Gedurende een tweetal jaar leeft er houtvretend gespuis in enkele kepers van het prieeltje in de tuin. Ik heb het aangetaste hout verwijderd en alles tweemaal ingesmeerd met een schimmel- en insectenwereld product dat ik heb aangekocht bij Brico. Toen ik gisteren nogmaals “rot hout” aan het verwijderen was, kwam ik een gedroogd smal vliegje tegen en een nog levende dikke houtworm. Graag jullie suggesties voor een effectieve behandeling.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Houtworm bestrijden
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Houtworm bestrijden
Als de worm enkel aan de oppervlakte zit heb je eventueel een kans met bestrijdingsmiddelen. Ik zou ze bij de houthandel halen, lijken me iets effectiever dan wat je in de Brico kan kopen. Ik meen dat ik ooit Perfacs gebruikt heb, jaren geleden.
Maar aangezien er al enkele jaren last is vrees ik dat het te laat is, en dat je best de kepers vervangt (en preventief behandelt op voorhand, of behandeld hout koopt). En dan zorgen dat alles droog en goed verlucht blijft...
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk berichtToen ik gisteren nogmaals “rot hout” aan het verwijderen was, kwam ik een gedroogd smal vliegje tegen en een nog levende dikke houtworm. Graag jullie suggesties voor een effectieve behandeling.
Comment
-
Het was een levende larve, hoogstwaarschijnlijk van de houtworm als ik de afbeeldingen ervan bekijk op internet.
Slechts hier en daar is er een klein gaatje te zien waar soms een zwarte, smalle soort wesp in verdween.
Comment
-
De larve van een huisboktor is 10 tot 20mm lang.
En een die richten veel schade aan.
Inderdaad = maar de beste manier is afbreken en alles in de fik steken om verdere besmetting te voorkomen."Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
― Antoine de Saint-Exupéry
Comment
-
Comment