Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Persoonlijke gegevens via mail of brievenpost..veilig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Persoonlijke gegevens via mail of brievenpost..veilig?

    De online bank vraagt om persoonlijke gegevens in te vullen op een formulier, inclusief handtekening en een kopie van identiteitskaarten recto/verso bij te sturen.
    Ofwel via mail ofwel met de brievenpost op te sturen...
    Wat is de veiligste manier, en hoe veilig is dat in deze tijden?

  • #2
    Re: Persoonlijke gegevens via mail of brievenpost..veilig?

    Ik zou eerst eens met de bank bellen om te vragen of het bericht wel degelijk ven hen kwam en hun juiste post adres vragen...dan ben je zeker.
    Ik heb hetzelfde voorgehad met een Spaanse bank, daar wilden ze enkel en alleen maar een schrijven ontvangen via de gewone post, niet via email.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Persoonlijke gegevens via mail of brievenpost..veilig?

      Zij moeten een kopie van de identiteitskaart in hun bezit hebben in verband met witwasregelingen.

      Ik heb een aantal onlinebanken : keytrade, nibc, banco santander, medirect, izola en N26 en voor al deze banken heb ik op één of andere manier een kopie van de ik moeten opsturen.
      Ik doe het meestal ofwel via het berichtensysteem van de bank (als de rekening reeds geopend is) of naar het officiële emailadres van de bank.

      Veel van deze banken werken met een tegenrekening waardoor de veiligheid van transacties in mijn ogen gegarandeerd is.

      Blijft natuurlijk de identiteitsdiefstal op basis van de IK, maar eigenlijk geef je je IK in veel gevallen af.
      Het moet werkbaar blijven.

      Succes, maar de intrestvergoeding en kosten zijn m.i. de overstap naar een onlinebank zeker waard.

      Peter

      Comment


      • #4
        Re: Persoonlijke gegevens via mail of brievenpost..veilig?

        Dank voor de geruststellende reacties.

        Comment


        • #5
          Re: Persoonlijke gegevens via mail of brievenpost..veilig?

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Ik zou eerst eens met de bank bellen om te vragen of het bericht wel degelijk ven hen kwam en hun juiste post adres vragen...dan ben je zeker.
          Raad ik ook aan.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Persoonlijke gegevens via mail of brievenpost..veilig?

            Er is telefonisch contact geweest met KT en er was niks verdachts aan de gang. Alleen bleek dat we opnieuw identiteitskaart van mijn echtgenote moesten opsturen, ondanks het feit dat dit 5 jaar eerder al was gebeurd voor de desbetreffende gezamenlijke rekening.... wat me onbegrijpelijk leek. Hun vraag kwam een tijdje nadat ik had geïnformeerd naar de depositogarantie.

            Comment


            • #7
              Re: Persoonlijke gegevens via mail of brievenpost..veilig?

              Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
              Er is telefonisch contact geweest met KT en er was niks verdachts aan de gang. Alleen bleek dat we opnieuw identiteitskaart van mijn echtgenote moesten opsturen, ondanks het feit dat dit 5 jaar eerder al was gebeurd voor de desbetreffende gezamenlijke rekening.... wat me onbegrijpelijk leek. Hun vraag kwam een tijdje nadat ik had geïnformeerd naar de depositogarantie.
              Het is inderdaad zo dat men af en toe zijn identiteit moet bevestigen door de identiteitskaart te laten inlezen of een kopij te bezorgen.
              Dat is een wettelijke verplichting.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment

              Working...
              X