Dames en Heren,
Ik vraag me nog steeds af hoe dit eigenlijk visueel mogelijk is.
Stel: Je zit in de auto en kijkt in de verte (aan 120km/h) zie je de bomen traag voorbijkomen en kan je deze vasteleggen zonder vervaging te hebben met een redelijke shutter.
Als je dichtbij kijkt (de boordsteen bijvoorbeeld gaat deze veeeeeeel sneller dan die bomen en zal deze een veeg vormen met dezelfde sluitertijd.
Hoe noemen ze dit fenomeen..
Waarom gaat het dichtbij sneller dan veraf???
Gaat het leven in een stad waar alles dichtbij is sneller
en buiten de stad met open velden trager... (tis maar een ideee)
Voorbeeld foto
Een voorwerp in beweging dichtbij gaat sneller dan een voorwerp in de verte..aan de zelfde snelheid, zowel sluitertijd als objectsnelheid

Ik heb geen idee waarom dit fenomeen zich voordoet.. enkel dat het zo is, dat weet ik....
Heeft hier iemand een link of uitleg voor...
Mvg
Bert
Ik vraag me nog steeds af hoe dit eigenlijk visueel mogelijk is.
Stel: Je zit in de auto en kijkt in de verte (aan 120km/h) zie je de bomen traag voorbijkomen en kan je deze vasteleggen zonder vervaging te hebben met een redelijke shutter.
Als je dichtbij kijkt (de boordsteen bijvoorbeeld gaat deze veeeeeeel sneller dan die bomen en zal deze een veeg vormen met dezelfde sluitertijd.
Hoe noemen ze dit fenomeen..
Waarom gaat het dichtbij sneller dan veraf???
Gaat het leven in een stad waar alles dichtbij is sneller
en buiten de stad met open velden trager... (tis maar een ideee)
Voorbeeld foto
Een voorwerp in beweging dichtbij gaat sneller dan een voorwerp in de verte..aan de zelfde snelheid, zowel sluitertijd als objectsnelheid

Ik heb geen idee waarom dit fenomeen zich voordoet.. enkel dat het zo is, dat weet ik....
Heeft hier iemand een link of uitleg voor...
Mvg
Bert
Comment