Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelle keuze foto's bij analoge fotografie via scanprints

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snelle keuze foto's bij analoge fotografie via scanprints

    Hallo iedereen,


    ik heb nu voor mijn opleiding fotograaf meer dan 20 rolletjes analoog "belicht"

    Weet er iemand waar je deze kan binnenbrengen en het volgende kan krijgen:

    1) scanprints: met een formaat groter dan negatief formaat maar kleiner dan een 10*15 cm
    2) rechtstreeks op CD inscannen van de negatieven.

    Of zou ik beter investeren in een degelijke negatief scanner en de foto's alleen laten ontwikkelen en zelf inscannen?

    Greetz,
    Ronny

  • #2
    Re: Snelle keuze foto's bij analoge fotografie via scanprints

    scanprints? bedoel je hiermee contactafdrukskes?
    anders ken k een adres waar k heel content van ben. en anders kan je da makkelijk zelf, als je ene vergroter hebt
    Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
    Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

    Comment


    • #3
      Re: Snelle keuze foto's bij analoge fotografie via scanprints

      Dag Lorent,


      het zijn kleurnegatieven dus contactafdrukken zelf lijkt me niet te doen. Zwart - wit gaat wel zelf.

      Ik bedoel dus inderdaad contactafdrukken MAAR wel groter dan negatief formaat. Welke fotowinkel doet dit en aan welke prijs. Ik ben morgen in Aartselaar om mijn studiomateriaal terug te brengen misschien een fotowinkel in Antwerpen of zo?

      Groetjes,
      Ronny

      Comment


      • #4
        Re: Snelle keuze foto's bij analoge fotografie via scanprints

        Mmm, dan kan k ni echt helpen, want de mijne is in t Brusselse :-)
        Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
        Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

        Comment


        • #5
          Re: Snelle keuze foto's bij analoge fotografie via scanprints

          Ik laat tegenwoordig bij de fotograaf al mijn rolletjes ontwikkelen en op CD zetten. Kosten € 9 voor het eerste rolletje en € 7 voor elke volgende op dezelfde CD. Meestal dezelfde dag klaar.

          Bij de grote ontwikkelcentrales Kan je alleen CD's laten maken in combinatie met afdrukken. Of eerst laten ontwikkelen en daarna de negatieven op CD laten zetten. Eén maal 2 dagen en één maal 5 dagen. Bovendien was ik niet zo tevreden over de scankwaliteit.

          Als je zelf gaat scannen; hoop op veel regenachtige zondagen wat het kost veel tijd. Koop in iedergeval een goede scanner. Ik heb een Primefilm 2700 en raad het iedereen af om deze te kopen.

          Als er mensen zijn die goede resultaten hiermee bereiken hoor ik graag welke instellingen ze gebruiken.
          Op een gave huid kun je niet scherpstellen
          Simpele albumpjes

          Comment


          • #6
            Re: Snelle keuze foto's bij analoge fotografie via scanprints

            Ja, het is eigenlijk ook mijn werkwijze: dus laten ontwikkelen en op CD zetten (tegelijkertijd) bij mijn fotograaf aan 8 euro per rolletje en dit is meestal (voor mij als goede klant dezelfde dag klaar.

            Maar hij is momenteel een verbouwing van zijn winkel bezig (duurt denk ik nog 2 weken) maar zolang kan / mag ik niet wachten gezien ik resultaten dien voor te leggen ter beoordeling.

            Ik heb ze zeker op CD nodig, afdrukken nog niet direct, later vergrotingen ...

            Het nu laten afdrukken zou veel te duur zijn.


            Ronny

            Comment

            Working...
            X