Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

100.000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 100.000

    Hey juppekes.

    Mijn camera heeft de 100.000 kliks gepasseerd.
    Het is de Canon 70D.
    Ik heb heb hem aangekocht eind 2013.
    Van de 2730 dagen dat ik de camera heb, heb ik al 1333 dagen gefotografeerd.
    Goed voor 669G aan foto's, heb nog geen enkele weg gesmeten.
    Bij mijn 50D waren er ongeveer 86.000 kliks, goed voor 345G aan foto's.
    Bij mijn G7 en Ixus V3 weet ik het juiste kliks niet meer, daar heb ik wel al foto's van verwijderd, was de tijd dat opslag nog veel geld koste, en had maar een schijf van 80G op mijn pc.
    Dit alles nog altijd met de eerste, en enige originele batterij, van bij aankoop.
    Het geheugenkaartje is ook nog nooit uit de camera verwijderd geweest, en nog nooit geformatteerd geweest.
    Al bij al niet slecht zou ik zeggen.
    Op naar de volgende 100.000.
    Last edited by Mriya; 26 juli 2021, 07:41.
    Bootjes

  • #2
    Re: 100.000

    Fantastisch. Daar sta ik dan met mijn filmrolletje en 8 opnames.
    Als je één foto per 5 seconden bekijkt, 8 uur per dag heb je 17 dagen nodig om ze allemaal te bekijken. Veel plezier ermee.
    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: 100.000

      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
      Fantastisch. Daar sta ik dan met mijn filmrolletje en 8 opnames.
      Als je één foto per 5 seconden bekijkt, 8 uur per dag heb je 17 dagen nodig om ze allemaal te bekijken. Veel plezier ermee.
      YMMV
      uitgaande van de hypothese dat 30% al bij de eerste controle een "onvoldoende" scoort in vergelijking met de andere beelden, 50% dient als "lesson learned" voor wat nog volgt en 10% goed is, maar niet exceptioneel, dan zal dat herbekijken van de resterende 10% wel meevallen. Wat uit die 90% "ballast" geleerd werd en de vooruitgang die er door gemaakt werd, is echter onvergelijkbaar met een rolletje van 8. Hoe erg ik mijn analoge periode ook mis.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: 100.000

        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Fantastisch. Daar sta ik dan met mijn filmrolletje en 8 opnames.
        Als je één foto per 5 seconden bekijkt, 8 uur per dag heb je 17 dagen nodig om ze allemaal te bekijken. Veel plezier ermee.
        YMMV
        Met een rolletje van 8 opnames dacht je eerst na voor je op de ontspanknop drukte.
        Ik zit ook vaak aan de honderdduizend beelden maar dan wel videobeelden.

        Comment


        • #5
          Re: 100.000

          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          Met een rolletje van 8 opnames dacht je eerst na voor je op de ontspanknop drukte.
          Ik zit ook vaak aan de honderdduizend beelden maar dan wel videobeelden.
          De huidige generatie van fototoestellen zijn toestellen die ook video opnames kunnen maken.
          Als ik de aangekondigde Nikon Z9 (zie camera draadje) specs zie worden het videocameras waarvan de frames ook kunnen dienen als fotos (blijkbaar 30fps aan 45mp).
          Eerlijk gezegd, dit is niet mijn definitie van fotografie.
          YMMV
          Last edited by Nerdifant; 3 augustus 2021, 06:14.
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: 100.000

            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            De huidige generatie van fototoestellen zijn toestellen die ook video opnames kunnen maken.
            Als ik de aangekondigde Nikon Z9 (zie camera draadje) specs zie worden het videocameras waarvan de frames ook kunnen dienen als fotos (blijkbaar 30fps aan 45mp).
            Eerlijk gezegd, dit is niet mijn definitie van fotografie.
            YMMV
            Heb je gelijk in. Het is ook hoe ik het zie.
            Toch moeten we de kantmelding maken dat ook dit weer nieuwe deuren gaat openen. Net zoals de gsm ook gedaan heeft.
            Zie het als een nieuw en extra marktsegment.

            Het doet me denken aan een vriend van me dat veel bruidsreportages ging maken met een videocamera.
            Nadien maakte hij een fotoboek met stills uit de montage.
            Hij had nog voldoende pixels over om A4 mooi te printen.

            Comment

            Working...
            X