots te hoog,
                      verleden week waren het vissen en deuren, deze week vogels en wie weet wat er nog volgt.
                      Auto’s en onderdelen hebben we ook al gehad, afstandsbedieningen, … [emoji23][emoji23][emoji23]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Afmetingen/tips vogelkooi voor 4 grote parkieten ?

                        Misschien het eens hebben over fotografie
                        Groeten Andre

                        Comment


                        • #13
                          Re: Afmetingen/tips vogelkooi voor 4 grote parkieten ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Andrevl Bekijk bericht
                          Misschien het eens hebben over fotografie
                          Hoe groot moet een kast zijn om fotomateriaal in te leggen? [emoji23][emoji23][emoji23]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Afmetingen/tips vogelkooi voor 4 grote parkieten ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Hoe groot moet een kast zijn om fotomateriaal in te leggen? [emoji23][emoji23][emoji23]
                            Das nu ook niet meer van deze tijd eh, Freddy.
                            Fotomateriaal moet vrij kunnen zijn
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Afmetingen/tips vogelkooi voor 4 grote parkieten ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Das nu ook niet meer van deze tijd eh, Freddy.
                              Fotomateriaal moet vrij kunnen zijn
                              Vrij? [emoji23][emoji23][emoji23]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X