Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mislukte foto's... Lantaarntes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mislukte foto's... Lantaarntes

    Het enige wat ik een beetje mis hier op een forum is een rubriek voor foto's die de mist in zijn gegaan...
    En ook omdat ik mijn fouten niet weg stop... onder het motto "jammer maar helaas..." deze twee...
    (en dan denk dus "had ik maar....").
    PS als er daar wel een rubriek voor is, mijn excuses dan zal ik ze verplaatsen en hier verwijderen




  • #2
    Re: Mislukte foto's... Lantaarntes

    Zo slecht zijn ze helemaal niet, waarover ben je niet tevreden ?

    Kan je de opnamegegevens erbij zetten (camera, lens brandpuntafstand, aantal pixels L x B van de uitsnede , sluitertijd, diafragma en ISO) ?
    Last edited by palombian; 26 juni 2021, 13:40.

    Comment


    • #3
      Re: Mislukte foto's... Lantaarntes

      Sindsdien heb ik ook vastgesteld dat ik mijn foto's "foutief" overzette naar PC. Ik deed dat via bladeren en dan slepen naar het bureaublad (in een map). Ik was flink verbaasd te zien dat de foto die ik later via importeren overzette verschillend waren.... vooral waren die lichter dan de andere. Dat verklaarde in elk geval voor mij al waarom mijn foto's op het LV-scherm er "beter" uitzagen dan nadien op pc... Al heb ik het nog altijd aan de hand dat ze op het LV schermpje er scherp uitzien, terwijl op mijn PC scherp e.e.a. er naast zit, ik heb in elk geval nog werk voor de boeg. Ik ga me ook inschrijven voor een cursus dig.fotogr. en nadien fotobewerking.
      Bovenstaande lantaarntjes waren beide tussen de soep en de patatten... ik had telkens maar even tijd en moest wat gokken... auw... Het 28mm EF-m lensje stond op mijn camera, maar ik weet geeneens meer of ik de led-verlichting had aangezet en/of ik de super-macro stand heb gebruikt.... De bovenste f/4 1/250 ISO 400 (ik weet het....). De onderste met flits ISO 100 1/250 f/7.1
      Beide uit de hand armen gestrekt... vandaar de hogere St, maar ja... het moest allemaal snel gaan. Kan even heel kortbij komen maar de stabiliteit was ver zoek natuurlijk.

      Ik hou die foto's bij met hun gegevens en schrijf deze in een boekje...

      Comment


      • #4
        Re: Mislukte foto's... Lantaarntes

        Ik heb wel het voordeel dat ik deze in mijn tuintje kan maken, alleen moet ik er tijd voor reserveren...
        dan begint het al aardig te lukken, maar soms kan ik het niet laten als ik iets zie zitten om toch snel
        wat te proberen...
        Hebben een tuinvijvertje ( circa 5m x 2m) met rondom biezen en riet, met een stuk "moeras" elk jaar op heel zonnige dagen
        zit hier een platbuik (verleden jaar was er ook een geel-achtige bij, dit jaar nog niet gezien.
        Lantaarntjes soms bij hopen, soms geen enkele, heel sterk weer-afhankelijk.
        Als ik de tijd neem lukt het natuurlijk beter... deze is met de oude 70-300 is usm (eerste versie, geen L)

        Comment


        • #5
          Re: Mislukte foto's... Lantaarntes

          De tweede vind ik nog niet zo slecht hoor…
          Groetjes, Willy

          Comment


          • #6
            Re: Mislukte foto's... Lantaarntes

            Oorspronkelijk geplaatst door Duivengek Bekijk bericht
            Sindsdien heb ik ook vastgesteld dat ik mijn foto's "foutief" overzette naar PC. Ik deed dat via bladeren en dan slepen naar het bureaublad (in een map). Ik was flink verbaasd te zien dat de foto die ik later via importeren overzette verschillend waren.... vooral waren die lichter dan de andere. Dat verklaarde in elk geval voor mij al waarom mijn foto's op het LV-scherm er "beter" uitzagen dan nadien op pc... Al heb ik het nog altijd aan de hand dat ze op het LV schermpje er scherp uitzien, terwijl op mijn PC scherp e.e.a. er naast zit, ik heb in elk geval nog werk voor de boeg. Ik ga me ook inschrijven voor een cursus dig.fotogr. en nadien fotobewerking.
            Bovenstaande lantaarntjes waren beide tussen de soep en de patatten... ik had telkens maar even tijd en moest wat gokken... auw... Het 28mm EF-m lensje stond op mijn camera, maar ik weet geeneens meer of ik de led-verlichting had aangezet en/of ik de super-macro stand heb gebruikt.... De bovenste f/4 1/250 ISO 400 (ik weet het....). De onderste met flits ISO 100 1/250 f/7.1
            Beide uit de hand armen gestrekt... vandaar de hogere St, maar ja... het moest allemaal snel gaan. Kan even heel kortbij komen maar de stabiliteit was ver zoek natuurlijk.

            Ik hou die foto's bij met hun gegevens en schrijf deze in een boekje...
            Zoals je zelf al aangeeft moet je een beetje gestructureerder gaan werken.
            Een vaste workflow en geen tien zaken tegelijk veranderen.
            Je moet helemaal niets in een boekje schrijven, alle technische details van de opname zie je zo in je bewerkingsprogramma.

            Je doet het helemaal niet slecht .

            Comment


            • #7
              Re: Mislukte foto's... Lantaarntes

              Thanks, het is dit jaar meer dan waarschijnlijk ons laatste jaar dat met de duivensport nog bezig zijn.
              Het was ook een beetje in het licht daarvan dat ik wat anders zocht.
              Duivensport vreet tijd... vanaf de winter heb ik dus - normaal gesproken (hout vasthouden) - veel meer gelegenheid om fotografie op te pikken. Maar ja, ondertussen kan ik het niet laten om e.e.a. uit te proberen, ik amuseer me daar al geweldig mee
              Zeg maar van alles een beetje proeven om te zien welke richting het zal uitgaan...

              Comment

              Working...
              X