Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope webhosting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goedkope webhosting

    Al jaren klant bij dezelfde web hosting maatschappij voor mijn website, maar de prijzen verhogen ieder jaar met 20-30% , er worden wel nieuwe functies aan toegevoegd maar die hoef ik niet
    Voor dit jaar: web hosting +domeinnaam : 82€ (1GB webspace nodig +.be naam)
    Vorig jaar 68€
    Ik heb eens rondgekeken maar ik vind er geen goedkopere, wel voor het 1ste jaar , maar daarna verhogen de prijzen drastisch.
    Ergens stopt het wel, het blijft een (dure) hobby, (nwe app. & materiaal , photoshop licentie, website, school,.....) maar ik wil die jaarlijks terugkerende kosten indien mogelijk toch wel wat beperken.
    Hebben jullie suggesties ?
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Goedkope webhosting

    Wordpress.org gehost bij Bluehost of Dreamhost. 2,5$ excl voor 36 maand vast.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Goedkope webhosting

      Er zijn een paar goedkope aanbieders.
      Waar je wel mee moet opletten is de kwaliteit van de hosting. Veel van die goedkope spelers zorgen niet voor goede services.

      Vroeger had ik een behoorlijk goede in de VS.
      Nu zit ik bij Vimexx in Nederland.
      Ben erg tevreden van Vimexx.

      Comment


      • #4
        Re: Goedkope webhosting

        Veel ondersteuning heb ik niet nodig, website is gemaakt met Dreamweaver, enkel webspace en domeinnaam nodig
        Mag eventueel .eu ; .com,..... maakt mij niet zoveel uit.
        Vroeger .tk maar die moest je jaarlijks vernieuwen , een dag te laat en de site was verdwenen.
        Last edited by Beertje2; 9 augustus 2021, 14:57.
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

        Comment


        • #5
          Re: Goedkope webhosting

          One.com?

          Ik heb mijn rommel verhuisd naar daar toen Proximus plots een hoop geld wou voor amper een fractie van wat One biedt. Ok, ik heb geen website, het is enkel voor wat foto's die ik op een forum zet.

          Comment


          • #6
            Re: Goedkope webhosting

            Versio nl start pakket, misschien ? Mijn site staat er ook, is wel met een template via Bahasite.com
            https://ggpics.be/

            Comment


            • #7
              Re: Goedkope webhosting

              Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
              Veel ondersteuning heb ik niet nodig, website is gemaakt met Dreamweaver, enkel webspace en domeinnaam nodig
              Mag eventueel .eu ; .com,..... maakt mij niet zoveel uit.
              Vroeger .tk maar die moest je jaarlijks vernieuwen , een dag te laat en de site was verdwenen.
              Ben ik deels met je eens.
              Hangt af van wat je verwachtingen zijn.

              Gekend is dat bij goedkope diensten ze meestal de bandbreedte sterk nekken. Bv naar 100kbit/s.
              Als je e-mail verkeer ook door die pijp moet dan is het een hel om e-mail op te halen.
              Dat verschil heb ik sterk gemerkt als ik ben overgestapt.

              Nu zit ik bij vimexx en daar is de bandbreedte erg hoog.
              Zowel de website als mijn e-mail flitsen door het universum

              Voor een domein is het een beetje zoeken wat past bij uw site.
              Er zijn goedkope TLDs zoals .com
              Best kijk je naar de prijs wat het kost om te verlengen.
              Ik heb meerdere domeinen en zit hiervoor vooral bij godaddy.
              Maar mijn laatste domein (.com) heb ik dan weer bij vimexx genomen. Het scheelde niet echt in prijs.

              Iets waar je ook sterk mee moet opletten is domeinkaping.
              Typisch voor malafide webhosters is dat ze je domeinnaam in eigen naam registreren. Het is dan zogezegd eigendom van hun. En net daar zit een probleem.
              Als je wil verhuizen naar een andere hosting gaan ze je schaakmat zetten en afdreigen dat je bij hem moet blijven.
              Ik heb het meegemaakt en heb er zelfs een advocaat op moeten zetten.

              Daarom plaats je het best je domein bij een onafhankelijke domeinregister zoals godaddy.
              Technisch is dat niet moeilijk om dan uw domein door te schakelen naar je hosting van keuze.
              Last edited by buurmanBert; 10 augustus 2021, 11:32.

              Comment


              • #8
                Re: Goedkope webhosting

                Al meer dan 10 jaar klant bij Antagonist (.nl) betaal 5 Euro/maand + btw.
                α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                Flickr____No place to be

                Comment


                • #9
                  Re: Goedkope webhosting

                  Bedankt voor de reakties,
                  e-mail heb ik niet nodig, enkel een domeinnaam en webspace om de website er op te zetten.
                  Het is een eenvoudige website (met portfolio) en is gemaakt met Dreamweaver, en is +/- 200MB.
                  Bandbreedte is niet echt een probleem
                  Als amateur wil ik er maar een beperkt budget aan besteden
                  Inderdaad een goeie tip om de domeinnaam ergens anders te kopen, dan hang je niet af van de webhoster en kan je ergens anders naartoe als je dat wilt.
                  Velen bieden inderdaad goedkope webhosting aan maar na een jaar verdubbelen de prijzen, en daarmee stopt het niet, ieder jaar een pak meer.
                  Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goedkope webhosting

                    Bij mij zijn de prijzen over de jaren net gezakt.

                    Ze geven ook meer opties bij nieuwere pakketten zoals meer schijfruimte, meer bandbreedte,...
                    Soms loont het al eens om ze het mes op de keel te zetten en vragen naar een nieuw pakket met betere voorwaarden na een tijd.
                    Dreigen met vertrekken als ze de nieuwe deal niet willen geven.
                    De meeste gaan er op in want het is een zeer concurrentiele markt.

                    Of je e-mail er bij neemt of niet is een persoonlijke zaak.
                    Ik vind het erg veel voordelen hebben als je e-mail in eigen beheer kan houden bij je hosting.
                    Gemakkelijk pseudo email adressen aanmaken om spammers te snel af te zijn. SUPER handig!

                    Ik neem altijd reseller hosting.
                    Dan kan je verschillende domeinen hosten.
                    Handig om te delen ook met vrienden. Kan je de kosten wat delen en de prijzen zijn lager door het volumevoordeel.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goedkope webhosting

                      Ik heb net mijn jaarlijkse factuur van €17,99 betaald bij One.com.
                      Ik heb mijn fotografie website met Adobe Portfolio gemaakt (gratis bij een photoshop abonnement). Na een 3 tal jaren nog geen klachten en dus een zeer kleine kost.
                      Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goedkope webhosting

                        Oorspronkelijk geplaatst door ijshockeyfreak Bekijk bericht
                        Ik heb net mijn jaarlijkse factuur van €17,99 betaald bij One.com.
                        Ik heb mijn fotografie website met Adobe Portfolio gemaakt (gratis bij een photoshop abonnement). Na een 3 tal jaren nog geen klachten en dus een zeer kleine kost.
                        www.emotions-studio.be
                        17.99/jaar, is dat niet enkel voor de .be-domeinnaam (dus zonder webhosting) en exclusief BTW ?
                        De kleinste webhosting kost bij one.com (na het eerste jaar) 4.99EUR/maand + 21% BTW (=72.46 EUR/jaar) en dit is exclusief domeinnaam.
                        Mijn fotowebsite : www.filover.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goedkope webhosting

                          Ik ben al meer dan 10 jaar bij ovh.com.
                          Nooit enig probleem gehad.
                          Betaal nu €25-30 per jaar voor domein, webhosting (met SQL database) en e-mail.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goedkope webhosting

                            Ondertussen ingetekend bij Vimexx 2.45€/mnd+btw +4.99€/j +btw voor een domeinnaam 1ste jaar 36€ vanaf 2de jaar 41€ (10G +1domeinnaam)
                            100 domeinnamen mogelijk, 10GB webruimte
                            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                            Comment

                            Working...
                            X