Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderwater behuizing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onderwater behuizing

    Heeft er iemand ervaring met onderwater behuizingen. Zijn ze goed en vooral is de kwaliteit van de foto's OK. Heeft er iemand voorbeeld foto's?

    Ik denk eraan een compact digitaal toestel te kopen, op de eerste plaats om mijn vrouw ook een speelgoedje te gunnen . Ik ben nu altijd weg met de 300D en dus zit zij zonder. Zo een compact toestel heeft als voordeel dat je er ook een onderwater behuizing voor kan kopen en dan kan ik mijn twee hobbies combineren ... maar dan heeft mijn vrouw weer een probleem
    Anyone who has never made a mistake has never tried anything new. (Albert Einstein)

  • #2
    Re: Onderwater behuizing

    Voor welke van de 2 wil je een behuizing kopen?
    indien voor de compact :
    Heb overlaatst een canon powershot a75 (225€) gekocht waar ook een behuizing voor bestaat. Die staat nu ook op mijn verlanglijstje. +/- 240€ voor de caisson).

    Heb ze al bezig gezien en er de resultaten van gezien. De qualiteit is niet top maar toch leuke dingen mee te doen eens je geoefend bent.
    voorbeelden (maar met de A70) van gelegenheids duikbuddy Stefan Käsgen :
    http://www.uc-r.de/gallery/view_albu...me=dominica_03

    Indien voor de 300D spreken we over een heel ander prijsplaatje en kun je best eens loeren op http://www.ikelite.com

    <Edit>
    Groot nadeel van de compacts is dat je veel stof hebt in de foto als het water niet al te helder is vanwege de reflectie van de flash als je die gebruikt.
    Daar is maar 1 oplossing voor : afstand tussen flitser en toestel vergroten via externe flitser(s) maar dan wordt het duur en een hele verhuis van materiaal.

    En gebruiker 'Aandi' kan je zijn verhaal met de EWA marine behuizing doen. (heeft hier ook al foto's gepost)

    </edit>


    Jo.
    Last edited by jwllms; 16 november 2004, 12:49.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Onderwater behuizing

      Jo, alvast bedankt voor de reactie.
      Maar nu had ik een bijkomende vraag ivm het forum, kan ik zelf een post van topic veranderen. Ik denk dat deze beter in camera's en accessoires zou staan.
      Anyone who has never made a mistake has never tried anything new. (Albert Einstein)

      Comment


      • #4
        Re: Onderwater behuizing

        denk dat alleen de mods dat kunnen

        Jo.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment

        Working...
        X