Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kapot of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kapot of niet?

    Hey juppekes.

    Ik heb wat raars voor met mijn camera.
    vandaag, plots, opeens heb ik op elke foto, op dezelfde plaats een uitgebrande plek. (zie foto)
    Opeens was hij daar en het gaat niet meer weg.
    Is mijn camera naar de vaantjes of niet?
    Valt dit nog te herstellen of is dit de moeite niet?
    Camera is een Canon 70D van december 2013 met iets meer dan 100.000 kliks op de teller.

    IMG_3224 by Hey Juppekes, on Flickr

    Alvast bedankt voor de eventuele tips
    Bootjes

  • #2
    Re: Kapot of niet?

    Het kan je sluiter zijn dat mankeert, maar het kan ook aan het kaartje gelegen zijn
    Doch als ik het zo bekijk vrees in voor een kapotte sluiter

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Kapot of niet?

      Een sluiter kan, maar ook een losgekomen spiegel.

      Comment


      • #4
        Re: Kapot of niet?

        Lens eraf, afdrukken en kijken of je iets vreemds ziet gebeuren.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Kapot of niet?

          Lijkt me ook de sluiter te zijn.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Kapot of niet?

            Ik denk ook dat het de sluiter is die blijft hangen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Kapot of niet?

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik denk ook dat het de sluiter is die blijft hangen.
              Of er zat iemand onder water met een straffe zaklamp....
              Last edited by Dpix; 8 augustus 2021, 07:02.

              Comment


              • #8
                Re: Kapot of niet?

                Hey juppekes.

                Bedankt allemaal.
                Ik heb eens de lens eraf genomen en geklikt maar ik zie niets abnormaal, behalve veel stof.
                Is dit nog te herstellen en hoe doe je dat?
                Toestel is bijna 8jaar oud en iets meer dan 100.000 kliks, is dat nog de moeite?
                Welke winkel breng je dit binnen, ik weet niet meer waar ik heb gekocht heb.
                Ik heb nu een Canon 2000D van mijn dochter om te gebruiken.
                Voor wat ik doe van fotografie is dit eigenlijk meer dan genoeg, enkel wat kleiner en lichter in de hand, maar dit went wel.
                Zou ik dan niet beter om zo'n nieuw toestel kijken dan de oude te laten vermaken?
                Zijn veel vragen maar ik weet niet juist wat te doen
                Oja, budget speelt ook een hele grote rol, ik sta maar aan de ziekenkas
                Bootjes

                Comment


                • #9
                  Re: Kapot of niet?

                  Zal zeer waarschijnlijk spiegelconstructie of gordijn zijn waar iets mis mee is.
                  Zo met de natte vinger schat ik de kosten op een 300 euro toch.
                  Toestel is een zeer goed toestel. Maar hij heeft er al wat tijd op zitten.
                  Tweedehands kan je die nu vinden rond de 400 euro. Met wat geluk weinig op de teller.
                  Het blijft een overwegen wat nu de beste optie is.
                  Voordeel bij een reparatie is dat je toestel er zeer waarschijnlijk weer wat jaren tegenaan kan. Iets wat bij een tweedehands toch een lotto blijft.
                  Of nieuw? Kan je ook overwegen. Dit type toestel moet nu de 90D zijn. Die gaat toch aan interessante prijzen de toonbank over. Nieuwe mogelijkheden, nieuwe sensor....
                  Het blijft een overwegen waar we je maar weinig bij kunnen helpen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kapot of niet?

                    Hey juppekes

                    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    Zal zeer waarschijnlijk spiegelconstructie of gordijn zijn waar iets mis mee is.
                    Zo met de natte vinger schat ik de kosten op een 300 euro toch.
                    Toestel is een zeer goed toestel. Maar hij heeft er al wat tijd op zitten.
                    Tweedehands kan je die nu vinden rond de 400 euro. Met wat geluk weinig op de teller.
                    Het blijft een overwegen wat nu de beste optie is.
                    Voordeel bij een reparatie is dat je toestel er zeer waarschijnlijk weer wat jaren tegenaan kan. Iets wat bij een tweedehands toch een lotto blijft.
                    Of nieuw? Kan je ook overwegen. Dit type toestel moet nu de 90D zijn. Die gaat toch aan interessante prijzen de toonbank over. Nieuwe mogelijkheden, nieuwe sensor....
                    Het blijft een overwegen waar we je maar weinig bij kunnen helpen.


                    Bedankt voor de tips maar een nieuwe 90D zal er zeker niet in zitten.
                    Als een reparatie al €300 of meer zou kosten zou ik toch meer geneigd zijn om een nieuwe 2000D te kopen.
                    Met een nieuwe 2000D zou ik niet meer, maar ook niet minder mooie foto's hebben dan wat ik nu maak, maar ik heb dan toch een nieuw toestel die weer meerdere jaren mee kan.
                    Iemand een idee in welke winkel ik mijn toestel eens zou kunnen binnenbrengen voor wat info? (regio Oostende)
                    Heb al eens gezocht, maar in Oostende hebben we geen gewone fotowinkels meer behalve al die ketenwinkels.
                    Bootjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kapot of niet?

                      Als je tevreden bent over de 2000D, dan kan je eventueel ook kijken naar een recenter model in die reeks, dat zal in ieder geval goedkoper zijn dan een 90D.
                      De reparatie is waarschijnlijk duurder dan wat je nog voor die camera zou kunnen krijgen als je die verkoopt.
                      In de winkel zelf kunnen ze geen correcte prijs maken voor de reparatie, de camera wordt eerst opgestuurd naar een bedrijf dat camera's repareert, en je moet dan vooraf een vaste kost betalen voor het opmaken van een bestek (plus de verzendkosten van de winkel naar dat bedrijf).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kapot of niet?

                        Sluitergordijn laten herstellen bij zo'n oud toestelletje zou ik niet doen, is het volgens mij niet waard, zeker met dat aantal klicks
                        Ik zou dan eerder uitkijken naar een ietwat deftige 2de hands, in plaats van een instapmodel te nemen zoals de 2000D
                        Je budget ligt echter vrij laag, dus zal wat zoeken worden
                        Maar van een xxD naar een xxxxD gaan is toch wel een serieuze stap achteruit

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kapot of niet?

                          Eens info vragen aan Lieven Coudenys in Veldegem deze afstand is niet zo groot vanuit Oostende. Of via mail deze foto naar Lieven zenden voor wat info.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kapot of niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Ik zou dan eerder uitkijken naar een ietwat deftige 2de hands, in plaats van een instapmodel te nemen zoals de 2000D
                            Je budget ligt echter vrij laag, dus zal wat zoeken worden
                            Maar van een xxD naar een xxxxD gaan is toch wel een serieuze stap achteruit

                            grts
                            Sieg
                            De beeldkwaliteit van de recentere xxxxD modellen zal niet slechter zijn dan die van de oudere 70D.
                            De sensors van de oudere xxD modellen worden uiteindelijk ook in de goedkopere modellen gebruikt, ze ontwikkelen geen aparte sensors voor de goedkoopste reeks camera's want dat komt duurder uit.
                            Bij actiefotografie zal er wel een verschil zijn omdat de xxD modellen een snellere autofocus hebben (met meer mogelijkheden en meer AF-punten) en die kunnen ook meer foto's per seconde maken.
                            Als je vooral foto's maakt waarbij de AF snelheid en het aantal foto's per seconde minder belangrijk zijn, dan zal je aan het eindresultaat ook niet zien met welke camera de foto's zijn gemaakt.
                            Een ander punt is dat er in de goedkopere camera's doorgaans kleinere accu's worden gebruikt, dat zou ook een reden kunnen zijn om voor een "grotere" (duurdere) camera te kiezen als dat belangrijk is.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kapot of niet?

                              Hey juppekes.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                              Eens info vragen aan Lieven Coudenys in Veldegem deze afstand is niet zo groot vanuit Oostende. Of via mail deze foto naar Lieven zenden voor wat info.
                              Die doet precies geen Canon, of zou dat geen rol spelen?
                              Bootjes

                              Comment

                              Working...
                              X