Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online shoppen bij ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Online shoppen bij ?

    Misschien een idee voor een topic over goede/slechte ervaringen bij online aankopen.
    Ben momenteel niet te spreken over Kamera Express.
    1) eerste geval, ging over een lens die een firmware upgrade "zou kunnen nodig hebben" (afhangende
    van het serienummer kon men dat beoordelen). Na 5 verwarrende berichten heen en weer
    kon men mij nog altijd niet vertellen of de upgrade 1) nodig was 2) zij het zouden doen
    Eerst zouden zij het doen, dan weer niet, verwarring alom... ik heb het zo gelaten.... de prijs was anders
    zeer gunstig moet ik toegeven

    2) tweede geval, een 2dehands lens gekocht (Canon L type)
    Bij het openen van de originele doos waarin hij zat zag ik al direct dat het niet "pluis" was.
    Hier en daar kleine zwarte stukjes waar ik eerst geen flauw benul van had wat het was... leek wel carbon papier
    Bij het openen van de pouch zag ik het direct... de zwarte voering achter de rits was volledig aan het vergaan, verpilverde zodra je het tussen je vingers nam...In de pouch zat het ook natuurlijk
    Soit, linea recta retour... Maar ze maken mij niet wijs dat ze hun spullen bekijken en beoordelen op kwaliteit...
    Dit kon je echt niet naast kijken.

    Nu Konijnenberg, laat ik nu net in de overgang bij hen nog een bestelling geplaatst heb.
    Communicatie verloopt al via KE... aaggrrhhh....

  • #2
    Re: Online shoppen bij ?

    Vorige maand,een occasie Tokina Firin gekocht bij Kamera Express voor mijn A7,lens lijkt bijna nieuwstaat.Zeer tevreden van.Als het goed is mag het ook gezegd worden.Wel niet tevreden van de levertijd,heeft meer dan een week geduurd voor de lens toegekomen is.

    Comment


    • #3
      Re: Online shoppen bij ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Duivengek Bekijk bericht

      Nu Konijnenberg, laat ik nu net in de overgang bij hen nog een bestelling geplaatst heb.
      Communicatie verloopt al via KE... aaggrrhhh....
      De overgang Konijnenberg naar Kamera Express is toch al meer dan een jaar achter de rug, waar je nu mee afkomt.
      Trouwens deze lens kon daar allang gelegen hebben nadat ze werd nagekeken en blijkbaar heb ook jij ze ook niet ter plaatse nagezien.

      Ik heb heel goede ervaringen met Alternate maar dan gaat het over computers.
      Met Konijnenberg ten tijde had ik zware klachten met hun service, niet met de verkopers.

      Met Kamera Express heb ik nog geen miserie gehad maar ik koop bijna niks meer nieuw, ben gezet met mijn stuff, enkel nog een adapter EF naar XF Fuji en dan houd het voor mij op.
      Eerst dacht ik nog een 100 - 400 te kopen voor op mijn 90D maar ik geraak mijn fuji 135mm niet kwijt en daarbij zou die lens voor mij veel te zwaar zijn. Last aan mijn schouder na een operatie.)
      Last edited by Red Falcon; 4 augustus 2021, 08:29.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Online shoppen bij ?

        Ja die grote ketens. Heb altijd vragen bij de service en naverkoopdienst / kennis van de verkopers.
        Ze verkopen alles van alle merken.

        Had onlangs een bestelling geplaatst bij Foto Nelissen in Mechelen. Een handgrip voor een x-t2 want die blijkt niet makkelijk te vinden. Bestelling geplaatst maar meteen erna zeggen ze zelf mijn bestelling op. Reden. De online shop mocht niet meer online zijn. Tja hoe kan ik dat nu weten? Haal hem dan offline denk ik zo. Reden. Ze zijn overgenomen door Kamera Express en ze kunnen niet meer aan hun eigen voorraad wegens wijzigen van systeem. Maar ik kon nog wel terecht bij hun partner Photogalerie.com. Daar hadden ze er nog op voorraad. Daar bestelling geplaatst. Na meer dan een week nog noppes. Kijk ik even op de website. Ook overgenomen door Kamera Express. Mail gestuurd maar geen antwoord.

        Denk er over na om mijn bestelling te annuleren.

        Mijn top 3:

        Mijn camera materiaal bij Foto Coudenys
        Mijn fotopapier koop ik bij Grobet in Antwerpen
        Art&Craft in Mariakerke bij Gent.
        https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

        Comment


        • #5
          Re: Online shoppen bij ?

          Bartok had ik een paar weken terug een online bestelling geplaatst.
          Maar kreeg de dag nadien bericht dat het item niet meer in voorraad was
          Geld ook snel terug betaald (binnen 24u na bericht).
          Qua communicatie goed, online voorraad/beschikbaarheid niet zo goed

          Comment


          • #6
            Re: Online shoppen bij ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            De overgang Konijnenberg naar Kamera Express is toch al meer dan een jaar achter de rug, waar je nu mee afkomt.
            Trouwens deze lens kon daar allang gelegen hebben nadat ze werd nagekeken en blijkbaar heb ook jij ze ook niet ter plaatse nagezien.

            Ik heb heel goede ervaringen met Alternate maar dan gaat het over computers.
            Met Konijnenberg ten tijde had ik zware klachten met hun service, niet met de verkopers.

            Met Kamera Express heb ik nog geen miserie gehad maar ik koop bijna niks meer nieuw, ben gezet met mijn stuff, enkel nog een adapter EF naar XF Fuji en dan houd het voor mij op.
            Eerst dacht ik nog een 100 - 400 te kopen voor op mijn 90D maar ik geraak mijn fuji 135mm niet kwijt en daarbij zou die lens voor mij veel te zwaar zijn. Last aan mijn schouder na een operatie.)
            Hangt ook veel af van wie je toevallig vangt : mijn ervaringen bij Alternate zijn heel wat minder. De leveringstermijn van mijn nieuwe PC ging daar 2 weken zijn, terwijl ze botweg weigerden een bestelling per email aan te nemen (was gewoon de bevestiging van een doorgestuurde offerte : doorgestuurd per email). Heb het ding dan maar bij AIOS besteld : was amper duurder, maar PC was na 2 dagen klaar om af te halen... Bestelling per email was daar geen probleem.
            Is al redelijk lang geleden dat ik nog fotomateriaal besteld heb. Gebruik nog altijd mijn oude Olympus E-30 (kwam van Fotokonijnenberg). Heb onlangs een lensdopje besteld via Ali, maar of dat nu nog een goeie keuze is. Was voor de takswijzigingen heel goedkoop (als je kon leven met de lange leveringstermijn).
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Online shoppen bij ?

              Online shoppen bij de fotohandel in je buurt. Voordeel is dat je je lokale handelaar steunt en dat je het eventueel nog kan gaan afhalen ook.
              De meeste items komen van bij Grobet (in winkel of online), sommige kleinere dingen komen van bij Kamera-Express (meestal fysieke winkel maar soms ook online)

              Comment


              • #8
                Re: Online shoppen bij ?

                Toch wel enkele dingen bij Foto Nelissen gekocht, tweedehands en nieuw. Altijd ok. Geen idee wat het na de overname gaat zijn. Grobet in Antwerpen kom ik minder want al wat verder maar ook altijd ok. Film en chemie tegenwoordig bij Retrocamera.be. Anders in het buitenland...

                Alternate, altijd tevreden van geweest tot ze ook met BBQ's en andere zaken begonnen zijn. En de Belgische winkel heeft ook niet het aanbod van de Duitse spijtig genoeg. Tegenwoordig koop ik specialere dingen (moederbord, cpu, ram, hd) dan ook in het buitenland. De gewone zaken (keyboards, usb hd's, psu...) bij Tones.

                Oorspronkelijk geplaatst door gympie Bekijk bericht
                Online shoppen bij de fotohandel in je buurt. Voordeel is dat je je lokale handelaar steunt en dat je het eventueel nog kan gaan afhalen ook.
                Als je een fotowinkel in de buurt hebt dan kan dat... Maar ze zijn zeldzaam gewonden.

                Comment


                • #9
                  Re: Online shoppen bij ?

                  Als je een fotowinkel in de buurt hebt dan kan dat... Maar ze zijn zeldzaam gewonden.
                  [/QUOTE]

                  Dat is idd. mijn probleem, lokaal is hier niks meer, vroeger 4 binnen een straal van 10 km...
                  Er is wel een elektrowinkel die fotografie er bij heeft (1 merk) maar alles op bestelling, en hun prijzen zijn een stuk duurder.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Online shoppen bij ?

                    Kamera Express : vandaag (1 week na mijn bestelling) bericht gekregen van hen dat 1
                    van mijn bestelde items niet in voorraad is (welk item vermelden ze niet.....)
                    en dat men wacht op hun leverancier (geschatte leveringsduur staat er niet bij...).

                    Ik heb gereageerd dat ze opsturen wat ze wel hebben en dat ene item dan maar
                    crediteren. Als het al een week duurt eer ze tot de vaststelling komen dat iets niet
                    in voorraad is (in tegenstelling tot de vermelding op hun website)....

                    Heb zo het gevoel dat dit nog ff gaat duren...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Online shoppen bij ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door gympie Bekijk bericht
                      Online shoppen bij de fotohandel in je buurt.
                      waarom zou je daar online shoppen?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Online shoppen bij ?

                        70 jaar Foto Nelissen te Mechelen.
                        Overgenomen door ………..wat denk je?
                        Kamera Express pfffffff
                        Die mannen kopen gewoon alles op.

                        Comment

                        Working...
                        X