Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini-review FUJIFILM XF16 f1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mini-review FUJIFILM XF16 f1.4

    Post-edit: Titel is verkeerd. Moet uiteraard Fujifilm XF18 F1.4 zijn. Kan jammer genoeg niet aangepast worden.

    Heb gedurende een drietal weken de nieuwe XF18 f1.4 lens van Fujifilm getest. Mooi stukje glas!

    Zelf ben ik er nog niet uit, of ik mijn XF16 f1.4 hiervoor zou inruilen (lees verkopen/kopen)...

    Het review kan je hier vinden: https://bjornmoerman.blogspot.com/20...film-xf18.html

    Groeten,
    Bjorn
    Last edited by Biggles71; 9 juli 2021, 10:06.

  • #2
    Re: Mini-review FUJIFILM XF16 f1.4

    Bedankt Bjorn voor de mooie uiteenzetting van deze 18 1.4.
    Ik denk dat ik zowat elke Lens gehad heb van Fuji (buiten de XF 200 en de 8-16)
    De 24 1.4.. da's naar mijn mening toch wel een beetje een serieuze hype rond ontstaan net het tegenovergestelde van de 18 2.0 die meestal afgebroken wordt.
    Mijn mening.. i love " the holy trinity"
    Drie lenzen met karakter..
    De 28 2.0 heb ik drie exemplaren gehad waarvan twee met een hele stroeve diafragma ring.
    Optisch is deze helemaal niet zo slecht dan soms beweerd wordt.
    Ik veronderstel dat de nieuwe 28 1.4 optisch zeer clean is.. (als ik het zo hoor van jou en anderen)
    Mechanisch (perfect klikkende diafragma ring, WR enz..) blijkbaar naar de laatste normen van Fujifilm in het rijtje van de 23 2.0,35 2.0,50 2.0, 90 2.0 enz...
    Ik ben benieuwd..


    zeker en vast bedankt
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment

    Working...
    X