Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VQB wint de juli-challenge, thema: Honderd! Proficiat!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • VQB wint de juli-challenge, thema: Honderd! Proficiat!

    Ik vond mijn honderdste Challenge vrij rustig, en hoewel ik geen honderd inzendingen had verwacht, dacht ik dat ik toch meer dan 17 zou binnenkrijgen. Nou ja, misschien ook niet meteen een gemakkelijke opdracht.
    Vooraan enkel bekenden, en vroegere winnaars: VQB kaapt de hoofdprijs weg met een feestelijke prent: Knaldrang. Hij wordt op het ereschavotje vergezeld door MP61 en stampers. Proficiat aan de winnaar en aan alle deelnemers!

    De winnaar ontvangt een kortingbon van €30,- van onze sponsor CeWe, zijn winnende foto wordt opgenomen in de Winnende foto's van 2021 topic en tevens door mij voorgedragen voor de Hall of Fame van Week 32, die op 9 augustus uitgaat. Opgelet: een nominatie is nog geen eindselectie, al is het al weer lang geleden dat een Challenge-winnaar de HoF haalde. Tenslotte wordt de foto door de redactie van Shoot opgevraagd voor publicatie in het tijdschrift.

    EEN 'DUBBELE' ZOMER-CHALLENGE

    Normaal gezien, en als alles naar plan verloopt, was mijn honderdste Challenge tevens de laatste in de huidige software. We hopen dat ergens tussen augustus en september nieuwe software wordt geïmplementeerd, en dat de deelnemende foto's aan de 'dubbele' zomerchallenge in de nieuwe software kunnen worden opgeladen. We wachten met spanning af.

    Zoals gewoonlijk wordt het thema van zo'n dubbele zomer-Challenge door de Moderator gekozen; ik heb voor het onderwerp 'Oogst' gekozen. Augustus wordt de oogstmaand genomen, maar je inzending hoeft niet meteen een pastorale prent te zijn. Ik vertrouw erop dat je 'Oogst' op talloze manieren in beeld kunt brengen.

    Schieten mag vanaf vandaag, maar opladen kan pas als we meer weten ivm de Challenge-software. We zullen jullie op de hoogte houden!
    Last edited by LesC; 2 augustus 2021, 22:16.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: VQB wint de juli-challenge, thema: Honderd! Proficiat!

    Proficiat aan de deelnemers !
    Mij lag het onderwerp niet zo maar ik vond dat ik toch iets moest maken, waarschijnlijk waren er wel een aantal niet op post omdat ze ook vonden dat ze weinig inspiratie voor dat thema hadden ... jammer maar hopelijk beter de volgende keer
    Voor de volgende challenge:
    "Info: Inzendingen starten op: 29 september 2021" zal een bloopertje zijn
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: VQB wint de juli-challenge, thema: Honderd! Proficiat!

      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      ...
      Voor de volgende challenge:
      "Info: Inzendingen starten op: 29 september 2021" zal een bloopertje zijn
      Ik begrijp wat je bedoelt, maar het is geen bloopertje. Foto's schieten mag vanaf vandaag, 1 augustus, maar opladen pas vanaf de software er staat en vrijgegeven wordt. De limieten zijn voorlopig ingesteld op de laatste dag van de tweede maand, met de bedoeling om het tijdstip van opladen te vervroegen zodra we meer zekerheid hebben.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: VQB wint de juli-challenge, thema: Honderd! Proficiat!

        Gefeliciteerd VQB
        Het was een pittige opgave waar je inzending er letterlijk en figuurlijk uitknalde...

        Je palmares indachtig zal dit ook weer geen technisch eenvoudige opname geweest zijn en een zeer uitgebreide voorbereiding lijkt me hier vanzelfsprekend.
        Knap gedaan. Is het bloem dat we zien knallen ?
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #5
          Re: VQB wint de juli-challenge, thema: Honderd! Proficiat!

          Ja, dat is bloem. De volledige setup en uitvoering zal in de shoot nr 90 te lezen zijn.

          Comment


          • #6
            Re: VQB wint de juli-challenge, thema: Honderd! Proficiat!

            Oorspronkelijk geplaatst door VQB Bekijk bericht
            Ja, dat is bloem. De volledige setup en uitvoering zal in de shoot nr 90 te lezen zijn.
            Super ! Iets om naar uit te kijken
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment

            Working...
            X