Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemde vaststelling bij Booking.com

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vreemde vaststelling bij Booking.com

    Ik was voormiddag op zoek naar een specifiek hotel in het Zwarte Woud voor een bepaalde periode.
    Op naam vond Booking.com het hotel niet, dan maar op gemeente gezocht maar er was helemaal geen hotel daar in die gemeente

    Op google maps vond ik het hotel wel direct terug, ook zonder adres, en in het linker uitklapgedeelte was er zelfs een link naar booking.com
    En raad eens ... het hotel was wel gekend, weliswaar is er niks vrij voor de gevraagde periode, maar het hotel is gekend
    En Booking gaf ook nog een hele lijst (!) van de hotels in die gemeente.
    Toch raar.

  • #2
    Re: Vreemde vaststelling bij Booking.com

    Het lijkt er op dat je zelf het antwoord op de vraag gegeven hebt. Als je binnen een specifieke periode zoekt en er zijn geen kamers beschikbaar dan wordt het desbetreffende hotel ook niet getoond. Misschien waren al die andere htels in deze gemeente in die specifieke perode ook al volgeboekt
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Vreemde vaststelling bij Booking.com

      Dat dacht ik eerst ook, maar verklaart dan weer niet waarom voor het weekend volgend op mijn keuzeperiode het hotel wel "aangeboden" wordt met de boodschap "Deze accommodatie heeft geen beschikbaarheid op onze site van 25 sep tot 26 sep." terwijl ik op de gemeente zoek. Dus er zijn geen vrije kamers beschikbaar dat weekend, maar het hotel verschijnt toch in de lijst
      Er worden dan ook andere data (1 overnachting) voorgesteld voor het hotel. Dus als het volgeboekt is, wordt het wel getoond onder bepaalde condities.

      Overigens is er dan ook nog een ander hotel dat opgelijst wordt in die gemeente.
      Zoek ik vanaf daaar dan verder op mijn gekozen periode van één week (enige wijziging parameter), dus zoeken op gemeente en periode, blijft het hotel wel aangeboden staan met aanbiedingen voor 4 dagen, want "deze accomodatie" enzovoort. Waarom eerst niet en vervolgens wel?

      Comment


      • #4
        Vreemde vaststelling bij Booking.com

        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Ik was voormiddag op zoek naar een specifiek hotel in het Zwarte Woud voor een bepaalde periode.
        Op naam vond Booking.com het hotel niet, dan maar op gemeente gezocht maar er was helemaal geen hotel daar in die gemeente

        Op google maps vond ik het hotel wel direct terug, ook zonder adres, en in het linker uitklapgedeelte was er zelfs een link naar booking.com
        En raad eens ... het hotel was wel gekend, weliswaar is er niks vrij voor de gevraagde periode, maar het hotel is gekend
        En Booking gaf ook nog een hele lijst (!) van de hotels in die gemeente.
        Toch raar.
        Wil eigenlijk niet zeggen dat er niets meer vrij is in dat hotel.
        Booking.com zet maar een beperkt aantal kamers vast, die moeten
        ze normaal gezien betalen, kan goed zijn als je dat hotel zelf belt
        dat ze toch nog kamers vrij hebben, zelf gebruiken we ook
        geregeld Booking.com en in sommige gevallen zijn er heel dikwijls
        nog kamers niet bezet als je in het hotel komt.
        Dit jaar is de bezetting van de hotels uiteraard hoger door
        Covid, méér mensen boeken binnen Europa.
        Maar Booking.com heeft ook een Be telefoon nummer waar je naar kan bellen.

        Comment


        • #5
          Re: Vreemde vaststelling bij Booking.com

          Klopt!
          Wij kijken al eens op booking om de kamers te bekijken (lukt ook op de hotelwebsite) en commentaar te lezen van de gasten.
          Maar dan moet je eerst het hotel vinden natuurlijk.

          Comment

          Working...
          X