Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tegen 1/1/2026 veel mensen nieuwe auto met extra LEZ zones ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tegen 1/1/2026 veel mensen nieuwe auto met extra LEZ zones ?

    Ik rij nog met een diesel EUR4 met deze tussenoplossingen :
    -Antwerpen centrum : parkeer aan het MAS en 30min tevoet (dichter niet mogelijk zeker?)
    -Gent centrum parkeer ik in Dampoort
    -Brussel voorlopig nog tot eind dit jaar mogelijk.

    In 2025 komen dus ook LEZ zones in Wallonië en op andere plaatsen.

    Normaal betaal ik altijd een nieuwe auto af, maar ik zou een leasing BMW benzine in Duitsland voor het eerst kopen met premium garantie.
    Deze BMW's hebben weinig km's, alles perfect in orde en kosten maar +-€10.000 (een nieuwe wagen kost al snel €15.000 hier dus scheelt wel en betere BMW motor).
    Ik weet niet of je in Duitsland een lening kan aangaan als buitenlander?

    Vanaf 2026 met een EUR4 diesel rijden is niet meer aangeraden zeker, alhoewel als het toch maar voor wandelingen in natuurgebieden in de Ardennen/Limburg is gaan daar geen camera's staan.
    Ik wil wel naar Phantasialand enzo met mijn dochter, Bruhl zal tegen dan ook misschien LEZ zone zijn.
    Onze kust doet hier niet aan mee zeker, altijd clean air.

    Sparen jullie ook al tegen 2026 voor een nieuwe wagen om niet alles te moeten afbetalen?

  • #2
    Tegen 1/1/2026 veel mensen nieuwe auto met extra LEZ zones ?

    Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
    Normaal betaal ik altijd een nieuwe auto af, maar ik zou een leasing BMW benzine in Duitsland voor het eerst kopen met premium garantie.
    Deze BMW's hebben weinig km's, alles perfect in orde en kosten maar +-€10.000 (een nieuwe wagen kost al snel €15.000 hier dus scheelt wel en betere BMW motor).
    Wat is een betere BMW motor volgens u? [emoji848]
    Bestaat er in Duitsland eigenlijk ook een CarPass?
    Een BMW met weinig km en maar 10.000€ is enorm laag en zit de BTW er bij?
    Die 15.000€ voor een nieuwe, dan toch een heel ander merk.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Tegen 1/1/2026 veel mensen nieuwe auto met extra LEZ zones ?

      Simpel : ik kom niet meer in a'pen, gent en brussel.

      Comment


      • #4
        Re: Tegen 1/1/2026 veel mensen nieuwe auto met extra LEZ zones ?

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Wat is een betere BMW motor volgens u? [emoji848]
        Bestaat er in Duitsland eigenlijk ook een CarPass?
        Een BMW met weinig km en maar 10.000€ is enorm laag en zit de BTW er bij?
        Die 15.000€ voor een nieuwe, dan toch een heel ander merk.
        Freddy, dat zal dan wel een Dacia zijn Bij Mijn Weten
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Tegen 1/1/2026 veel mensen nieuwe auto met extra LEZ zones ?

          Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
          Ik rij nog met een diesel EUR4 met deze tussenoplossingen :
          -Antwerpen centrum : parkeer aan het MAS en 30min tevoet (dichter niet mogelijk zeker?)
          -Gent centrum parkeer ik in Dampoort
          -Brussel voorlopig nog tot eind dit jaar mogelijk.

          In 2025 komen dus ook LEZ zones in Wallonië en op andere plaatsen.

          Normaal betaal ik altijd een nieuwe auto af, maar ik zou een leasing BMW benzine in Duitsland voor het eerst kopen met premium garantie.
          Deze BMW's hebben weinig km's, alles perfect in orde en kosten maar +-€10.000 (een nieuwe wagen kost al snel €15.000 hier dus scheelt wel en betere BMW motor).
          Ik weet niet of je in Duitsland een lening kan aangaan als buitenlander?

          Vanaf 2026 met een EUR4 diesel rijden is niet meer aangeraden zeker, alhoewel als het toch maar voor wandelingen in natuurgebieden in de Ardennen/Limburg is gaan daar geen camera's staan.
          Ik wil wel naar Phantasialand enzo met mijn dochter, Bruhl zal tegen dan ook misschien LEZ zone zijn.
          Onze kust doet hier niet aan mee zeker, altijd clean air.

          Sparen jullie ook al tegen 2026 voor een nieuwe wagen om niet alles te moeten afbetalen?
          Niet meer de stad in hé, ik gooi nu een stel elektrische steps in de koffer, en wij amuseren ons daar reuze mee! geen parkeergeld, geen gedoe met lez zones.... Een auto nu kopen? ik zou het niet meer weten...
          Last edited by Rudy; 4 augustus 2021, 17:24.

          Comment


          • #6
            Re: Tegen 1/1/2026 veel mensen nieuwe auto met extra LEZ zones ?

            In Duitsland hebben ze geen carpass, of de kilometerstand van een auto die je van daaruit importeert ook werkelijk klopt is daardoor bijna onmogelijk te controleren.
            Je kan er geluk mee hebben, maar het kan dus ook tegenvallen...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Tegen 1/1/2026 veel mensen nieuwe auto met extra LEZ zones ?

              kost nog veel zeker zo'n electrische step, welk typenr/prijs heeft u en dezelfde voor kind/volwassene ?
              dan wel minder als je op de Meir gaat wandelen bvb om naar binnen mee te sleuren want altijd kans op diefstal, weet niet als je dit aan een paal vastmaakt met slot als een fiets ofzo.

              Het staat wel vol steps in Antwerpen, moet je via een app registreren.
              Weet iemand toevallig welke app en als dit duur is?
              Ik leuker dat je dit overal kan achterlaten zeker?

              Die stadsfietsen dan iets goedkoper qua prijs en een andere app, iemand al deze 2 getest in Antwerpen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Niet meer de stad in hé, ik gooi nu een stel elektrische steps in de koffer, en wij amuseren ons daar reuze mee! geen parkeergeld, geen gedoe met lez zones.... Een auto nu kopen? ik zou het niet meer weten...

              Comment


              • #8
                Re: Tegen 1/1/2026 veel mensen nieuwe auto met extra LEZ zones ?

                Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
                kost nog veel zeker zo'n electrische step, welk typenr/prijs heeft u en dezelfde voor kind/volwassene ?
                dan wel minder als je op de Meir gaat wandelen bvb om naar binnen mee te sleuren want altijd kans op diefstal, weet niet als je dit aan een paal vastmaakt met slot als een fiets ofzo.

                Het staat wel vol steps in Antwerpen, moet je via een app registreren.
                Weet iemand toevallig welke app en als dit duur is?
                Ik leuker dat je dit overal kan achterlaten zeker?
                Je hebt er al leuke voor 350-450, minimum leeftijd is 16jaar. Ik leg de mijne vast op een goed zichtbare plaats.
                Heb ze deze week nog meegenomen naar Parijs, tot onder de Eifeltoren gereden ;-)
                Die je overal ziet staan in Antwerpen zijn van voornamelijk Bird en Lime, app downloaden, betaalmiddel ingeven, en vanaf dan kan je een step huren.
                Je opent de app, zie waar er eentje staat, gaat daarheen, scant de QR code, en je kunt vertrekken. 1€ start en ongeveer 0.2-0.3 per minuut. Een rit van 8min 7 sec kost bij lime 2,71€ in Antwerpen. Prijzen varieren per stad.

                Comment


                • #9
                  Re: Tegen 1/1/2026 veel mensen nieuwe auto met extra LEZ zones ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Je hebt er al leuke voor 350-450, minimum leeftijd is 16jaar. Ik leg de mijne vast op een goed zichtbare plaats.
                  Heb ze deze week nog meegenomen naar Parijs, tot onder de Eifeltoren gereden ;-)
                  Die je overal ziet staan in Antwerpen zijn van voornamelijk Bird en Lime, app downloaden, betaalmiddel ingeven, en vanaf dan kan je een step huren.
                  Je opent de app, zie waar er eentje staat, gaat daarheen, scant de QR code, en je kunt vertrekken. 1€ start en ongeveer 0.2-0.3 per minuut. Een rit van 8min 7 sec kost bij lime 2,71€ in Antwerpen. Prijzen varieren per stad.
                  Maar hoe werkt dat dan precies ? Als ik het goed begrijp is het enkel de tijd dat je rijdt, die telt ?
                  En in de praktijk ? Je gaat naar een plaats waar die steps gestald zijn. Je vertrekt, maar moet je dan aan een andere stelplaats stoppen of kan je bv aan winkel X je step tegen de muur zetten en daar binnen gaan, of naar café Y iets gaan drinken en je step daar effe zetten ? Hebben die een soort slot ? Misschien domme vragen maar heb er geen enkele ervaring mee. In Namen heb ik er ook al gezien, die waren van “Dott”.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tegen 1/1/2026 veel mensen nieuwe auto met extra LEZ zones ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Maar hoe werkt dat dan precies ? Als ik het goed begrijp is het enkel de tijd dat je rijdt, die telt ?
                    En in de praktijk ? Je gaat naar een plaats waar die steps gestald zijn. Je vertrekt, maar moet je dan aan een andere stelplaats stoppen of kan je bv aan winkel X je step tegen de muur zetten en daar binnen gaan, of naar café Y iets gaan drinken en je step daar effe zetten ? Hebben die een soort slot ? Misschien domme vragen maar heb er geen enkele ervaring mee. In Namen heb ik er ook al gezien, die waren van “Dot”.
                    Regels zijn niet overal gelijk, in Antwerpen mag je ze overal neerzetten, in Parijs bijvoorbeeld enkel in voorbestemde vakken. Dot is ook een van de aanbieders.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tegen 1/1/2026 veel mensen nieuwe auto met extra LEZ zones ?

                      Wij hebben in 2019 en 2020 onze auto's vervangen, benzine ipv diesel, en beiden Euro 6d temp. Het was sowieso tijd om ze te vervangen.

                      Moeten geregeld centrum Brussel in met de auto, dus oudere auto was geen optie. Ik reed met een EURO3 diesel

                      Ivm de huur steps: ik zie ze vooral overal in de weg liggen in centrum Brussel, en zie véél ongelukken daarmee.

                      Comment


                      • #12
                        Tegen 1/1/2026 veel mensen nieuwe auto met extra LEZ zones ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        Wij hebben in 2019 en 2020 onze auto's vervangen, benzine ipv diesel, en beiden Euro 6d temp. Het was sowieso tijd om ze te vervangen.

                        Moeten geregeld centrum Brussel in met de auto, dus oudere auto was geen optie. Ik reed met een EURO3 diesel

                        Ivm de huur steps: ik zie ze vooral overal in de weg liggen in centrum Brussel, en zie véél ongelukken daarmee.
                        Het is een hele soep om te weten waar men met wat mag rijden … en het zal nog wel een paar keer veranderen vrees ik.
                        Voor Brussel ben je dan gerust tot 2030 met de huidige regels.
                        Men zal maar in een gemeente/stad,wonen met LEZ en niet meer naar huis mogen rijden. [emoji849]
                        Het zal er allemaal niet evident op worden voor de meeste mensen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tegen 1/1/2026 veel mensen nieuwe auto met extra LEZ zones ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht

                          Ivm de huur steps: ik zie ze vooral overal in de weg liggen in centrum Brussel, en zie véél ongelukken daarmee.
                          Ik rij voorzichtig, en zet mijn (huur)step altijd netjes aan de kant!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tegen 1/1/2026 veel mensen nieuwe auto met extra LEZ zones ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Ik rij voorzichtig, en zet mijn (huur)step altijd netjes aan de kant!!
                            Een beetje hetzelfde als met fietsen, sommige mensen zijn voorzichtig en plaatsen die niet in de weg, anderen gooien die maar waar ze denken en dan kan er niemand meer door.
                            Of die er bij terugkomst ook nog staat, da’s weer een ander punt. [emoji848]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Tegen 1/1/2026 veel mensen nieuwe auto met extra LEZ zones ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Maar hoe werkt dat dan precies ? Als ik het goed begrijp is het enkel de tijd dat je rijdt, die telt ?
                              En in de praktijk ? Je gaat naar een plaats waar die steps gestald zijn. Je vertrekt, maar moet je dan aan een andere stelplaats stoppen of kan je bv aan winkel X je step tegen de muur zetten en daar binnen gaan, of naar café Y iets gaan drinken en je step daar effe zetten ? Hebben die een soort slot ? Misschien domme vragen maar heb er geen enkele ervaring mee. In Namen heb ik er ook al gezien, die waren van “Dott”.
                              Als ge voor een winkel of café blijft staan, dan loopt de tijd door natuurlijk net zoals bij huurfietsen in stad.



                              Wat achterlaten van een step betreft telt de algemene regel dat hij niet,mag storen alsook de lokale reglementering die er van toepassing is.



                              Skateboards, steps, rolschaatsen, ... worden in de wegcode 'voortbewegingstoestellen' genoemd. Er zijn voortbewegingstoestellen zonder motor (bijv. skateboard) en met motor (bijv. elektrische step). Mogen skateboarders, steppers, skaters, rolschaatsers, ... op het voetpad, het fietspad of de…
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X